c_300_250_16777215_10_images_72960.jpg

ترکمن سسی - محمد سلیم بدخشان یک جوان گمیشانی است که در کنار معلولیت خود توانسته است بدون هیچ حمایت در حوزه نرم افزار اندروید یکی تولید کننده باشد.

 

نخستین عهدواره پیشرفت منطقه ای استان گلستان با حضور الگو های پیشرفت مردمی در عرصه های اجتماعی،کسب وکار،نشاط و تفریح،گردشگری،محرومیت زدایی،سلامت ومحیط زیست با همت نهضت اجتماعی جوانان در گرگان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از گلستان ۲۴ ،در این همایش الگو های پیشرفت مردمی از سرتاسر استان نیز حضور داشتند،که یکی از این افراد محمد سلیم بدخشان یکی از جوانان معلول گمیشان بود.
آقای بدخشان در گفت وگو باخبرنگار ما در خصوص فعالیت های خود گفت:بنده ۲۸ سال سن  و دیپلم تجربی دارم،و بخاطر نبود امکانات از جملسه دانشگاه های دولتی در شهرمان به حوزه علمیه رفتم و حدود ۸ سال در آنجا مشغول به تحصیل شدم.
این جوان گمیشانی با بیان اینکه علاقه ی زیادی به کامپیوتر ونرم افزار داشتم،تصریح کرد:همیشه دوست داشتم نرم افزار دیوان مختوم قلی شاعر بزرگ ترکمن را بسازم، وهمنی پشت کار وعلاقه من باعث شد تا به کمک فایل های آموزشی موجود در اینترنت این نرم افزار را بسازم.
وی با اشاره به انتشار این نرم افزار در مارکت های اندروید،اظهار کرد:این نرم افزار تا کنون حدود ۳ هزار دانلود داشته است و و ترجمه زبان فارسی آن نیز برای استفاده غیر ترکمن زبان ها در این نرم افزار گنجانده شده است.
محمد سلیم بدخشان با تاکید براینکه معلولیت مانع اراده انسان نمی شود،خاطرنشان کرد:بنده در کنار دروس حوزه علمیه تصمیم به ساخت این نرم افزار گرفتم و توانستم بدون هیچ حمایت این نرم افزار را تولید کنم و به دیگران هم پیشنهاد میکنم اگر اراده ای برا انجام کاری داشته باند حتما در آن موفق می شوند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 کعبه نیکویی 1402-12-16 09:20
بسیار عالی و ماندگار.
احسنت به جوان ترکمن صحرا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر