c_300_250_16777215_10_images_1_73100.jpg

ترکمن سسی - سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: توجه به دوره های آموزشی سواد رسانه و سبک زندگی اسلامی ایرانی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب، از برنامه های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور است.



به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، یاسر مقسم در کارگاه آموزشی تاثیر سواد رسانه بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی در دانشگاه پیام نور گنبد گفت:  مباحثی همچون آموزش سواد رسانه و سبک زندگی اسلامی- ایرانی به منظور مصونیت بخشی جامعه از آسیب های فرهنگی و اجتماعی از برنامه های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی برای بانوان، نیاز امروز جامعه اسلامی است گفت: عوامل متعددی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی اثرگذارند که در این میان رسانه ها، از مهم‌ترین این عوامل قلمداد شده و مهم‌ترین شاخص در تغییر سبک زندگی در جامعه به ‌شمار می‌رود.

دکتر مقسم با اشاره به موضوع کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در دانشگاه پیام نور گنبد، گفت: جامعه ایرانی، جامعه‌ای جوان است و چون این قشر به‌ویژه نوجوانان پرمصرف‌ترین استفاده‌کنندگان از رسانه‌های نوین محسوب می‌شوند، لذا ضریب نفوذ مصرف رسانه‌ای در بین آنان بیش از بقیه است، بنابراین آموزش سواد رسانه‌ای برای خانواده ها ضرورت داشته و اگر دانش رسانه ای خود را افزایش ندهیم، مطمئنا سبک زندگی مان در مواجهه با اثر پیام‌های رسانه‌ای، بسیار آسیب‌پذیر می‌ گردد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور،افزود : فراگیر شدن و تنوع رسانه‌های جدید همراه با اقتضائاتشان، ارزش‌های نوجوان و جوانان را تغییر داده، برخی را حذف و برخی را به نظام ارزشی وی افزوده ، لذا این تغییر در نظام ارزشی ، سبک زندگی را نیز دگرگون می‌کند.

یاسر مقسم در بخش پایانی سخنان خود ،گفت : امروزه دشمن از طریق انواع رسانه ها به دنبال آسیب رساندن به آموزه های دینی و ارزش های اسلامی - ایرانی بوده، فلذا وظیفه همگان بویژه بانوان و مادران جامعه است که با توانمندسازی خود و فراگیری آموزش هایی همچون سواد رسانه ، از الگوها و ارزش های والای اسلامی-ایرانی محافظت نمایند.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی استاد کوچکی مدرس سواد رسانه ای نیز به تشریح تاثیر رسانه و فضای مجازی در سبک زندگی اسلامی پرداخت.

وی در این کارگاه آموزشی با اشاره به پرورش ذهن پروار گفت: ذهن رسانه ای همانند یک دریای کوچک در اقیانوس بیکران رسانه است.

استاد کوچکی تصریح کرد: بیشترین مخاطبان عصر رسانه افراد منفعل هستند و هرچه ذهن متفهم و متدبر تر باشد به ذهن منفعل تبدیل خواهد شد.  

وی همچنین درباره معایب و محاسن فضای مجازی و عصر ارتباطی مدرن بر سبک زندگی اسلامی سخنانی ارائه نمود.

گفتنی است در خاتمه نیز مدرس کارگاه آموزشی با دانشجویان و حاضرین در این نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر