c_300_250_16777215_10_images_74090.jpg


ترکمن سسی - از حدود یک هفته پیش برداشت زیره از مزارع بخش مرزی داشلی شمال گلستان آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواخر خرداد ادامه داشته باشد.



پاییز گذشته که بدلیل کم آبی، بخش وسیعی از اراضی شمال گلستان کشت گندم و جو امکان پذیر نبود، کشاورزان در بیم و امید بهره برداری از زمین خود با کاشت زیره در آن اراضی امیدوار به برداشت محصول زیره بودند.

شکر خدا با توجه به شرایط آب و هوایی ماه های اخیر، این اراضی امسال محصول زیره خوبی دارند و از حدود یک هفته قبل برداشت زیر در این اراضی آغاز شده است.

با توجه به فصل خوب زیره امسال و فرصت محدود چند هفته ای برداشت محصول ، این روزها موضوع برداشت زیره اشتغالزایی موقت خوبی ایجاد کرده و اول صبح کارگران گروه گروه برای برداشت زیره رهسپار شمال گلستان می شوند.

البته حجم وسیع اراضی زیر کشت زیره در شمال استان مالکان مزارع را برای یافتن کارگر به تقلا انداخته و حتی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس نیز این روزها برای برداشت محصول زیره کارگران حاضر می شوند.

بهرحال مجموع این شرایط موجب شده تا هرچند موقت رونق اقتصادی اندکی برای منطقه پیش آمده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر