c_300_250_16777215_10_images_74204.jpgترکمن سسی - نشست هم اندیشی روز جهانی مقابله با بیابان زائی و خشکسالی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی و اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی روز سه شنبه 27/3/99 در گرگان برگزار شد.



✍ به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان در این نشست هم اندیشی گفت: بحث تغییر اقلیم در دهه های نه چندان دور مطرح ولی خیلی زود اثرات خود را نمایان نموده و با این تغییر اقلیم پدیده های حدی همراه با تکرار زیادی در دنیا رخ داده و از طرفی فعالیت های انسانی باعث تغییر در غلظت گازهای موجود در اتمسفر و جذب و پراکندگی خورشیدی و افزایش گازهای گلخانه ای و دمای کره زمین شده است.

داداشی با اشاره به اقلیم متفاوت استان اظهار داشت: در 30 سال اخیر تغییرات اقلیمی همچون افزایش دما، کاهش بارش ها، افزایش تبخیر، بی نظمی در بارش ها وضعیت حادتری پیدا کرده که تاثیرات منفی شدیدی را ایجاد کرده است.

نوربخش داداشی با بیان اینکه اجرای مدیریت ریسک با خشکسالی و سیل در گلستان بایستی جدی گرفته شود، ادامه داد: برنامه هایی چون استفاده از ظرفیت انرژی نو و سازگار با اقلیم منطقه، تدوین سیاست های کشاورزی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه همکاری های بین المللی در حوزه مقابله با خشکسالی و گرد و غبار، تکمیل ایستگاه سنجش هواشناسی گرد و غبار و آتش سوزی ، افزایش راه اندازی ایستگاه های هشدار در استان باید در راس امور دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

مدیر کل هواشناسی گلستان تصریح کرد: تمامی شئونات زندگی بشر تحت تاثیر آب و هوا می باشد، بنابر این با هم فکر کنیم و با هم کار کنیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر