c_300_250_16777215_10_images_74207.jpeg

ترکمن سسی - در حالی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی از مرز 110 هزار نفر عبور کرده است، یک مسئول ارشد در وزارت حج و عمره این کشور اعلام کرد که مقام‌ها در ریاض در حال بررسی لغو مراسم حج امسال هستند.


این مقام مسئول در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز تصریح کرد: "این موضوع با دقت بررسی است و سناریوهای مختلف درباره آن در نظر گرفته می‌شود. تصمیم رسمی درباره آن نیز طی چند هفته اتخاذ خواهد شد."
وی درخصوص احتمال لغو مراسم حج گفت: "تمامی گزینه‌ها مطرح است و اولویت برای ما سلامتی حجاج است."
پیشتر خبرگزاری "رویترز" اعلام کرده بود که احتمالا عربستان سعودی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس واگیردار کرونا، از شمار حجاج در مراسم سال جاری به شدت بکاهد.
رویترز به نقل از دو منبع مطلع تصریح کرد، حکومت سعودی امسال در نظر دارد تنها شمار اندکی را به عنوان امری نمادین برای حج بپذیرد و محدودیت‌هایی مانند محدویت سنی و معاینه‌های بیشتر پزشکی را اعمال کند.
در همین ارتباط یک منبع آگاه دیگر به رویترز گفت: با این محدودیت‌ها احتمالاً از هر کشور 20 درصد سهمیه زائران پذیرفته می‌شود.
عربستان سعودی از ماه مارس (اسفند/فروردین) زیارت عمره و برنامه‌ریزی برای انجام مناسک حج را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر