c_300_250_16777215_10_images_75346.jpg

گلستان - مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان، گفت: لزوم ارتباط دستگاه های اجرایی و رسانه ها برکسی پوشیده نیست و تعامل شرکت آب منطقه ای استان با اصحاب رسانه یک ضرورت انکارناپذیر است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی، مهندس سید محسن حسینی، در دیدار با اعضای هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه رسانه ها یکی از اجزای این شرکت در خدمت رسانی به مردم محسوب می شوند، تاکید کرد: رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باید مانع ایجاد فاصله بین افراد جامعه و مدیران دستگاه های اجرایی شوند.
وی، با اشاره به وجود بیش از 35 هزار چاه آب در استان گلستان، اظهار داشت: از این تعداد حدود 5هزارچاه آن عمیق هستند و حدود 600 حلقه چاه نیز آب شرب استان را تامین می کنند و مابقی در صنعت و کشاورزی مصرف می شود.
حسینی، با اشاره به اینکه پروانه های صادر شده برای حفر چاه در استان بیش از نیاز جمعیتی آن است، اظهار داشت: استان گلستان حدود 2 میلیون جمعیت دارد، اما از مصرف آب توسط جمعیت شناور استان مانند مسافران و گردشگران نیز نباید غافل شد و برای آنان نیز باید برنامه ریزی کرد.
وی، با بیان اینکه تعداد پروانه های صادر شده در گلستان برای حفر چاه بیش از نیاز استان می باشد، اظهار داشت: کمبود مخازن ذخیره آب و قرسودگی شبکه آب و هدر رفت آن تا میزان 30 درصد از عمده مشکلات صنعت آب استان گلستان است که رفع این مشکلات نیازمند اعتبار و کنده کاری های متعدد در سطح شهر و روستاست.
مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان، با تاکید بر حفظ منابع آبی برای نسل های آینده، اظهار داشت: حفر چاه های غیرمجاز و هدر رفت آب در بخش های مختلف، سهم نسل های آینده را با خطر مواجه می کند.
حسینی، با بیان اینکه اجرای طرح ها و برنامه های این شرکت برای تامین آب و جلوگیری از وقوع خطر برای مردم ضروری است، گفت: در جریان سیل سال گذشته اگر مردم منطقه با اجرای زهکشی حاشیه گرگانرود و قره سو و ایجاد کانال رابط در رودخانه قره سو مخالفت نمی کردند، خسارت کمتری به آنان وارد می شد.
وی، به موضوع احداث سد جدید در منطقه شصتکلا هم اشاره کرد و گفت: بخشی از آب رودخانه شصتکلا در کشاورزی مصرف می شود و بخشی از آن که به خلیج گرگان سرازیر می شود در این سد ذخیره و در فصول مختلف سال و بر اساس نیاز وارد شبکه مصرف خواهد شد.
وی، یکی از مشکلات استان را عدم برنامه ریزی بلند مدت عنوان کرد و گفت: استان گلستان دارای پتانسیل های بسیار بالایی در زمینه های مختلف است و مسئولان باید چشم انداز 20 ساله برای این استان تدوین کنند.
مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان، طرح هایی مانند آبرسانی از سد نرماب به شهرهای مینودشت، گنبد، اینچه برون و ۱۳۰ روستای مرزی، اجرای طرح خط انتقال، تصفیه خانه و مخازن آب شرب به شهر گرگان، طرح زهکشی اراضی 78 هزار هکتاری و سیستم انتقال و کنترل سیل گرگانرود، سد مخزنی آقدکش و کانال انتقال سیلاب، احداث سد مخزنی قره چای رامیان را از مهم ترین طرح های شرکت آب منطقه ای استان گلستان اعلام کرد.
وی، با تاکید بر اینکه مواد اولیه و خوراک صنایع مختلف باید در استان تولید شود، افزود: این استان 10 درصد مرغ کشور را تولید می کند و ضروری است صنعت کشاورزی استان در جهت تولید خوراک این دام اعم از سویا، ذرت و علوفه گام های موثری بردارد.
در این دیدار مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز با اشاره به اینکه یکی از وظایف رسانه ها ایجاد ارتباط نزدیک میان مسئولان و مردم است، گفت: اگر اطلاع رسانی صحیح انجام شود، به تقویت اعتماد عمومی می انجامد.
غلامرضا ولی پور، افزود: رسانه‎های محلی بسترساز توسعۀ کشورند و انتقال نيازها و مطالبات مردم به مسئولان و اطلاع رساني فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي نقش و رسالت سنگين یک رسانه است.
وي تصریح کرد: ارتباط مستمر مسئولان استان با رسانه ها مي تواند مكملي براي توسعه و پيشرفت بيشتر استان باشد.
ولی پور، درخصوص روند شکل گیری موسسه مذکور نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1010 در اداره ثبت موسسات به ثبت رسمی رسیده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر