c_300_250_16777215_10_images_75380.jpg

ترکمن سسی - مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد گلستان در سرمقاله شماره 650 این هفته نامه با بیان سختی های حرفه خبرنگاری از پویایی و عشق در این حرفه وبی تفاوت نبودن خبرنگاران نسبت به مسائل جامعه سخن می گوید.


رستم جرجانی مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد گلستان در سرمقاله این شماره با عنوان " روی پله 650 ، افتان و خيزان به پله 650 رسیدیم" می نویسد:

حرفه خبرنگاری حرفه‌ای سخت در کنار زیبایی‌های خاص خودش است، وقتی از سختی کار خبرنگاران سخن به میان می‌آید و هرکس در حد شناخت خود از این شغل پردردسر، پراسترس و پرتنش و نیز شغلی که گاهی با وجود سختی‌هایش، شور و شیرینی را نیز به همراه دارد، سخن می‌گوید اما تا زمانی که افراد در این جایگاه قرار نگیرند و با سختی‌های آن دست و پنجه نرم نکنند کسی این شغل پرمشغله، سخت و کم درآمد را لمس نمی‌کند.

علاقمندان به حرفه اطلاع‌رساني خبر دارند كه مدت 16 سال است كه اين نشريه در خدمت شماست و از اينكه طي اين مدت، ما را پذيرا و باعث دلگرمي‌مان شده‌ايد، يا با ارسال مطالب، گزارش، خبر و توصيه‌ها و تذكرات خود راهنماي خوبي برايمان بوده‌ايد، صميمانه سپاسگزاري مي‌نماييم.

بعضي از دوستان و يا همكلاسي‌هاي قديمي با مشاهده احوالمان، كه همواره با آيه يأس همراه است، مي‌گويند: مگر «شغل» قحطي بوده كه زندگي را اينگونه با دلهره، التهاب و خطر، هدر مي‌دهيد و به‌رغم تلاش شبانه‌روزي، در نهايت چيزي هم گيرتان نمي‌آيد؟

بله، اين دوستان براساس مشاهدات خود نظر مي‌دهند و مي‌دانند كه شغل خبرنگاري و مطبوعاتي كم درآمد است. اصولاَ كار فرهنگي هميشه چنين بوده است‌‌‏ در مقابل تا دلت بخواهد با دردسر و دلهره همراه است.

اما هرچه كه باشد، اين شغل چنان عشق، تحرك، جذابيت و لذتي به همراه دارد كه كسي تا در اين‌ حرفه غوطه‌ور نشود، هرگز به ميزان اين لذت پي نخواهد برد، زيرا اين حرفه زنده است و پر تحرك و همين زنده بودن، به زندگي انسان عاشق گرمي مي‌بخشد، كه اين احساس در حرفه‌هاي ديگر كمتر مشاهده مي‌شود و اين عشق و احساس، قابل بيان نيست و همين علاقه وافر به مسائل جامعه و بي‌تفاوت نبودن سبب شده‌است كه عرصه مطبوعات هميشه منور و راهنماي خوبي براي انسان‌ها و پيشرفت جامعه باشد.

به‌تفسير كارشناسان، خبرنگاران و روزنامه نگاران، همانند قراولان جامعه هستند كه چند قدم زودتر از كاروان زندگي حركت مي‌كنند و موانع پيش روي آنان را از بين برمي‌دارند تا كاروان زندگي راحت‌تر و با آرامش به حركت خود ادامه بدهد.

در هرحال خدا راشاكريم كه با وجود تمام اين آيه‌هاي يأس و تحمل اين همه مشكلات مادي و معنودي و با در نظر گرفتن جميع جهات و با جان كندن‌ بسيار، به‌شماره 560 رسيديم.

در سال جاري هم تلاشمان را مي‌كنيم، كه شايد حقمان و زحماتمان، بنوعي جبران شود و حداقل سودي، ولو اندك، گيرمان بيايد و آرزو بدل نباشيم و كوره سويي به كلبه محقرمان بتابد.

در پايان، باز هم اميدواريم كه انشاا... در سال جاري وضعي پيش بيايد تا با حمايت و جديت مسئولان دلسوز استان، انگيزه اصحاب رسانه و مطبوعات پرتوان شود و توانشان تحليل نرود و آنان به‌داشتن اين شغل، افتخار كنند و به لحاظ مادي هم بتوانند نزد خانواده و همكاران خود شرمنده نباشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر