c_300_250_16777215_10_images_75586.jpg

ترکمن سسی - مديركل شيلات گلستان از اتمام برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان با تولید 410 تن میگو در فصل برداشت امسال خبر داد.

قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان افزود: با سعي و تلاش پرورش دهندگان و با رعايت كليه الزامات فني، بهداشتي از سوي اداره كل شيلات گلستان و دامپزشكي، امسال در برداشت میگو مشكلي از نظر بيماري مشاهده نشد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان قدس علوي، با بيان اين مطلب كه برداشت ميگو از 24.5 مزرعه به وسعت 381 هكتار از مزارع مجتمع ميگوي گميشان با توليد 410 تن به پايان رسيد گفت : پرورش ميگو و نتايج سال جاري ويژگي ها و شاخص هاي قابل توجهي در مقايسه با سال گذشته داشت كه اصلي ترين و مهمترين دستاورد امسال، پرورش و برداشت بدون بروز و شيوع بيماري ويروسي لكه سفيد است.


به گفته قدس علوي، بيماري ويروسي لكه سفيد از اصلي ترين بيماري هاي صنعت آبزي پروري ميگو در دنيا و در كشور ما بوده كه از سال 1398 در مجتمع پرورش ميگو گميشان براي اولين بار شاهد بروز و شيوع آن و خسارات به مزارع بوديم كه امسال هيچگونه تلفاتي مبني بر بيماري در مزارع گزارش نشد.

مهندس قدس علوي خاطر نشان كرد: بيماري لكه سفيد اصلي ترين و پراهميت ترين مسئله و چالش در حوزه صنعت آبزي پروري ميگو كشور هستند.
قدس علوي همچنين از آماده سازي مراكز عمل آوري ، فراوري وبسته بندي ميگو همزمان با شروع عمليات برداشت ميگو در شهرك هاي  صنعتي ( شهرستانهاي گميشان ، كردكوي ، بندرتركمن ) خبر داد.


قدس علوي در پايان گفت : با بيان اينكه  جهت توليد پايدار در مجتمع همه مكلف هستيم كه اصول و الزامات بهداشتي را رعايت نماييم ، يادآور شد: دوره پرورش براي سال 1400 از امروزآغاز شده و همه پرورش دهندگان بايد پروتكل هاي فني و بهداشتي كه ابلاغ مي شود را با نظارت كارشناسان شيلات و دامپزشكي اجرا تا توليد موفقي را داشته باشيم

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر