c_300_250_16777215_10_images_75705.jpg

ترکمن سسی - حاج عبدالجبار آخوند میرابی گفت: بر اساس تعالیم قرآنی ، ترویج فرهنگ اتحاد، همدلی و برادری عالی ترین کردار نزد خداوند است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، حاج عبدالجبار آخوند میرابی امام جمعه قره تپه در یادواره شهدای خدمت و اهل سنت استان گلستان افزود: خداوند در قرآن کریم مومنان را برادر یکدیگر می داند و آنان را به اتحاد و همدلی فرا می خواند و بر همین اساس بجا آوردن اتحاد عملی و احترام به مقدسات یکدیگر توصیه خداوند به مومنان  است.

این عالم اهل سنت ادامه داد: پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی ( ص) در میان مردم شبه جزیره عربستان عملا فرهنگ اخوت و برادری را جایگزین فرهنگ جاهلیت آن دوران کرد و حریت و آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار را برای ما به یادگار گذاشت.

دشمنان اسلام پس از ۱۴۰۰ سال هنوز بر سیرت و سنت نبی مکرم اسلام (ص) توهین می کنند و ما امت اسلامی وظیفه داریم با نیرنگ های دشمنان اسلام مقابله بکنیم.

حاج آخوند میرابی با اشاره به اینکه مرسوم است که شهدا قبل از شهادت وصیت نامه بنویسند گفت: نقل است از شهیدی قبل از شهادت پرسیدند فرهنگ‌شهادت را از چی کسی آموختی؟ پاسخ داد: از سرور و سالار شهیدان امام حسین( ع) و روشن بینی آن حضرت ، از اینرو شهدای ما روشن بینی را از سالار شهیدان آموختند و با شناخت کامل از دشمن و با احساس خطر از خدعه دشمن وارد میدان مبارزه علیه ظلم شدند.

وی با بیان‌اینکه بین روشن فکری و روشن بینی تفاوت بسیار است تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان واقعا روشن بین بود و این ویژگی از عنایات خاص خداوند متعال در حق امام حسین(ع) است که اتحاد و انسجام مسلمانان علیه ظلم را آموخت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر