c_300_250_16777215_10_images_75881.jpg

گرگان : ترکمن سسی - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در موضوع کرونا باید استراتژی اطلاع رسانی روشن، هماهنگ و بر اساس شناخت مخاطب باشد.

پنجمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان و جمعی از مسئولان و اهالی رسانه در ظهر یکشنبه 25 آبان ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای جلسه علی باقری مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت گلستان گزارشی مبسوط از وضعیت اپیدمی و آمار بستری ها ارائه کرد.
وی درباره هدف از اعمال محدودیت های اجتماعی، گفت: هر فرد بیمار می تواند تا سه نفر را مبتلا کند و هدف از این محدودیت ها این است که این میزان را به یک نفر کاهش دهیم و واگیری ها را کم کنیم.
در ادامه علی متکی مدیرروابط عمومی وامور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن قدردانی از اهالی رسانه که از نخستین روزهای شیوع کرونا پر تلاش عمل کردند، گفت: در سطح کشور استان گلستان شاهد کمترین شایعه سازی های رسانه ای بوده که این نشان از امانت داری و حسن توجه اهالی رسانه ی استان در کنار مردم است.
متکی با تاکید بر اینکه باید به سوی «اطلاع رسانی» هدفمند حرکت کنیم، گفت: مردم از دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی اشباع شده است و اکنون وقت آن است به صورت نقطه ای و بر اساس اطلاعات محله ای و پایش داده ها، اقدام نماییم.
علی متکی ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما مراجعه مردم به مراکز بهداشت به دلیل ترس از احتمال ابتلا به کرونا بیشتر شده در حالی که واقعا نیاز به این حضور ها که امکان ابتلا به کرونا را در فرد سرما خورده افزایش می دهد نیست و مردم می توانند با شماره گیری 3150 وضعیت خود را شرح دهند و توصیه ی همکاران ما را به کار بگیرند و از مراجعه های غیر ضرور خودداری کنند.
وی سپس با اشاره به نقش هنر در اطلاع رسانی هدفمند، گفت: اهالی هنر نیز می توانند با تولید آثار هنری چون موشن گرافی و پوستر و ... کمک شایانی به اطلاع رسانی های خلاقانه و هدفمدن کنند.
سپس«محمد جواد کبیر» قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دانش آموخته ی دکتری تخصصی مدیریت سلامت  نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته از جانب اهالی رسانه و مسئولان و ...، گفت: کرونا دیگر تنها یک مسئله مربوط به سلامت نیست و تبدیل به یک مسئله ی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... شده است و باید در این جلسات «مسئله یابی» صورت بگیرد.
وی ضمن تاکید بر صورت ترویج امید و مثبت اندیشی در جامعه و توجه به سرمایه های اجتماعی، گفت: در نظام سلامت و مراقبت مدیریت سنتی نمی تواند موفق باشد و باید در حوزه ی اطلاع رسانی هم در گام نخست مخاطب شناسی انجام دهیم.
کبیر هم افزایی و در عین حال اعتبار پیام های بهداشی و قدرت تاثیر گذاری آن بر افکار عمومی را مهم قلمداد کرد و گفت: متاسفانه ویروس جهش یافته و با هم افزایی مضاعف، باید استراتژی اطلاع رسانی روشن، هماهنگ و بر اساس شناخت مخاطب باشد.
سپس عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز سپس تبریک هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار« دانایی مانایی» گفت: اگر دانایی ما از کرونا بیشتر شود مانایی بیشتری خواهیم داشت و ما باید این مهم را در وجود افراد جامعه نهادینه کنیم.
کشمیری افزود: بارها اشاره داشته ام که اهالی فرهنگ و هنر آثار متعددی را در مسیر اطلاع رسانی و ... در حد توان عرضه داشته اند اما با تداوم بیماری، این روزها با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر فعالیت این ایام باید به طور ویژه و جهادی کار کنیم، گفت: باید یک سری موارد کاربردی در این جلسه مطرح شود و پس از جمع بندی، نتایج آن در جلسه ستاد کرونا مطرح شود.
یادآوری می شود مواردی چون مردم محوری گزارش ها و فعالیت ها، تمرکز بر روی امیدبخشی، وجود برخی تناقض ها در اطلاع رسانی ها، ضرورت ایجاد سامانه دریافت گزارش های مردمی از تخلف ها، افکار سنجی از مردم در قبال محدودیت های اعمال شده و... از جمله موارد طرح شده و مورد بحث از سوی دیگر مدعوین در جلسه بود.
 



 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر