c_300_250_16777215_10_images_75931.jpg

ترکمن سسی – بی بی زلیخا کر فعال فرهنگی اجتماعی در اجلاس سازمان ملل  با موضوع " اقلیت ها و لزوم جلوگیری از نفرت پراکنی علیه آنان از رسانه های ارتباط جمعی" گفت: واقعیت دنیای امروز پذیرش حضور و زندگی اقوام و اقلیتها در کشورهای مختلف هست.


به گزارش خبرنگارترکمن سسی ، این اجلاس که مقر آن در ژنو سوییس می باشد در روزهای ۲۹و  ۳۰ آبان ماه با شرکت نمایندگان اقلیت و اقوام مختلف جهان به علت مشکلات ناشی از شیوع کرونا به صورت وبینار برگزار گردید.


متن سخنرانی بی بی زلیخا کر فعال فرهنگی اجتماعی گنبدی در اجلاس یاد شده به شرح ذیل است.
بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و ادب دارم خدمت شما حضار محترم
حقوق اقلیتها و اقوام در غالب کشورها به ویژه کشورهایی که از ترکیب جمعیتی متفاوت تشکیل شدند به یکی از مسائل پرچالش روز تبدیل شده است.
در غالب موارد فعالان اقلیتها در کشورهای مختلف با این تصور به فعالیت های خود مشغولند که حقوق شهروندی اقوام و اقلیتها به عنوان یک اصل مسلم در قوانین داخلی اون کشورها مورد شناسایی واقع شود اما مسئله و مشکلی که در رابطه با حقوق اقلیتها در کشورهای مختلف داریم این است که این مسئله در خیلی از موارد آلوده به اهداف و برنامه های سیاسی دولتها می شود در همین مسیر هم از طریق بنگاه های خبری و رسانه های آنلاین تلاش می شود تا فعالان قومی و مذهبی در کشورهای مختلف با عناوین مختلف تحریک شوند ، تلاش می شود تا  مسائل قومی و فعالیتهای مذهبی اونها به عنوان ابزاری برای ایجاد نا امنی در یک کشور بشود.
در این نگاه اقلیتهای ساکن یک کشور بعنوان پاشنه آشیل دولتها ارزیابی می شوند و به عناوین مختلف تلاش می شود که با تحریک اقلیتها دولتها به حاشیه برده شوند ، این  می تواند یکی از آفت های بزرگ دنیای امروز باشد ، آفت از این جهت که در خیلی از موارد دولتها به جای اینکه در مسیر ایفای حقوق اقلیتها قرار بگیرند تحت تاثیر این تحریفات به سمت ایجاد محدودیتهای بیشتر برای اقوام و اقلیتها در کشورهای مختلف حرکت بکنند.
 واقعیت دنیای امروز پذیرش حضور و زندگی اقوام و اقلیتها در کشورهای مختلف هست ، هیچ واحد سیاسی در نظام بین الملل نمی تواند این حق را نادیده بگیرد اما مسئله مهم این است که پیگیری استیفای درست حقوق اقوام و اقلیتها در کشورهای مختلف محتاج این است که اولا این مسئله آغشته به مسائل سیاسی بین دولتها و واحدهای سیاسی نشود ثانیا ظرفیتهای تاریخی ، فرهنگی و زمینه های تاریخی کشورها و واحدهای سیاسی هم در این مطالبه گری مورد توجه قرار بگیرد .
متشکرم

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر