c_300_250_16777215_10_images_76627.jpg

مراوه تپه: ترکمن سسی - خانه هلال روستای نارلی آجی سو در شهرستان مراوه تپه در هفته جاری افتتاح شد.

 در ماه های اخیر تاسیس و راه اندازی خانه های هلال در روستاهای گلستان شتاب گرفته است و خانه های هلال یکی پس از دیگری در روستاهای مخلف راه اندازی می شوند.

به گزارش خبرنگارترکمن سسی ، مدیران جمعیت هلال معتقد هستند که خانه‌ هلال ظرفیت بالایی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کند و با آموزش های همگانی امداد و نجات، در مدیریت بحران در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله تاثیرات خوبی خواهند گذاشت.

گسترش آموزش های همگانی امداد و نجات در جوامع روستایی از اهداف راه اندازی خانه های هلال روستایی است و با توجه به رویکرد جامعه محوری و محله محوری ، از نگاه مدیران جمعیت هلال احمر ، توسعه خانه‌های هلال و ‏ارتقای سطح آموزش‌ همگانی امداد از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر برای ارتقای تاب‌آوری جامعه به شمار می‌رود.

می توان گفت خانه‌های هلال شعب کوچک جمعیت هلال‌احمر هستند و تمام فعالیت‌هایی که در شعب هلال‌احمر در شهرستان‌ها انجام می‌دهند توسط خانه‌های هلال و به دست اعضای داوطلب در سطح کوچک‌تر اجرا می‌شود و همه اهالی روستا می توانند به راحتی در خانه های هلال روستایی عضو شوند.

با اهداف مطرح شده به نظر می رسد راه اندازی خانه های هلال روستایی موجب تحولی بزرگ در آموزش های همگانی امداد در میان اهالی روستاها شده و در مواقع بحران خیلی به بحث مدیران کمک کند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، روستای نارلی آجی سو ۱۲۵۰ نفر جمعیت و ۳۲۶ خانوار دارد.



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر