c_300_250_16777215_10_images_1_70591.jpg

ترکمن سسی - 1- پس از کش و قوس های فراوان در خصوص استانی شدن انتخابات آتی مجلس، به نظر می رسد این طرح به انتخابات مجلس یازدهم نرسد. از زمان شروع این موضوع در صحن علنی مجلس، نامزدهای احتمالی انتخابات آتی مجلس در بلاتکلیفی کماکان منتظر فرجام این موضوع هستند.


    2- مهلت استعفای مدیران و اعضای شورای اسلامی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم را دارند رو به پایان است. در این خصوص علی پورقاز عضو شورای شهر بندرترکمن،  چهارم خرداد ماه از جمع منتخبین مردم جدا شد تا دوم اسفندماه بختش را به عنوان کاندیدای مجلس بیازماید. این چهره جوان در دو دوره متوالی توانست آرای کافی را در انتخابات شورا کسب بکند و از حمایت ورزشکاران رشته مختلف و طیف جوان برخوردار است.

3- فعالان انتخاباتی از عبدالجلال ایری متخصص شهرسازی فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران به عنوان یکی از مدعیان جدی پیروزی در انتخابات آینده در حوزه غرب استان نام می برند. وی از زمان انتخابات گذشته همواره در رایزنی با چهره ها و افراد صاحب نام بسر برده و نیروهایش عزم جدی دارند تا برنده انتخابات آینده باشند.

4- درگمیشان نگاه طیف اصلاح طلب به تصمیم فعالان دوخته شده است. گفته می شود مهران شکیبایی کاندیدای سابق مجلس هنوز اعلام موضع نکرده است این چهره شاخص پس از رد صلاحیت در انتخابات گذشته به حمایت از رامین نورقلی پور پرداخت. اصلاح طلبان گمیشان از به تاخیر افتادن برخی طرح ها گلایه مند هستند.

5- ازمسعود کلته به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس یازدهم نام برده می شود. این داوطلب که در کمیش تپه سکونت دارد جزو فرهنگیان قدیمی آن حوزه شمرده می شود. کلته چندین بار تحت عضویت درغالب کادر کاروان به حج تمتع مشرف شده و گفته می شود حمایت طیف حجاج را پشت سر خود دارد.  وی هم اکنون سرگرم یارگیری از میان دوستان و همسفرهای قدیمیش می باشد.

6- فعالان انتخابات در بندرترکمن احتمال تشکیل مجدد گروه اجماع  به شکل سابق را بعید پیش بینی می کنند. گروه اجماع غرب گلستان درجریان انتخابات گذشته  می توانست نقش یک اهرم مثبت را بازی کند، اما به دلیل نفوذ تنی چند از چهره های احزاب و دسته جات به بیراهه رفت و عملا از کارایی لازم افتاد.

7- لیدرهای انتخاباتی درسیمین شهر می گویند چند عضو از طرفداران سابق محمد جواد نظری مهر با یک گزینه غیر بومی به توافق رسیده و در صدد تشکیل جلسات خانگی به نفع وی هستند. این  اعضا اساسا طرفدار کاندیدای غیر بومی بوده و معتقدند تنها راه پیشرفت حوزه غرب به این مسئله بستگی دارد. گروه مذکور هنوز ازگزینه خود نام نبرده اند.

8- غلامحسین پسرکلو بخشدار سابق گمیشان نیز کم کم آماده می شود تا  شانس خود را از حوزه غرب امتحان کند. وی مدت ها در کسوت بخشدار با مردم این شهرستان در ارتباط بود و می توان گفت در رقابت های انتخاباتی مجلس آینده چشم امید به یاری دوستان ترکمن خود دارد.
9- اصلاح طلبان حوزه غرب گلستان به  مطالب  در کانال گرگان فردا نسبت به عملکرد رامین نورقلی پور واکنش نشان داده و می گویند بهتر است ادمین معلوم الحال و منفعت طلب این کانال که سابقه طولانی در بستن تهمت و افترا به مسوولین سابق دولتی از جمله استاندار و مدیر کل فرهنک و ارشاد  دارد، به جای آنالیز عملکرد نماینده  در صدد مدیریت بهینه فعالیت مجازی خود باشد و کانالی را که  مطالبش مورد تایید  اکثر کاربران استانی نمی باشد مرجع  تخزیب و شایعه پردازی قرار ندهد. تنی چند از کاربران محلی نیز ادعای احساسی کانال گرگان فردا مبنی برگنده خواندن مناف هاشمی در قیاس با نماینده مجلس را مضحک و خنده دار توصیف کرده و به مدیر کانل توصیه کرده اند بهتر است برای تمیز دادن جایگاه افراد قدری سواد علمی اش را تقویت نماید.

10- ساکنین حوزه ی آق قلا کماکان درگیر تبعات سیل بوده و تمرکز چندانی  روی انتخابات ندارند، با اینحال گفته می شود سعید یلقی، عبدالغفار رادمهر و آرش سقر در کمک به مردم جهت برون رفت از بحران سیل نقش ایفا کرده اند . شنیده می شود این افراد در انتخابات آینده کاندیدا خواهند شد.

11 – به احتمال زیاد حکیم سلاق عضو شورای شهر آق قلا نیز از سمتش استعفا داده و به جمع داوطلبین انتخابات مجلس خواهد پیوست.
12- نظریه پردازان آق قلایی ورود مجدد عبدالغفور امانزاده قدیمی ترین کاندیدای آن حوزه به عرصه پیش رو را دور از ذهن ندانسته همچنان آرای بالایی برای وی پیش بینی می کنند.
13 - درحوزه گنبد براساس اخبار تایید شده کاندیداتوری عبدالصمد بردی پور، عبدالله رستگار و سلیمان هاشمی بر اساس قرائن و شواهد  قطعی است. با وجود تعیین کننده بودن آرای  طوایف دراین حوزه انتخابیه ، در انتخابات مجلس دهم جریان یاش اولی ها در انتخابات این حوزه تاثیر گذار بوده است البته در کم و کیف آن فعالان نظرات متفاوتی دارند و انتقادات زیادی بر عملکرد محصول آن جریان وجود دارد.
14 - یک عضو ازمیان یاش اولی های گنبد با رد شایعه  تبانی توسط تنی چند از اعضای این گروه در ادوار گذشته گفت: این مسئله تقریبا غیر ممکن است؛ زیرا در جمع یاشولی ها طرفداران کاندیداها نیز حضور دارند و به این ترتیب احتمال انجام تبانی به هیچ وجه عملی نمی باشد.
15- عبدالصمد بردی پور کاندیدای دو دوره گذشته مجلس با اشاره به ضرورت تشکیل کمپین ازمیان قضات دادگاه، وکلا و حقوقدانان گفت: باید بپذیریم  که ضرورت حضور یک نماینده حقوقدان ازاستان در مجلس شورای اسلامی  طی تمامی ادوار پیشین محسوس بوده است. بنده معتقدم مجلس به افراد توانمند ازهمه اقشار نیاز دارد و یک نماینده حقوقدان می تواند مکمل خوبی  در جمع نمایندگان این استان به حساب آید.
16- از قرارمعلوم ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان هم از حوزه گنبد ثبت نام خواهد کرد.
17 -  اسماعیل تاجی فرماندار سابق  مراوه تپه  جهت کاندیداتوری از آن حوزه اعلام آمادگی کرده و رقیب جدی سایر رقبا در شرقی ترین حوزه استان خواهد بود. فعالان انتخاباتی در مراوه تپه پیش بینی می کنند غراوی دراین دوره از حوزه گنبد ثبت نام کند.
18 – اخیرا اخبارغیر رسمی حکایت از افزایش یک سهمیه کرسی مجلس به حوزه شرق گلستان داشت که صحت این مطلب از سوی آگاهان به مسائل انتخاباتی رد شد. بنابراین حوزه کلاله، مراوه تپه، گالیکش و مینودشت کماکان یک سهمیه خواهد داشت.  
خبرنگار: طاهر جانی








نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر