c_300_250_16777215_10_images_00077777.jpg

ترکمن سسی ،طاهر جانی :بنظر می رسد نشست های انتخاباتی درحوزه غرب از لحاظ زیادی قابل توجه و اهمیت باشد. زیرا از پیامد صحبت ها  چنین می توان برداشت کرد که صبر خیلی ها واقعا به تنگ آمده است.

لیکن این را هم نمی توان انکار کرد که برخی اعضای اصلی و لیدرهای ثابت این نشست ها در محافل خصوصی دست به تبلیغ کاندیدای خود زده و تعجب مخاطبان را برانگیخته اند.بقول داریوش شیرمحمد لی فعال اجتماعی ساکن بندرترکمن کمترین شرط مردانگی صداقت و روراستی با مردم است که البته از زمان انتشار این متن در پس از انتخابات میان دوره ای مجلس ششم تقریبا به آن توجه ای صورت نگرفت.اعضای رو راست اجماع حوزه غرب باید مراقبت بیشتری بعمل آورند تا احیانا اگر موردی از آن قبیل دیده شد، بتوانند به سرعت عکس العمل لازم را نشان بدهند.اجماع می تواند نقطه عطف نشست های انتخاباتی  ترکمن ها درسالهای اخیرباشد وهمانگونه که قبلا نیز گفته شد به ثمر نشستن آن تازه آغاز راهی سخت و طاقت فرسا برای آینده خواهد بود.

1- ح-ش فرد شرکت کننده در نشست اجماع روستای خواجه نفس مربوط به دهم دی ماه جاری می گوید:یکی از حامیان قدیمی اصلاح طلب و عضو ثابت جلسات پس ازنشست مذکور در دیدار اتفاقی از وی خواسته است به کاندیدای مورد حمایت او رای بدهد.این حامی قدیمی در توجیه نشستهای اجماع گفته که این بخشی از سیاست اتنخابات است و چرا مردم نباید به کاندیدای مورد حمایتش  که بیشترین اقبال را در بین کاندیداها دارد رای بدهند!ح-ش این را هم می گوید که شخص مذکور حتی وی را بخاطرحمایت از یک کاندیدای دیگر در دوره نهم مورد شماتت قرار داده است!!
2-  برخی ازسخنرانان نشست اجماع حوزه ترکمن و گمیشان که ازعملکرد نماینده فعلی دل پری دارند تا جایی که می توانند دوره 8 ساله او را به باد انتقاد گرفته و شدیدا بر عدم حمایت نیروهای فعال ترکمن از وی تاکید می کنند.
2 – در نشست نهم اعضای اجماع حوزه غرب روستای خواجه لرجمعه شب هجدهم دی ماه به میزبانی منزل حامد فیروزبخت,جبار ایری از نتایج حضور یک شب قبلش در جمع یاشولی های گنبد مطالبی را عنوان کرد وسپس گفت که دربرخی نشست های کاندیداهای ترکمن  حضور داشته اما کیفیت هیچ یک به اندازه ی جلسات اجماع نبوده است.وی ازکاندیداها و لیدرهای انتخاباتی خواست منافع بومی  را برمنافع گروهی ترجیح ندهند.از نظر نامبرده نماینده اصلح می تواند به دولت در رفع بحران بیکاری کمک کند چون ریشه بسیاری ازمعضلات از جمله اعتیاد و بالا رفتن سن ازدواج به این موضوع بر می گردد.
3- سید مراد اونق که درجریان جلسات اجماع برای اولین باربه پای تریبون دعوت می شد آن را کلمه ای شرعی و عرفی دانست.این کاندیدای سابق مجلس دربخشی ازسخنانش گفت:مساله اجماع در باور و اعتقاد ما وجود دارد وشما هیچ شخصی را پیدا نمی کنید که با آن مخالفت کند لذا اجماع فعلی اگر خالصانه و صادقانه باشد مطمئنا نتیجه مطلوب را بدست خواهد آورد.نکته جالب درسخنرانی سید مراد این بود که حاضران وی را پس از بیان هر جمله اش مورد تشویق خود قرارمی دانند.
4- یک عضو ثابت اجماع تصریح کرد که نام سیدمراد اونق در پیش نشست یکشنبه شب گذشته پیشنهاد شده و مورد موافقت اعضاء قرار گرفته است.
5- آنه محمد شاه نظری وکیل دادکستری اظهاراتش را مثل همیشه با ادبیاتی که در آن تخصص داشت شروع کرد و با اشاره به اصل 84 قانون اساسی نماینده مردم را در تمامی مسائل داخلی و خارجی متعهد دانست.شاه نظری تلاش نماینده مجلس برای ایجاد اشتغالزایی را از وظایف نماینده مجلس عنوان کرد و گفت:با اتفاقاتی که در گذشته افتاد سر ما به معنای واقعی به سنگ خورده است  در حال حاضر نه تنها اشتغالزایی ایجاد نمی شود بلکه کار از دست شاغلان نیزگرفته شده است!
6- سخنران بعدی نشست اجماع خواجه لر محمد خواجه بود که با به چالش کشیدن دوران خدمت 8ساله نماینده حوزه از عملکرد نماینده کنونی منطقه به شدت انتقاد کرد.این چهره اجتماعی در دنباله ی انتقادات شدیش با اشاره به عبور راه آهن مرزی بجای بندرترکمن از یک منطقه دیگر گفت:در 8سال گذشته هیچ نتیجه ای بدست نیامد .
7- نازمحمد ولی پور در نوبت سخنرانی خود نشست اخیر مسئولین سابق استان با حضور صاحب نظران مناطق ترکمن نشین در تهران را به میان کشید وتوضیح داد که بدنبال اعتراض وی به عدم استفاده از سخنران ترکمن در این مراسم  به پای تریبون دعوت شده است!
8- منوچهرقزل عضو شورای خواجه لر به این دلیل که درباره زمان و مکان نشست اجماع به وی اطلاع رسانی نشده است راجع به روند و اهداف نامشخص آن مطالبی را عنوان نمود.راوی مطلب می گوید یکی دو روز قبل از نشست موضوع از طریق پسرمنوچهر قزل به وی اطلاع رسانی شده و در این زمینه دلیل اعتراض نامبرده مشخص نمی باشد.
9- یکی ازمدیرانگروههای مجازی در تلگرام  با گفتن اینکه راهکارانتخاب کاندیدای اصلح گروه اجماع تاکنون باید معلوم می شد گفت:ما از طریق شبکه تلگرام چند بار به این موضوع اشاره کردیم لیکن اعضای اصلی بجای پاسخ شفاف خواهان این هستند که پیشنهادات خودمان را ارائه بدهیم.آنها می گویند ما می دانیم داریم چکار می کنیم ولی به عقیده بنده هنوز راهکار مشخصی برای اجماع مشخص نشده و این نگران کننده می باشد.
10- درپاسخ به انتقادات انجام شده پیرامون مشخص نبودن راهکار تعیین کاندیدای اصلح عضو گروه اجماع گفت:- همانطورکه  قبلا اطلاع رسانی کردیم گروه درحال تدوین مناسب ترین راهکار برای انتخاب کاندیدای اصلح می باشد و در این خصوص از هر پیشنهاد سازنده ای استقبال می کنیم.وی اضافه کرد:اینکه ما هنوز چیزی را مشخص نکردیم صرفا یک حرکت تاکتیکی می باشد و مشخص  نبودن راهکاربه معنای نبود آن نیست.
11- نشست دهم اجماع پنج شنبه شب آینده به میزبانی روستای سیجوال مرکز بخش گلشهر برگزار خواهد شد.مراد تورانی(ایری)فعال کهنه کار و چهره شناخته اجتماعی منطقه که به نوعی ازمیزبانان نشست آینده محسوب می شود در این باره گفت:بنده درپس از انقلاب شاهد تمامی انتخاباتها بوده ام و از این رو شرکت مردم را در نشست های اجماع ضروری می دانم.کیفیت اجماع تنها درفرستادن یک نماینده به مجلس خلاصه نمی شود بلکه مهمترین حسن آن اتحاد مردم با هم است و دیگران ما را به همین خصیصه بشناسند.
12- صاحب نظران معتقدند نشست خواجه لر به لحاظ آمار جمعیتی از یک رکورد از خود بجا گذاشته است به نحوی که قسمتی از افراد در بیرون ساختمان فیروزبخت مستقرشده اند.در این حال سیجوالی ها مدعی هستند در جلسه 5 شنبه شب آینده رکورد فعلی را با تعداد قابل توجه تری خواهند شکست.




دیدگاه‌ها  

-1 #1 عبدالخالق شکوهی 1394-10-20 13:36
سلام دوستان نشست اجماع خوب برگزار شد من دران جلسه بودم ولی تنها یک چیز مرا متعجب کرد این بود که همه اشخاص که به عنوان نماینده ثبت نام کرده بودند در این جلسه نماینده ای از طرفشان نبود واین جای سوال و فجر است که اینها با اجماع مخالف هستند
نقل قول کردن
+1 #2 طاهر 1394-10-20 23:07
سلام ضمن عرض خدا قوت به تمامی افرادی که با مطرح کردن کلمه اجماع آن را امیدی برای مردم خسته دل و خسته تن منطقه قرار دادند البته اجماع در انتخابات موضوع بسیار دو پهلویی میتواند باشد و نکات ظریفی دارد که نیاز به دقت دارد که در اینجا مجال برای بیان آنها نیست ولی دوست دارم به نکته ای اشاره بکنم و آن اینکه این راه باید به نتیجه برسد ولی نه به هر طریق ! بنده بعد از نشست خواجه لر با یکی از علمای بزرگ منطقه که ساکن خواجه لر نیز است دیداری داشتم و صحبتهای با ایشان داشتم که در میان بیانات گرم و خالص شان به راه کار قرعه کشی نیز اشاره کردند که این روش را به این عالم ربانی باورانده بودند که به نظر بنده راهی بیس خطر ناک برای حال و آینده است و یکی از مهمترین علل افزایش کاندیدها ی ثبت نامی هم خود همین میباشد که به امید قرعه به نام خود آمدند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر