c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی ،طاهر جانی :با تایید نابهنگام یک کاندیدای نه چندان سرشناس در حوزه غرب گلستان موضوع جلسه اجماع امشب درگمیشان بی تاثیر از آن نبوده و ازصبح امروز برخی افراد بابت اتفاقی که ممکن است باعث چند دستگی آراء شود هشدار می دهند.در حوزه ی گنبد کلاف پیچیده امروز با رای یاشولی ها باز می شود ولی درآق قلا تصمیم نهایی گرفته شده و جومتشنج حاکم است.

1-شب گذشته و دقایقی مانده به آغاز فعالیت ها  و تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم خبر تایید تیمور کرداری تا حدی مساله اجماع را تحت تاثیر خود قرار داد و نقل و قول ها حاکی ازبرخی صحبت ها درباره آن وتصمیم راجع به نامبرده در جلسه اجماع امشب می باشند.البته شایعه تایید صلاحیت این کاندید حوالی ظهر رد شد.
2-تازه ترین شنیده ها ازجلسه امشب در گمیشان  از احتمال ضعیف ورود موج  منفی به اجماع خبر می دهند.ازسوی دیگرنیروهای غالب می گویند اجازه نخواهند داد رشته ای که مدت ها برای آماده شدنش زحمت کشیده شده است یک شبه تبدیل به پنبه شود.
3 در بندرترکمن،گمیشان و سیمین شهر رایزنی های فعالان انتخاباتی طی امروز تا ابتدای تشکیل جلسه اجماع امشب ادامه دارد.محور اصلی گفتگوها درباره تصمیم نهایی داوطلبین شاخص رد صلاحیت شده در معرفی وحمایت از کاندیدای منتخب می باشد.
4- چند عضو جوان نیروهای دفترمردمی قورلی زاده که از چند شب پیش با رامین نورقلی پور شروع به همکاری کرده اند تایید می کنند که تصمیم اعلام شده ازسوی نزدیکان قورلی زاده حمایت از نورقلی پور می باشد.این چند عضو جوان می گویند تیم قورلی زاده برای رسیدن به نتیجه نهایی برگه فرمی را حاوی چند سوال در اختیاراعضا گذاشتند تا نتیجه  از طریق بررسی پاسخ های داده شده مشخص شود.
5-فعالان دربندرترکمن می گویند نگرانی مهمی ازبه میان کشیده شدن نام کرداری درجلسه امشب وجود ندارد زیرا شرط اصلی نظرجامع مردم است و ما براساس  اکثریت موافق تصمیم خواهیم گرفت.
6-همزمان یک عضو سخنران گروه اجماع درتماس تلفنی گفت:ما امیدواریم ولی پور تصمیمی غیرازآنچه که مورد توافق اکثریت است نگرفته باشد .
7- جلال ایری ستاد انتخاباتی اش را دربندرترکمن فعال کرد.ستاد بانوان وی از امروز در گمیشان هم دایر می باشد و به این ترتیب پیش بینی می شود این کاندیدا بر فرض عدم انتخابش از سوی گروه اجماع درعرصه رقابت باقی بماند.

8- در حوزه آق قلا آناهیتا مهشیدی کارمند استانداری گلستان استعفا کرد.آنطور که پیداست مهشیدی چندان فرصت فعالیت پیدا نکرد با این حال مسلما کناره گیری وی به روند انتخاب مردم کمک خواهد کرد.
9-زمزمه های قبلی کناره گیری قریب الوقوع منصورگرکزدراویل این هفته  را نشان می دادند ولی وی کناره گیری نکرد.صاحب نظران براین باورند که افراد مرتبط با گرکز از وی خواسته اند تا استعفا ندهد.
10-ازعصر روزگذشته منابع موثق درباره معرفی رادمهر کاندیدای جناح اصلاحات از سوی گروه ماصلاحات توپوری اطلاع رسانی می کنند.گفته می شود شب قبل منصورگرکز درجلسه هم اندیشی خود از این انتخاب بشدت انتقاد کرده و آنرا فاقد هرگونه معیار و ملاک مشخص دانسته است.
11-یک عضو نزدیک به امانزاده در مورد معرفی رادمهر گزینه انتخابی شورای راهبردی استان و گروه ماصلاحات توپوری می گوید:معرفی رادمهر بعنوان کاندیدای جناح اصلاح طلب یک انتخاب ازسرناچاری بود چون وی درآن طیف رزومه معلوم ومشخصی جزیک دوره فعالیت چند روزه درجریان انتخابات ریاست جمهوری ندارد.
12- تحلیلگران آق قلایی گزینه شورای ماصلاحات توپوری را یک اشتباه فاحش می دانند و معتقدند این انتخاب حاصلی جزشکسته شدن آراء نخواهد داشت.
13-یک عضو ماصلاحات توپوری فاش کرد اعضای این گروه پیش ازمعرفی رادمهر به دیدار پرویز ماهری و منصور گرکز رفته و خواستارکنارکشیدن آن دو از انتخابات شده بودند.این عضو دلیل انتقاد گرکز از گروه را ناشی از همین مساله می داند.
14- سرپرست فعالان فضای غیر مجازی می گوید:بی تردید اقبال عمومی به طرف امانزاده است و ما نمی دانیم چرا گروه ماصلاحات توپوری رادمهر را که اولین ورودش به انتخاب بود معرفی کرد.البته واضح است که مردم حوزه ما چوب بحث و جدل بوجود آمده میان ماصلاحات توپوری و امانزاده را می خورند.
15-فعالان جوان انتخاباتی درآق قلا با اظهار نگرانی ازنتیجه معکوس انتخابات در آن حوزه ازاعضای ماصلاحات توپوری خواسته اند هرچه زودتر فضای متشنج فعلی را جمع و جور نمایند.
16-نشست اعضاء چند صد نفری یاشولی های گنبد درتالار بابایی با موضوع رای گیری جهت انتخاب و معرفی کاندیدای اصلح از اوایل صبح امروز برپا شده است و انتظار می رود روند این نشست گروهی تا اوایل شب ادامه یابد.پیش از شروع رای گیری به کاندیداها فرصت داده می شود تا درباره بیانات و برنامه هایشان برای مردم حاضر درتالار صحبت نمایند.

17- نظریه پردازان می گویند با وجود 9 کاندیدای فعلی حوزه گنبد بیشترین شانس معرفی مربوبط به عبداصمد بردی پور-سلیمان هاشمی و قره جه طیار می باشد.

18- عضو اصلی یاشولی ها درباره نحوه انتخاب کاندیدای اصلح گفت این انتخاب  حاصل رای گروهی خواهد بود ومضافا گفتگوهای قبلی ما با کاندیداها تعیین کننده می باشد.بنابراین چندان تعجب نکنید اگر انتخاب ما کسی غیر از افراد پیش بینی شده باشد.

دیدگاه‌ها  

+3 #1 ترکمن صحرا 1394-11-30 15:30
با عرض خسته نباشید خدمت دوستان
به نظرمن اقبال عمومی مردمی در غرب استان به سمت آقای نورقلی پور،در مرکز استان آقای امانزاده و در شرق آقای طیار هستن.اگر گروه های اجماع در هر منطقه به اقبال عمومی توجه کنند در دوره های بعدی نیز این وحدت رویه به یک فرهنگ عمومی در ترکمن صحرا تبدیل خواهد شد درست مانند برادران سیستانیمون
نقل قول کردن
0 #2 مجید سعد شیخی 1394-12-07 17:18
خیلی کم به اخبار کلاله میپردازید چرا مگه ترکمن های کلاله ترکمن نیستند .چرا خبری از کلاله نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر