c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی ،طاهرجانی:بی تردید اتفاقات فراموش نشدنی انتخاباتی سال 94 برای همیشه در خاطر اذهان عمومی بایگانی نخواهند شد. مانند سالی که یاران عظیم گل  حماسه آفریدند و قاطعانه پیروز انتخابات شدند.

مانند دوره هایی که،معمی هلاکو،اترک طیار،نقدی گل چشمه،بایرام گلدی برمک و...به مجلس رفتند وهر یک ماجراهای شنیدنی و خاص خود را دارند که سرموعد هر انتخابات ازبایگانی خارج شده و دوباره و سه باره و چهار باره راجع به آنها گفتگو می شود.
مانند انتخابات شورای شهر دوره چهارم گنبد و ورود یاش اولی ها به صحنه و به مانند گروه های اجماعی که اخیر بودند و درآینده هم خواهند بود.به هر حال انتخابات نیزهمچون دیگر وقایع مهم،خوب و بد و تلخ و شیرین را به همراه می آورد
.سال 94 واتفاقاتش سرانجام تمام شد اما تجربیات منحصر بفرد آن سالیان سال مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.در آینده چه ما باشیم و چه نباشیم صحبت از عملکرد ما خواهد بود و چه بهترکه ازنقش تاثیرگذارهریک از ما و کارهایی که انجام دادیم به نیکی یاد شود.
همانطورکه ازیک فعال دلسوز اجتماعی یاد می شود و از یک انصراف دهنده به نفع مردم یاد می شود وخیلی مواردی که ذکر تک تکشان در این مقوله نمی گنجد.برای خوب بودن لازم نیست آدم حتما نماینده مجلس شود.خوب بودن زمان و مکان نمی شناسد و اگرهدفمان خوب بودن واقعی است نیازی نیست که بخواهیم آنرا از پشت تریبون مجلس به اثبات برسانیم.امید که اردیبهشت ماه سال 95 ایام به تحقق رسیدن آرزوهای انتخاباتی باشد.
1- شنیده می شود عبدالله گل در گرگان میزبان چند نشست انتخاباتی بوده و به نفع اصلاح طلبان جلساتی را ترتیب داده است.
2- نیروهای عبدالغفور امانزاده می گویند آنها برنامه های سرکشی از مناطق را تا ایام تبلیغات رسمی ادامه خواهند داد.طبق اخبار دریافتی بخشی از نیروهای سیسستانی و فارس زبان درقالب تشکیل کمیته تبلیغات جلساتی را به نفع امانزاده ترتیب داده ودر کنار نیروهای ترکمن سعی دارند آراء وی را به حد نصاب لازم برسانند.
3- یک عضو گروه ماصلاحات توپوری تاکید کرد این گروه طرح حمایت از امانزاده را مطابق با بیانیه حمایتش دنبال می کند و امیدوار است حوزه آق قلا پس از سالها و برای اولین بار پس از انقلاب نماینده ای را ازمیان خود به مجلس بفرستد.
4- سرپرست گروه هفت نفره فضای غیر مجازی طی تماس تلفنی گفت:فضای التهاب ناشی از انتخابات مرحله اول در آق قلا شکسته شده و مساله فرستادن یک نماینده ترکمن به مجلس اولویت فعالان انتخاباتی می باشد.به عقیده وی،امانزاده گزینه مورد حمایت هیچ گروه خاصی نمی باشد و نباید او را به جناح خاصی مرتبط دانست.
5- حامیان جوان امانزاده درآق قلا از پیوستن بخشی ازطرفداران کاندیداهای آن حوزه به جمع خود اطلاع رسانی می کنند.اخیرا ائتلافی نیز دربین ساکنان ترکمن نشین ساکن گرگان تشکیل شده وطرح ویژه ی حمایت خانه به خانه از امانزاده را دردستور کار قرار داده اند.
6- سرکشی  نبی هزار جریبی و تربتی نژاد به مناطق حوزه آق قلا بصورت پیوسته ادامه دارد.اخیرا زمزمه هایی مبنی بر ارتباط لیدرهای این دو کاندیدا با عوامل امانزاده به گوش می رسد.فعالان می گویند شرایط به گونه ای است که هر دو گزینه اصلاح طلبان جهت راهیابی به مجلس،آرای حوزه آق قلا را مورد توجه قرار داده اند و رایزنی خصوصی آنها با عوامل امانزاده چندان به دور از واقعیت نمی باشد.
7-  فعال سرشناس ساکن گرگان می گوید هرچند پیروزی اصلاح طلبان می تواند پیروزی مهمی را برای آنها رقم بزند اما دربحث منطقه ای راهیابی یک نماینده اصلاح طلب + امانزاده به مجلس  بیشتر به نفع می باشد.بنابر اظهارات این فعال یک نماینده ترکمن بهترمی تواند به رفع کمبودهای آن حوزه بپردازد.
8- در حوزه شرق سیستانی ها به نفع شهرام غراوی وارد مذاکره شده اند اما بنا به گفته یک عضو از گروه یاش ا ولی های گنبد،غراوی تا کنون پیگیری جدی در این خصوص نشان نداده است.کارشناسان موفقیت غراوی را مشروط به پیوستن هواداران اقوام دیگر به ستاد این کاندیدا می دانند.
9- براساس شنیده ها مردم حوزه گالیکش نیز ازشهرام غراوی حمایت می کنند.صاحب نظران می گویند بخشی ازمردم گالیکش را ترکمن های ساکن آن تشکیل می دهند و مابقی جزو اقوام بلوچ و سیستانی ها می باشند.
10- بنا به عقیده فعالان حوزه شرق عمده اهالی روستاهای اطراف گالیکش مانند چقر،دارآباد،منجلو را عمدتا اقوام بلوچ وقسمتی سیستانی تشکیل می دهند که غالبا درآنها کدخدامنشی و یاش اولی گری حرف اول را می زند.روستای معروف آق قمیش مرکزحوزه علمیه بدنبال این روستاها و مشرف به جاده اصلی دارد.
11- در حوزه غرب با پیوستن تیمور کرداری و ائتلاف نیروهای پارسافر به ستاد رامین نور قلی پور تعدادی از نیروهای نزدیک به جلال ایری من جمله کمال یارعلی عضو شورای شهربندرترکمن،بهروز ایری رییس شورای روستای سیجوال،عرازدردی خواجه مجری همایش های انتخاباتی ومناسبتی و .... نیز به ستاد این کاندیدا ملحق شدند.
12- تحلیگران می گویند جلال ایری پس از انتخابات مرحله اول مدتی را در رایزنی  با دوستانش بسر می برد و بر اساس شنیده های غیرموثق پانزدهم فروردین ماه را بعنوان زمان اعلام تصمیم نهائیش اعلام کرده است.
13- صاحب نظران می گویند چرخش مثبت 180 درجه ای برخی لیدرها به ستاد نورقلی پور درشرایطی که پیشتر نیروهای وی را منفعت طلب وعامل فتنه و نفاق معرفی می کردند جزو موارد نادر و جالب یک دوره انتخابات دانسته و می گویند فعلا زمان مناسبی برای تحلیل اینگونه موارد نیست لیکن درآینده می توان به چگونگی جزئیات آنها پرداخت.
14- احمد خوزینی رییس ستاد نورقلی پور درگمیشان معتقد است که آن حوزه می تواند رکورد یک دوره رای گیری را درانتخابات مرحله دوم جابجا کند.تعدادی نیروی تاثیرگذار ازجمله علی جاذبی درستاد گمیشان فعالیت دارند.لیدرهای انتخاباتی گروه مهران شکیبایی هم برنامه مدونی را برای ایام تبلیغات رسمی آماده کرده اند.
15- پس از برگزاری جلسه هم اندیشی نورقلی پور درسیجوال،اعضای تیم وی ساکن درآن روستا نشست جداگانه ای را با وی برگزار کرده و پیرامون انجام تبلیغات در ایام رسمی و برنامه چیدمان برنامه های سخنرانی درمکان های عمومی به بحث و تبادل نظر پرداختند.سیجوال نزدیک به 2هزار رای دارد.
16- دفتر ارتباطات مردمی رحمت جلالی در محله حجت آباد کردکوی جنب مسجد امیرالمومنین بروی طرفدارانش باز می باشد.جلالی نسبت به انتخابات مرحله اول تمرکز بیشتری روی مناطق ترکمن نشین حوزه دارد و نیروهای نامبرده اخیرا جلساتی را در چند روستا من جمله پنج پیکر برگزار کرده اند.
17- فعالان انتخاباتی ترکمن براین باورند سرکشی جلالی به مناطق ترکمن نشین و حضورش در مراسم های دینی و مناسبتی صرفا جنبه تشریفاتی دارد و خالی از فایده است.نیروهای این کاندیدا تصاویر دیدارهای جلالی را بر روی شبکه های تلگرام قرار داده واز افراد حاضر درآنها بعنوان طرفداران خود یاد می کنند.این در حالی است که هواداران جلالی این سرکشی ها را نشانه تحکیم جایگاه وی در ترکمن صحرا قلمداد می کنند.
18- آلن قره جه مسئول ستاد مرکزی نورقلی پور تاکید زیادی برحضور مردم طی  ساعات اولیه انتخابات مرحله دوم درپای صندوق های رای داشته و می گوید:نیروهای ما باید پیش از ظهر روز دهم اردیبهشت ماه آراء خود را به صندوق ها بریزند تا ازدحام بعدازظهر و اول شب جلوگیری شده و احیانا باعث انصراف دوستان از دادن رای به دلیل شلوغی مراکز نشود.
19- طرفداران نورقلی پور در کردکوی و بندرگز رقم 70 درصدی آراء از آن شهرها را به نفع وی پیش بینی می کنند با این حال برخی از تحلیل گران این رقم را تا حدی دور از انتظار می دانند.لیدرهای تیم نورقلی پور قاطعانه می گویند پیروزی کاندیدای آنها چه در روی کاغذ و چه درمیدان رقابت کاملا مشخص وقطعی می باشد.
20- مجید نورقلی پور برادر رامین نورقلی پورضمن بی سابقه خواندن تماس های دریافتی از سوی طرفداران این کاندیدا می گوید:خوشبختانه استقبال مردم از رامین تا حدی زیاد است که بنده و سایر همکاران ستاد با مشکل کمبود وقت مواجه می شویم واکثرا تا پاسی از شب را مشغول پاسخگویی به تماس های دوستان بسرمی بریم.

21- با وجود اتمام ماموریت گروه اجماع حوزه غرب انتقادات به اعضای ثابت آن همچنان ادامه دارد.یک تحلیلگر ترکمن درتماس تلفنی گفت:معلوم نیست یکی از سخنرانان این گروه که معمولا با قرائت اشعار حماسی سخنرانی های آتشین ایراد می کرد الان که وقت حضورمیدانی است در کجا بسر می برد.گویا این دوستم ان اظهار کرده سرگرم فعالیت به نفع امانزاده می باشد و نمی تواند درحوزه غرب حاضر باشد حال آنکه ما می دانیم وی به نفع کاندیدای دیگری کار می کند!!
22- تنی چند ازکمیته بانوان نورقلی پور نیز برنامه تبلیغ به نفع این کاندیدا را در راس اصلی ترین برنامه های خود قرار داده وبا حضور درعروسی ها و اجتماعات بانوان به تشریح مهمترین برنامه های وی می پردازند.
23- یک فعال رسانه ای فاش کرد رامین نورقلی پور از نیمه دوم بهمن ماه گذشته مورد توجه و رصد اصلاح طلبان پایتخت قرار داشته و در این باره  حتی توصیه هایی مبنی بر حمایت بیشتراز نامبرده به انجام رسانده اند.این عضومی گوید:درحقیقت توجه به نورقلی پور ابتدا ازپایتخت کلید خورد به نحوی که اصلاح طلبان حوزه غرب را متقاعد ساخت تا به نفع وی دست به ائتلاف بزنند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 سردار 1395-01-18 20:58
يك خبر داغ بسنجيده عزل شد اين اتفاق در پي تجميع دو معاونت از استانداري گلستان رخ داده است
نقل قول کردن
0 #2 m 1395-01-23 23:13
خبر فوری:
اعلام حمایت هوشنگ صباغان از دکتر نورقلي پور.
هوشنگ صباغان از چهره های شاخص اصلاح طلب غرب استان و فرماندار بندر ترکمن،علی آباد،مینودشت و معاون فرماندار گرگان در دولت اصلاحات در نشستی سیاسی حمایت خود از دکتر نور قلی پور را اعلام کرد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر