c_300_250_16777215_10_images_61925.jpg

تركمن سسي - درلیست نهایی داوطلبین انتخابات دوره پنجم شورای شهر بندرترکمن تعداد 50 نفر حضور دارند.

در حالیکه دریک روزمانده به پایان مهلت ثبت نام تعداد ثبت نام کنندگان از 25 نفر تجاوزنمی کرد وگمان می رفت لیست نهایی از 40 نفرتجاوز نکند.

ازمیان داوطلبینی که انتظارمی رفت نامشان درلیست نهایی باشد نام یوسف کر،عید محمد قره جه و مسعود کر دیده نمی شود.هرسه ی این نفرات درانتخابات دوره چهارم حضورداشتند.


طرفداران یوسف کر که چند روز پیش ازشروع ثبت نام  وعده انتشاراخبار بیشتر راجع به وی را داده بودند مدعی شده اند که علت عدم ثبت نام این چهره فعال اجتماعی مخالفت برادرانش بوده است.مخالفتی که یوسف کر را برعدم حضورش درانتخابات دوره پنجم قانع کرده است.


گروه های انتخاباتی و کاربران فعال شبکه های مجازی ازعید محمد قره جه به عنوان گزینه ائتلافی کاکاجان قورلی زاده یاد کرده بودند اما این چهره شناخته شده پس ازمدت ها کش وقوس وتمرکز ذهنی بر روی انتخابات شورای شهرتصمیم به عدم ثبت نام گرفت ودرایام ثبت نام به دورازهرگونه حواشی و درمسافرت خارج استان بسر می برد.


ازسوی دیگر6 عضو ازاعضای شورای شهربندرترکمن  منهای جبارایری مجددا ثبت نام کرده اند به این امید که بتوانند برای دومین بارمتوالی به شورای شهر راه یابند.نام بی بی سلیمه قرنجیک وفاطمه مجللی نیزازمیان کاندیداهای بانوی دوره چهارم درلیست ثبت نام کنندگان دوره پنجم به چشم می خورد.بی بی سلیمه قرنجیک معلم فرهنگی در دوره گذشته ازاقبال مناسبی به جهت انتخاب شدن برخوردار بود لیکن بنا به اعتقاد فعالان،وی خیلی دیرفعالیت هایش را شروع کرد واز زمانی که داشت بهره کافی نبرد.


صاحب نظران انتخاباتی ازعبدالله میرابی به عنوان محتمل ترین گزینه انتخاب شدن نام می برند.طرفداران این کاندیدای فرهنگی معتقدند که وی می توانست درانتخابات دورگذشته انتخاب شود لیکن ازحقش دورمانده است.وی که عضو علی البدل شورای فعلی می باشد ازماه ها قبل رایزنی هایش را آغاز کرده و مشغول دیدار چهره به چهره با فعالان و صاحب نظران دیده می شود.عبدالله میرابی همچنین به عنوان فعال اجتماعی درمصاحبه با شماره جدید ماهنامه گل صحرا به ارائه دیدگاه هایش پیرامون مسائل مختلف پرداخته است.


رحمت الله خوجه منتخب اول دوره چهارم شورای شهرمدت زمانی نگذشته ازآغاز فعالیتش درصندلی آن شورا پذیرفت که شهردار شود و بدین ترتیب نقش مهمی را در ورود نفرهشتم منتخب به شورا ایفا نمود اما دوره پرتب و تابی را پشت سرگذاشت تا جایی که سرانجام وی را برکنار کردند.این داوطلب دلیل کاندیداتورش را تلاش برای قصد اثبات شایستگی عنوان کرده وگفته است که درصورت انتخاب مجددش ازحق مردم وحقوق آنها دفاع خواهد کرد.خوجه همچنین امیدواراست که مردم،شورایی سالم،مقتدر ومسوولیت پذیر را معرفی نمایند.


قزاق های بندرترکمن برخلاف دوره قبل اینبار با دو گزینه وارد انتخابات شورا شده اند.رحمان قزاق و بهمن چولاک هردو کاندیداتوری درشورا را تجربه کرده واحتمالا بدون رای ترکمن ها شانس زیادی به جهت انتخاب شدن نخواهند داشت.فعالان می گویند این دو کاندیدا نشست هایی را نیز با هم برگزارکرده اند واحتمال دارد در روزهای پایانی بین شان ائتلاف شکل بگیرد.این درحالیست که نشست رحمان قزاق با فعالان ترکمن که اسفند ماه گذشته درمنزل وی برگزارشد کاملا بی نتیجه مانده است.


براساس شنیده های دیگر تیم حامی زبیده سوقی که درانتخابات دورگذشته توانستند پیروزی کاندیدای خود را تضمین نمایند بنابه گفته فرشید ایری کارگردان رشته سینما،این بار ازشهروز ایری بازیگر رشته تئاتر حمایت خواهند کرد.این گروه تاکنون چند نشست هماهنگی درمنزل شهروز ایری برگزارکرده وبه دنبال آن هستند تا با تشکیلاتی قوی وی را به یک از هفت صندلی شورای شهربرسانند.


کمال پورقازدرایام تبلیغات رسمی انتخابات دور قبل با انجام سخنرانی های مثال زدنی اش توانست خودش را به مردم بشناساند.این کاندیدای جوان با تجربه واندوخته به دست آورده می تواند حریف جدی برای رفبایش به حساب آید وباید منتظرماند ودید برای به دست آوردن حمایت و آراء بیشتر چه طرحی را بکارخواهد بست.


خبرنگار : طاهرجانی

دیدگاه‌ها  

+1 #1 شهروند 1396-01-20 00:33
اعضاي فعلي شوراي شهر بندرتركمن كار خيلي سخت براي انتخاب مجدد دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر