c_300_250_16777215_10_images_1_70501.jpg

ترکمن سسی – هرچه به ایام داغ انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در سال 98 نزدیکتر می شویم اخبار و حواشی زیادی پیرامون نمایندگان مجلس به گوش می رسد.


بی شک همکاری ، تعامل مثبت و توان افزایی نمایندگان استان گلستان و بالاخص نمایندگان ترکمن باعث رسیدگی بیشتر به مطالبات مردمی و رشد و توسعه منطقه خواهد شد و برعکس رقابت های سیاسی و جناحی و حواشی زاید و نیز دخالت های هدفمند در امور محلی مرتبط با دیگر حوزه های انتخابیه علاوه بر به حاشیه راندن نمايندگان ملت باعث به قهقرا رفتن مطالبات مردمی می گردد.
از نگاه بسیاری از فعالان سیاسی و انتخاباتی، این روزها نماینده حوزه گنبد چالش های بسیاری را از سر می گذراند. وی از یک طرف در حال تلاش برای رسیدگی به امور حوزه انتخابیه خویش است و از طرف دیگر تحت فشار شدید منتقدین خود قرار دارد و این نقد منتقدین کم و بیش در میان مردم کوچه و بازار نیز به چشم می خورد.
یکی منبع موثق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی خبر داد :روز 25 بهمن ماه نماینده گنبد و داشلی برون، در منزل (ع. ب) جلسه ای با گلالک بیگی زاده شهردار مراوه تپه برگزار کرد.
این جلسه که‌ از ساعت 11 صبح به مدت یک ساعت در گنبدکاووس برگزار گردید، باعث طرح برخی از مباحث و حواشی شده است.
از روزهای اولیه پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال 1394 برخی حواشی و عدم سازگاری دو نماینده ترکمن شرق استان با یکدیگر، به حدی ملموس بود که حتی در مقطعی رسانه ای شده است.
یکی از موارد مطروحه توسط تیم نماينده فعلی گنبد کاووس علیه غراوی، دخالت غراوی در امور حوزه انتخابیه گنبد کاووس بود، جالب اینکه در جریان انتخاب حمید حق شناس به عنوان شهردار کلاله نیز طیار جلسه ای با استاندار وقت گلستان برگزار کرد تا حکم تایید شهرداری حق شناس را بگیرد که باعث نقدهایی به این رفتار طیار شد چرا که هدف طیار از این عمل تضعیف موقعیت غراوی در شرق گلستان تعبیر گردید و بنا بر اذعان گنبدی ها بهتر بود طیار وقت خود را برای مسائل محلی حوزه انتخابیه اش و انبوه مطالبات مردمی و قول های انتخاباتی عمل نشده کنار بگذارد و به دلیل رقابت با غراوی وقت مردم را تلف نکند.
جلسه روز گذشته نماینده گنبد با بیگی زاده شهردار مراوه تپه نیز از دید بسیاری از فعالان مراوه تپه ای و بالاخص گنبدی ها دخالت در امور محلی حوزه انتخابیه دیگر است و روح تعامل و همکاری مثبت نمایندگان با یکدیگر برای توان افزایی را نقض می کند وبه عبارت دیگر به دور از حاشیه سازی نمی باشد.
یکی از فعالان شاخص مراوه تپه ای در گفتگو با ترکمن سسی گفت: علت اینکه شهردار شهر ما در گنبدکاووس با طیار جلسه می گذارد، برای ما مبهم و سوال برانگیز است. چرا باید در حضور غراوی، بیگی زاده با طیار جلسه ای بگذارد؟
وی گفت: در این جلسه چه مواردی مطرح شد و خروجی آن برای مردم مراوه تپه چیست؟ و سوال مهمتر اینکه چرا این جلسه با اهداف آشکار و علنی برگزار نشده است؟ چه دلایلی باعث شد تا این جلسه مخفیانه برگزار شود؟
وی گفت :نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مختص حوزه انتخابیه خود نیستند و نماینده کل ملت ایران محسوب می شوند، اما فضای عمومی خواستار رسیدگی نمایندگان به مسائل و مطالبات محلی حوزه انتخابیه خود است مگر در موارد استانی و ملی که جلسه فوق از این استثنا خارج است.
این فعال شاخص گفت :از سویی دیگر، طیار بارها در جمع ها و جلسات مختلف از دخالت غراوی در حوزه انتخابیه خویش سخن و از آن گله مندی کرده است، گله مندی که قبل از بر کرسی نشستن نمایندگان مجلس شورای اسلامی دور دهم از طیار شاهد بودیم، در واقع طیار دخالت غراوی (درست یا غلط) را پاشنه آشیل رقابت با وی قرار داد اما در حال حاضر وی با برگزاری جلسه با بیگی زاده، سخن خود را نقض می کند و به دنبال حاشیه سازی جدیدی رفته است.
وی در پایان گفت :ما می پذیریم که این جلسه مثبت بوده است اما اگر نیت و هدف خیری در آن نهفته است بهتر بود که با تعامل دو نماینده و هماهنگی غراوی صورت می گرفت و سوال مهمتر اینکه چرا رسانه ای نشد؟ اگر به صفحه اینستاگرامی نماینده گنبد سر بزنیم متوجه می شویم که کوچکترین رفتار وی در صفحه اش قرار می گیرد و علت عدم درج خبر جلسه با بیگی زاده در چيست؟
یکی دیگر از فعالان گنبدی نیز در رابطه با این نشست گفت : این نشست را می توان از چند بعد بررسی کرد، اولا صورت جلسه چه بوده است؟ دوما چرا بیگی زاده با شهرام کوسه غراوی نماینده شهر خود (شرق گلستان) نشست نداشته است؟ آیا غراوی تا به این حد ضعیف است که نمی تواند جلسه ای برای شهردار شهر خویش ترتیب دهد یا مسائل دیگری در این امر دخیل است؟ از سمت دیگر از طیار انتظار می رود وقت خود را برای مسائل شهرستان گنبدکاووس کنار بگذارد و مسائل مربوط به شهرستان مراوه تپه را به شهرام غراوی واگذار نماید تا باعث حاشیه سازی برای خود نشود و سوال مهم تر اینکه چرا این جلسه رسانه ای نشده است؟
یکی دیگر از فعالان انتخاباتی نیز گفت : اینکه گلالک بیگی زاده شهردار مراوه تپه توانسته با نماینده مجلس‌ شورای اسلامی جلسه ای بگذارد نشان از توانمندی وی در لابی دارد اما باید بدانیم، هدف از برگزاری جلسه چه بوده است؟ و چه خیری برای شهرداری مراوه تپه خواهد داشت؟
فعال دیگری از شرق گلستان نیز در این رابطه گفت: زود است تا بگوییم شهرام غراوی از نظر بیگی زاده بی کفایت بوده است که برای بیان دغدغه هایش(حالا موضوع جلسه هر چه که بوده) به طیار مراجعه کرده است، باید بدانیم موضوع جلسه چه بوده است؟ آیا بیگی زاده از غراوی پیگیری آن موضوع را خواسته یا بدون اطلاع از غراوی به سراغ طیار رفته است؟ اما در هر صورت نباید اینگونه جلسات با مخفی کاری برگزار شود تا باعث ایجاد حاشیه سازی برای شخصیت های ما شود.
در پایان امیدواریم جلسه فوق با نیت خیرخواهانه برگزار شده باشد و نمایندگان مجلس تعامل، همفکری و همکاری بیشتر در راستای رسیدگی به مطالبات مردمی و توسعه هرچه بیشتر منطقه را مدنظر داشته باشند و از ایجاد حواشی های بی مورد که با توجه به روابط سرد دو نماینده هموارتر است پرهیز بکنند و فضا را به سمت نگاه تعاملی سوق بدهند.
امیدواریم رقابت طیار با غراوی در این امر دخیل نباشد و بزرگواران به آن روح تعامل مثبت و هم افزایی نمایندگان برای پیش بردن چرخه توسعه استان و خدمت واقعی به مردم شریف حوزه های انتخابیه خود پای بند باشند و شهردار مراوه تپه نیز توجه به مسئولیت های شهری و مطالبات شهروندان مراوه تپه ای را اولویت های کاری خود قرار دهد.

دیدگاه‌ها  

+5 #1 شهروند 1397-11-30 17:01
از گرانی ها و مشکلات مردم مطلب بذارید.. پراید شده 50 میلیون !!! ارزش ریال روز به روز کاهش پیدا می کنه و مردم فقیرتر شدن و شما در مورد انتخابات حرف میزنید؟؟؟!!! در اسفند 98 مردم حوصله رای دادن ندارن چون بدجوری تحت فشار هستند. الان ایران شده مثل ونزوئلا ..... گوشت قرمز کیلویی چند؟؟؟ آقای نماینده مجلس دهم؟ آنهایی که درآمد بالای 10 میلیون در ماه دارند متوجه نمیشن که 79 میلیون ایرانی تحت چه شرایط سختی هستند!!!
نقل قول کردن
0 #2 ایل آرمان 1397-12-01 18:33
سلام شاید این دیدار به خاطر اینکه شاید انتخابات آینده مجلس به صورت استانی برگزار شود، صورت گرفته باشد.یعنی آقای طیار از الان زمینه را برای حضور در انتخابات استانی آماده می کند.
نقل قول کردن
+4 #3 امین 1397-12-02 13:49
من با شهروند موافقم. ترکمن سسی به عنوان یک رسانه وظیفه دارد که مشکلات اقتصادی مردم رو پوشش دهد. گران میوه و گوشت و مرغ و گران شدن مسکن و اجاره بهاء و بسیاری دیگر . ریال امروز خیلی ضعیف تر از 40 سال قبل شده. واقعا چرا ایران این طوری شده؟ اختلاس و دزدی زیاد شده . مردم رو دریابید لطفا ..
نقل قول کردن
+2 #4 جوان تحصیلکرده 1397-12-19 13:07
باید برای صف گوشت یخ زده گریه کرد. ایران بازگشت به عقب داره و کوپن رو دوباره دارن احیاء می کنند. اختلاس ها میلیاردی به مردم ضربه زدن و زندگی رو خیلی سخت کردن. امیدوارم رهبری و دولت و مجلس و همه مسئولین جمهوری اسلامی به فکر مردم باشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر