c_300_250_16777215_10_images_0021212544.png

ترکمن سسی ،طاهرجانی :تعداد کاندیداهای ترکمن در حوزه غرب استان  بازهم افزایش یافت و این درحالی ست که نگرانی عمومی درباره چگونگی دستتیابی به یک اجماع موفق همچنان مهم ترین بحث صاحب نظران آن حوزه می باشد.

در روزهای گذشته داوطلبین تمامی مناطق سرگرم برپایی جلسات شبانه و یارکشی به جهت تقویت قوای خود می باشند و احتمالا پیروز نهایی کسی خواهد بود که بتواند درهر2زمینه گوی سبقت را ازسایر رقیبان برباید.
1-    شنیده می شود  در بندرترکمن برخی فعالان غیر طرفدار مشغول هماهنگی برای تشکیل گروه یاشولی ها می باشند.گروه تلگرام موسوم به انتخاب اصلح نیز دراین زمینه قدم هایی برداشته است.
2-    بر اساس نقل قول های درج شده اکثر کاندیداهای ترکمن حوزه غرب کماکان از مساله اجماع استقبال می کنند اما یکی از کاندیداهای شاخص معرفی کاندیدا از طریق اجماع را رد کرده است.اخیرا یک عضو گروه تازه تشکیل شده ی یاشولی ها  این مطلب را تایید نمود.گفته می شود پیشتر لیدر یکی از طیف های فعال طی نشست های انجام شده در گرگان چندان روی خوشی به مساله اجماع نشان نداده است.
3-    برخی طرفداران انتخاباتی  می گویند با وجود اعلام کاندیداتوری مهران شکیبایی  و تیمور کرداری در گمیشان و تعدد داوطلبین در بندرترکمن,آراء دور قبل  قورلی زاده برای وی  رقم نخواهد خورد.
4-    یحیی چوگان می گوید برای دادن شعار نیامده است و اصلی ترین هدفش در ورود به عرصه انتخابات را تلاش برای همزبانی و به اجماع رساندن کاندیداهای ترکمن می داند.وی مدعی شد که  با حضور در پارلمان محلی(شورای شهر دوره سوم بندرترکمن) تجربیات مفیدی  کسب کرده و بنابراین با احساس نیاز و حس توانمندی در خود اعلام آمادگی کرده است.یحیی چوگان شنیده ها درخصوص هرگونه همکاری قبلیش با حسین جعفری چوگان را بی اساس دانست.
5-    احمد خوزینی چهره صاحب نام فرهنگی و فعال انتخاباتی حوزه گمیشان در این دوره از مهران شکیبایی حمایت می کند.خوزینی که در گروهش از افراد توانمندی نظیر علی جاذبی و حاجی محمد کر بهره می برد تاکنون چند مورد رایزنی با سایر گروه ها وافراد مرتبط برای پیوستن شان به تیم شکیبایی به انجام رسانده است.
6-    تیم سعید اسکندریان با حضورتعدادی از جوانان فعال و با تجربه نشست هایشان را قوت بخشیده اند.بر اساس خبرهای دریافتی اخیرا تنی چند از فعالان سرشناس انتخاباتی کردکوی هم با وی دیدارکرده اند.اسکندریان با آمادگی بالایش این امتیاز را دارد که علاوه برحوزه سکونتش در شهرهای کردکوی و بندرگز نیز فعال باشد.
7-    خبر می رسد عید محمد قره جه کاندیدای سابق شورای شهر بندر در نشستی با قورلی زاده از وی اعلام حمایت کرده است.قره جه در انتخابات دوره گذشته شورای شهر آ رای  قابل توجه ای بدست آورد و چند کاندیدا از مدتی قبل در صدد جلب حمایت نامبرده بودند.
8-    حافظ پناهی کارشناس جغرافیای اقلیم شناسی و مدرس دانشگاه با تایید اخبار منتشره درباره  کاندیداتوریش گفت:طی ادوار گذشته ی انتخابات مجلس،در شعارها و وعده های داده شده هیچگاه نگاه زیرساختی به مسائل مختلف وجود نداشت.با تجارب به دست آمده خوشبختانه مردم ما به حدی رسیده اند که بتوانند خوب را از بد تشخیص دهند و بشخصه مطمئنم انتخابشان آگاهانه خواهد بود.
9-    علی صادقی معاون سابق فرمانداری شهرستان نیز به جمع کاندیداها پیوسته است.وی در حال حاضربه عنوان کارشناس کمیته امداد گمیشان مشغول به کار می باشد.
10-    صاحب نظران  ورود برخی چهره ها به انتخابات را مرتبط به اقدامات رقیب دانسته و آن را صرفا برای چند تیکه شدن آراء  تعبیر می کنند.
11-    در حوزه بندرگز سید جواد حجازی فعالیت هایش را بصورت منظم دنبال می کند.در رزومه وی ریاست شبکه بهداشت بندرگز و معاونت پشتیبانی دانشگاه گلستان دیده می شود.خبرها حاکی است که فخر روحانی کاندیدای سابق مجلس و یوسف محمدی برادر عباس محمدی نماینده  دوره پنجم از نامبرده حمایت می کنند.حجازی فعلا در سفر زیارتی کربلا بسر می برد.
12-    در حوزه آق قلا به واسطه اینکه حکیم آل جلیل ازبانیان اصلی گروه یاشولی ها  درمسافرت خارج کشوربسر می برد هنوز نشست دیگری ترتیب داده نشده است.
13-    یک صاحب نظر ساکن آق قلا دلیل کم تحرکی کاندیداهای آن حوزه نسبت به شهرهای بندرترکمن و گمیشان را طبیعی دانسته  و گفت:درآق قلا معمولا تحرکات طی روزهای پایانی به اوج خودش می رسد و از این لحاظ قابل قیاس با شهرهای نام برده شده نمی باشد.
14-    به رغم شنیده های قبلی مبنی بر انصراف منصور گرکز گویا وی مجددا خبر از ورودش به  انتخابات را داده است.
15-    در گنبد یاشولی ها می گویند  پس از برگزاری مراسم چهلم جانباختگان منا جلسات شان را از سرخواهند گرفت.قرار است جمعه  شب22 آبانماه نشستی در همین خصوص ترتیب داده شود.
16-    یاشولی های گنبدی به اعضای خود یادآور شده اند درصورتی می توانند در آن جمع فعالیت کنند که حامی هیچ کاندیدایی نباشند.
17-    گفته می شود قره جه طیار یکی از شانس های برنده شدن که مدتی پیش دچار سانحه شده بود باید مدتی در خانه استراحت نماید.
18-    فعالان می گویند سلیمان هاشمی در روستای محل تولد خویش جلسه گذاشته و از اهالی خواسته است  حامی وی باشند.

دیدگاه‌ها  

+3 #1 ییگیت 1394-08-22 18:12
ایا ترکمن صحرا فقط به گنبد و بندرو گمیشان محدود می شود؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر نه این است که ما در کل استان ترکمن داریم
مگر نه این است که ما در برخی از شهرستان ها مانند ازادشهر با کمبود دو سه هزار رای نماینده ای نمیتوانیم بفرستیم
چه بسا از این جمعیت یاشولی خصوصا و علی الخصوص شهرستان گنبد کاووس خواهش میکنیم که فقط و فقط از رای خود شهرستان استفاده نمایید و رای دیگر شهرستان ها رو به سمت گنبد نکشید و مردم را تشویق کنید که در همان حوزه انتخابیه رای دهند
با تشکر ییگیت ترکمن صحرا - ازادشهر
نقل قول کردن
+1 #2 گمیشانی 1394-08-23 11:38
باعرض سلام...باتوجه به شواهدموجوددرمنطقه گمیشان واستقبال مردم نسبت به آقای قورلی زاده تکراررای دوره قبل که نزدیک بر5000بوددورازذهن نیست.قابل ذکراست ایشان دبیرآموزش پرورش واستاد دانشگاه آزادگمیشان ،بناور،وقارقی می باشند.
نقل قول کردن
0 #3 رضا 1394-08-26 16:33
باتوجه به کثرت کاندیداهآ نمایندگان منطقه ترکمن نشین،امکان ورود افراد بومی به مجلس امکانپذیر نخواهد بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر