c_300_250_16777215_10_images_84043.jpg

 

ترکمن سسی : مجتبی لشکر بلوکی - برادران و خواهران اهل سنت معتقد هستند که سالروز میلاد پیامبر اکرم ، محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله روز ۱۲ ربیع الاول و برادران و خواهران اهل تشیع ۱۷ همان ماه را روز تولد پیغمبر اسلام می دانند .



جریان باطل یکی از مهمترین راه های مقابله با جریان حق را بر مبنای استراتژی تفرقه بنا نهاده و در عالم سیاست انگلستان این روباه پیر معرف است به اجرای ( تفرقه بیاندازد و حکومت کن ) در سراسر جهان تا بتواند از این طریق بر دیگر کشورها حکومت نموده آنها را مستعمره خود سازد .

این استراتژی عبارت است از :

 به‌دست‌آوری یا نگهداری قدرت (سیاسی و اجتماعی) از راه شکستن یا تجزیه یک قدرت متمرکز به بخش‌های کوچکتری که هر یک از این بخش‌های کوچکتر به تنهایی قدرت کمتری داشته و توان مقابله با دشمن را نداشته باشند .

دشمنان اسلام ( جریان باطل ) ، از قدیم تا کنون این استراتژی را برای ایجاد اختلاف ، عدم وحدت ، جنگ های داخلی بین اهل تسنن و اهل تشیع در تمام کشورهای اسلامی بکار می بردند و در طول تاریخ علمای اسلام ( هم علمای اهل تسنن و هم علمای اهل تشیع ) مطابق با آموزه‌های اسلامی سعی در حفظ وحدت و تقریب مذاهب «نزدیک‌ شدن پیروان مذاهب اسلامی با هدف شناخت یکدیگر ، بر اساس اصول مسلم و مشترکات اسلامی» داشته اند ؛ بزرگانی همچون :

سید جمال‌الدین اسدآبادی
➖محمد عبدُه
➖محمدحسین کاشف‌الغطاء
➖ عبدالمجید سلیم
➖محمود شلتوت
➖محمدتقی قمی
➖آیت‌الله بروجردی

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶ ، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ، هنگامی که در استان سیستان و بلوچستان تبعید بود ، به علمای اهل‌سنت آن منطقه پیشنهاد دادند که در فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول تا ۱۷ ربیع‌الاول مجالس جشن برگزار شود.

🔻 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی امام خمینی (ره) در سخنرانی در تاریخ ۱۳۶۰/۱۰/۰۸ از لفظ هفته وحدت استفاده نمود و بیان داشتند :

«ما فریاد می‌زنیم که باید همه با هم باشیم ، هفته وحدت داشته باشیم. دین ما یکی است ، قرآن ما یکی است ، پیغمبر ما یکی است.» (صحیفه امام ، جلد ۱۵ ، صفحه۴۵۶)

بر این اساس ۴ سال در هفته وحدت به‌منظور همبستگی مسلمانان و همفکری میان علمای هر دو مذهب اسلامی  ، کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ، در ایران برگزار می گردید ، که در سال ۱۳۶۹ به دستور مقام معظم رهبری ، مجمع  جهانی تقریب مذاهب در ایران تشکیل شد که اهداف زیر را پیگیری می کند :

➖ ارتقای سطح آشنایی مذاهب اسلامی
➖ آگاهی و تعمیق تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی
➖ تحکیم رشته‌های اخوت اسلامی در بین مسلمانان

اما نکته آخر  :

اختلاف بین مسلمانان به مانند سَمی است که باعث نابودی جهان اسلام می شود و این آرزوی جبهه کفر و جریان باطل است .

مذاهب اسلامی بسیار بیشتر از اختلاف دارای اشتراکات می باشند مثل :

➖خدای واحد
➖دین مشترک
➖ پیامبر مشترک
➖قبله مشترک
➖روز قیامت
➖حج
➖روزه
➖و ...

 در حال حاضر نیز از کمک به تشکیل گروه های تکفیری گرفته تا انفجار ها در مساجد و نماز جمعه های مسلمان با هدف عدم وحدت مسلمین و ایجاد اختلاف و جنگ بین مذاهب اسلامی توسط دشمنان دین خدا می باشد و حتی همین نقشه کشاندن ایران به درگیری‌های نظامی افغانستان با همین نیت شوم بوده است .

 لذا طبق حدیث پیامبر اسلام (ص) که فرمودند :

مؤمن زيرك و باهوش محتاط است .

باید دریابیم که جریان باطل توان مقابله با حدود دو میلیارد مسلمان را در جهان نداشته و از استراتژی تفرقه بیاندازد و حکومت کن سعی در تجزیه ، درگیری و نابودی مذاهب اسلامی و زدودن حرف خدا در زمین و سکولار و بی‌ دین کردن ابناء بشر را دارد ، و ما باید هوشیار باشیم .

✍️ مجتبی لشکربلوکی
مدرس معارف انقلاب اسلامی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر