c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-11-04_11-29-20.jpg

 

ترکمن سسی - سیزده آبان بحق انقلابی  نو در میدان اندیشه و عمق تفکر و بلوغ سیاسی و دشمن شناسی ملت سرفراز ایران بوده است.



13 آبان ماه در تقویم ایران اسلامی آبستن رخدادها و وقایع مهمی از شروع نهضت امام خمینی (ره) تاکنون بوده است، از سال 1343 تا 1358 در این روز اتفاقات، تلخ و شیرین بسیاری رخ داده است. از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه تا به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام.
هر یک از این حوادث خود باعث ایجاد مسیری جدید در سیر تکامل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد نمود، اما شاید مهمترین و اصلی ترین این وقایع را بتوان، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام قلمداد کرد، و حضرت امام (ره) از آن به انقلاب  دوم یاد کردند و یوم الله نامیدند.
اما به واقع چرا 13 آبان یوم الله است، یوم الله یک عبارت برگرفته از قرآن و به زمان و مکانی اشاره می کند که در آن امر خداوند در یک حادثه به وضوح محقق شده و نصرت ویژه خداوند نصیب اهل حق  می گردد. در تفاسیر هم روزهایی مانند بیرون آمدن قوم نوح از کشتی بعد از طوفان و یا عبور حضرت موسی از نیل و قرق شدن فرعونیان را از ایام الله می خوانند، اما آنچه شاید یکی لز دلیل اصلی اینکه 13 آبان به عنوان یوم الله نام گرفت این بود که در این روز امر و نصرت خدا شامل حال نظام و مردم عزیز ایران گردید که توانستند اتاق فکر اصلی جریان استکبار در کشور را شناسایی و منهدم نمایند. مرکزی که منشع بسیاری از فتنه ها و سازماندهی آشوب ها و نابسامانی ها در همان اوایل شکل گیری نظام نوپای انقلاب بود.
حضرت امام یک عبارت بسیار مهم و کلیدی درخصوص تسخیر لانه جاسوسی دارد و از آن به انقلاب دوم یاد کرده و آن را چه بسا مهم تر از انقلاب اول می دانند، اما به راستی چرا 13 آبان می بایست در نگاه حکیمانه معمار انقلاب به عنوان انقلاب دوم درنظر گرفته شود و اهمیت آن از انقلاب اول مهم تر باشد. شاید گذر زمان ژرف نگری حضرت امام را بیشتر از بیش روشن نموده است، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با سرنگونی حکومت منحوس پهلوی شاید بسیاری از انقلابیون فکر می کردند که با سرنگونی شاه و عمال داخلیش نظام به عنوان یک نظام مستقل مطرح شده و مانند بسیاری از کشورها مستقل در عرصه جهانی ظهور و بروز خواهد داشت، و اصلی ترین دشمن تفکر انقلاب اسلامی و استقلال طلبی را حکومت مستقر شاهنشاهی می دانستند، و با پیروزی اتقلاب و سرنگونی نظام ستمشاهی انتظار پایان دشمنی ها با انقلاب را متصور بودند، اما واقعیت اصلی صحنه این بود که شاه و اعوان و انصار آن در واقع صورت ظاهری ماجرا بوده و عقبه فکری و طرح ریز آن نظام سلطه بود و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بود که از اصل با استقلال، آزادی مخالف هست، و شاید با اسلام به صورت عام آن یعنی دین مشکلی نداشته باشد، که مصداق آن در دوستی کشورهای به ظاهر اسلامی مانند ارتجاغ منطقه و دشمنی با کشورهای غیر اسلامی و استقلال طلب حوزه آمریکای جنوبی، می توان به وضوح مشاهد کرد. تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام، نشان داد که نسل جوان آن روز انقلاب از به آن سطح از بلوغ انقلابی رسیده بودند که اتاق فکر استکبار در درون جامعه را شناسایی و آن را سرنگون کنند و به حق این انقلابی در میدان اندیشه و عمق تفکر و بلوغ سیاسی و دشمن شناسی ملت سرفراز ایران بوده و بی شک از انقلاب اول مهم تر است.
با گذشت سال ها از تسخیر لانه جاسوسی، اما شاید ابعاد خود این اتقاق و مستندات کشف شده از آن هنوز برای نسل جوان؛ مبهم و شاید حتی با هژومونی رسانه ای، به صورت وارونه جلوه داده شده باشد، معظم رهبری در سال های گذشته، گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی را مطالبه نموده اند، جا دارد با روی کار آمدن دولت سیزدهم و رویکرد انقلابی این دولت این مطالبه مقام معظم رهبری توسط متولیان امر پیگیری شود تا نسل جوان ما با ابعاد دقیق و مستند این واقعه بیش از پیش آشنا گردند.
مّن کّانّ للَّه کّانّ اللَّهَ له

محمدمهدی تجری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر