c_300_250_16777215_10_images_mannaf.jpg

ترکمن سسی- عوامل مختلفی می تواند باعث مهاجرت یک فرد از محل زندگی خویش به محل دیگری شود که در جامعه ی ترکمن صحرا شغل و کسب در آمد از عوامل اصلی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی در کلان شهرهای کشور چون تهران،مناطقی را می توان مشاهده کرد که تبدیل به مناطق ترکمن نشین شده اند،افراد این مناطق برای کسب درآمد که بیشتر اوقات مشاغل کاذب و ناپایدار هستند گرد هم آمدند.
وقتی با این افراد هم صحبت می شویم،از دردها و رنج های خویش می گویند،از  فقر و رنج های غربت می گویند،از اشک هایی که در فراغ خانواده و دیار خویش ریخته اند می گویند.
یکی از افرادی که به گفته ی خودش سالهاست در استان سیستان و بلوچستان مشغول به کار است می گوید: جوانی که مدرک تحصیلی خویش را گرفته حاضر است برای استخدام به هر کجای دنیا برود.
وی خاطر نشان کرد: هنگام استخدام متعهد به انجام ده سال خدمت در منطقه شدیم و هم اکنون نیز بیش از ده سال را سپری می کنیم اما نتوانستیم به دیار خویش بازگردیم در حالیکه برخی افراد بنا به دلایلی چون رابطه مداری پس از گذشت شش ماه نزد خانواده و دوستان خویش برگشتند.
این کارمند با انتقاد شدید از عدم انتقال به منطقه ی خویش گفت: مدت زیادی از تعهد ما سپری می شود،کسی نتوانسته کاری برای ما انجام دهد و درخواست های ما به جایی نرسیده است.
وی با انتقاد از نمایندگان مجلس تصریح کرد: نزد چند نماینده مجلس ترکمن و گلستانی رفتیم اما برای ما بودن و نبودن این افراد یکسان است،همه ی این افراد فقط باید کرسی مجلس را تصاحب کنند و هیچگونه توانایی در انجام اینگونه کارها ندارند،برخی دوستان ما به واسطه نمایندگان مجلس منطقه ی خویش به محل زندگی خویش رفتند اما ما به هر دری زدیم و نتیجه ای حاصل نشد.
وی در پایان گفت: وقتی در حال تحصیل بودیم انتظار داشتیم با بومی گزینی در منطقه ی خویش استخدام شویم که محقق نشد و مدت ها است که در مکان دیگری خدمت می کنیم،البته همه جای ایران سرای ما است ولیکن هیچ جایی خانه ی خود آدم نمی شود.
خبرنگار:عبدالمناف آق ارکاکلی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر