c_300_250_16777215_10_images_takfir.jpeg

ترکمن سسی :در دو سال گذشته زمانی که برخی از دلسوزان دنیای اسلام نسبت به هزینه سازی گروههای تکفیری برای ما مسلمانها صحبت می کردند ،هوادان این جریان با رد این مباحث اعتقاد داشتند که گروههایی مثل داعش برای احیاء عظمت گذشته دین اسلام در حال فعالیت هستند.

این برداشت در ماههای اول قدرت گرفتن داعش به عنوان یک باور غالب در بین تعدادی از علما وجود داشت .ثمره این برداشت اشتباه هم فریب خوردن برخی از جوانان ما و افتادن در دام تبلیغاتی گروههای تندرو تکفیری از جمله داعش بود .
  خوشبختانه این نگرش اشتباه به سرعت تغییر کرد و امروز کمتر کسی اشت که در دنیای اسلام درباره عقبه انحرافی داعش شک داشته باشد .داعش امروز تبدیل به مخوف ترین گروه تروریستی دنیا شده است .در این شرایط و با توجه به شرایط ایجاد شده در نظام بین الملل، سوال مهم این است که بازتاب های اقدامات داعش بر دنیای اسلام چه بوده است ؟
  پاسخ به این سوال ابعاد گسترده ای دارد و برسی تاثیرات مخرب فعالیت های گروههای تکفیری بر منطقه و جهان اسلام از حوصله یادداشت کوتاه ما خارج است .اما در یک عبارت کوتاه می توان گفت که اقداماتی مانند حمله تروریستی اخیر داعش در پاریس پیامدی جز افزایش هزینه سازی بر علیه دنیای اسلام نداشته است .به عقیده برخی از صاحب نظران مسلمان ،گروههای تکفیری و در راس  آنها داعش با دو هدف اساسی طراحی و شروع به فعالیت کرده اند :
1-    تشدید اختلاف بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی : یکی از تاثیرات اولیه فعالیت گروههای تکفیری در جهان اسلام ایجاد بغض های کاذب و تحریک شده در بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی نسبت به یکدیگر بوده است .بدون شک تشدید حساسیت مسلمانان بویژه شیعیان و اهل سنت نسبت همدیگر در راس تلاشهای این گروهها در دو سال اخیر قرار داشته است .برخی از افراد تندرو در بین پیروان دو مذهب هم با غفلت از ابعاد این طراحی در مسیر نقشه های شوم گروههای تکفیری حرکت کرده اند .
   رویه عملی افرادی که به عنوان عاملان سیاست های گروههای تکفیری در بین مسلمانان عمل می کنند این است که با پخش تصاویر و ویدئوهای سخنرانی های افراد تندرو در بین دو مذهب تلاش می کنند این برداشت را به اذهان القاء کنند که در طرف مقابل نسبت به ما یکسره بی حرمتی و توهین ساری و جاری است .
2-    تقویت اسلام هراسی در غرب : بر اساس اعتراف غالب غربیها دین اسلام در دو دهه اخیر رشد فزاینده ای را در جامعه غربی داشته است .در این زمینه دلهای طالب حقیقت خالص، شیفته تعالیم الهی دین ما شده و موج بزرگی از تغییر دین از مسیحیت به اسلام ایجاد شده است .این روند با نگرانی شدیدی از طرف تندروهای مسیحی پیگیری می شود .
   تندروهای مسیحی اعتقاد دارند اسلام مهم ترین تهدید برای آینده دین مسیحیت است .برخی از فعالان مسیحی به صراحت اعلام کرده اند که با روند کنونی گرایش به اسلام در غرب در قرن آینده اثری از مسیحیت در غرب نخواهد ماند .راهکار طراحی شده برای جلوگیری از تشدید این روند تخریب وجهه و چهره دین اسلام و مسلمانان در دنیای غرب است .محور تبلیغات گروههای ضد اسلامی مسیحی در غرب این است که اسلام را  در چند اصل خلاصه کنند. این اصول عبارتند از اینکه اسلام دینی خشن ،غیر انسانی ،و زن ستیز بوده و رفتار گروههایی مثل داعش نماد تمام عیار از آموزه های اسلامی هستند .
  در روزهای اخیر نمودهای بارز این تفکر را در اظهارات صریح برخی از مقامات غربی مشاهده کرده ایم . برخی از مقامات غربی بعد ازحوادث پاریس، بدون توجه به ریشه های ایجاد گروههایی مثل داعش در منطقه خاورمیانه، اسلام و آیات قرآن را عامل وقوع حرکتهای خشن در منطقه قلمداد کرده اند .بدنبال ترویج این دیدگاه نیز حرکتهای  خشونت باری بر علیه مراکز اسلامی در مناطق مختلف رخ داده است .
  بر اساس شرایط فوق به صراحت می توان گفت اقدامات و فعالیت های گروههای تکفیری مثل داعش در منطقه خاورمیانه و خارج آن چیزی جز هزینه سازی برای مسلمانان نیست و مسلمانان ساکن در کشورهای غربی در خط مقدم قربانیان این اقدامات قرار دارند .
   همه فعالان مسلمان باید بر این مساله آگاه باشند که داعش با اقداماتی مثل حملات پاریس تلاش می کند این برداشت را به ما القاء کند که این گروه در حال جنگ با صلیبی هاست و بخاطر همین هم تحت فشار قرار دارد .این تلاش وارونه نمایی کامل از حقایق پشت پرده است .حقیقت غیر قابل انکار اقدامات داعش در غرب این است که همه این اقدامات با هماهنگی کامل سرویس های امنیتی غربی و برای کمک به اهداف کلان غرب در قبال دنیای اسلام طراحی شده است .

منبع :سایت اهل سنت ایران و سیاست (اساس)

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر