c_300_250_16777215_10_images_0999999.jpg

محمد آریان نیا:تصویب ساخت پتروشیمی در گلستان و آغاز پذیره نویسی سهام این طرح بزرگ را بسیاری به یاد دارند.

نشریات و رسانه های آن زمان با امیدواری فراوان از ظرفیت های انبوه چنین طرح هایی برای گلستان سخن گفتند.

استانی که سالیان سال با پوشش سبز و زیبای خود از هرگونه پیشرفتی محروم مانده بود و حال می توانست در سایه چنین طرح هایی تکانی به خود دهد.

البته بسیاری از فعالان محیط زیست هم از ایرادات وارده به این طرح سخن می گفتند. اما با همه این حواشی تبلیغات محیطی و رسانه ای برای پذیره نویسی سهام پتروشیمی گلستان آغاز شد و حتی پای خود را به شبکه های سراسری صدا و سیما هم باز کرد تا همه با اطمینان در این طرح مشارکت کنند.

ذوق و شوق فراوانی به وضوح استان را فرا گرفته بود. برخی از مردم استان حتی طلاها و پس اندازهای روز مبادای خود را برای شرکت در چنین طرحی سرمایه گذاری کردند تا فردا روزی علاوه بر پیشرفت استانشان خود نیز به سودی دست یابند.

نمایندگان مجلس هم در این میان نمی خواستند از این نمد بی کلاه بمانند و هر روز سعی می کردند خود را بیشتر در کنار این طرح نشان دهند اما همه این هیاهوها خوابید و کم کم مردم منتظر آغاز ساخت مجتمع پتروشیمی شدند.

آمارها نشان می داد که 94 هزار «ایرانی» سهام طرح متحول کننده اقتصاد گلستان را خریده اند و به انتظار بهره دهی آن نشسته اند. اما حرکت سلانه سلانه این طرح کم کم نگرانی ها را دامن زد. ماه ها می گذشت بی آن که پیشرفت قابل توجهی در مسیر رخ دهد دیگر مسئولان مانند قبل درباره پتروشیمی سخن نمی گفتند و سعی می کردند هیاهوی تبلیغاتی خود را معطوف به طرح هایی مانند نیروگاه هزار مگاواتی علی آباد و امثالهم کنند.

مردم اما مانند همیشه معطل در این برزخ مانده و به دنبال خبرهایی از این طرح بودند. دیگر پیشرفت این طرح اهمیتی نداشت و بیشتر سهامداران دنبال همان اصل پول خود افتاده بودند! سال ها از آن موضوع گذشته و تقویم گلستانی های منتظر به عدد 9 سال رسیده است.

مسئولان بعد از این همه سال یادشان آمده که اصولا چنین طرح هایی خصوصی است و خود هیأت مدیره دارد و وظیفه آن ها صرفا بسترسازی است. حتی بسیاری از رسانه ها هم دیگر از پیگیری موضوع خسته شده اند کسی هم دنبال این نیست که 28 میلیارد تومان 9 سال قبل اکنون چه قدر می ارزد و اصلا در طول این سال ها سودش به چه کسی می رسیده است.

فقط یک موضوع پرواضح است. اندک اعتمادی دیگر به مسئولان وجود ندارد و اگر امروز کسی بخواهد حتی با ده ها برابر تبلیغات بیشتر در گلستان از چنین طرح هایی سخن بگوید و مردم را به مشارکت فرابخواند با لبخند تلخ مردم صادق این دیار مواجه خواهد شد.

منبع:کاسپین خبر

دیدگاه‌ها  

0 #1 پرویز 1394-09-11 15:26
باسلام بجای توهین به مسولین برویدشکایت قضایی کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر