c_300_250_16777215_10_images_rahbar.jpeg

ترکمن سسی :امام حسین (ع)از اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم هستند.

اهل بیت به خانواده و اولاد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم اطلاق می گردد و رعایت احترام و حرمت آنها بر همه ما واجب است .
به گزارش خبرنگار ترکمن سسی الحاج عبدالرزاق آخوند رهبر امام جمعه آق قلا در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد :اگر بخواهیم در مورد مناقب و ویژگیهای امام حسین (ع) صحبت کنیم بحث بسیار طولانی خواهد شد و برای این موضوع فرصت زیادی مورد نیاز است .به همین علت در این مجال کوتاه به ذکر چند حدیث شاخص پیامبرمان در زمینه شخصیت آن حضرت بسنده می کنیم .
امام جمعه آق قلا در ادامه گفت :پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم در حدیثی می فرمایند: حسین منی و انا من حسین .یعنی حسین از من و روح و جان است و به من خیلی نزدیک است و من هم به حسین (ع) خیلی نزدیک هستم .این حدیث نشان دهنده اوج قرابت امام حسین (ع) با رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است .
حاج آخوند رهبر افزود :رسول الله (ص) همچنین در مورد امام حسین چنین دعا می کنند:اللهم احب من احب الحسین .یعنی خدایا هر کس را که حسین (ع) را دوست داشته باشد ،دوست داشته باش.

بر اساس همین حدیث نبوی می توان گفت که هر کس که امام حسین (ع) را دوست داشته باشد ،خداوند هم او را دوست خواهد داشت .
امام جمعه آق قلا همچنین با اشاره به تداوم ارادت و محبت مسلمانان به امام حسین(ع) گفت :یکی از جنبه هایی که باعث شده است در عصر کنونی بعد از قرنها ارادت و محبت مسلمانها به امام حسین (ع) روز به روز افزایش پیدا کند ، شجاعت و دلاوری آن حضرت است و اینکه مسلمانان می دانند که ایشان برای حفظ دین جد بزرگوارشان قیام کردند .
وی تاکید کرد :در قرآن مجید خطاب به رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم آمده است : قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی.
براساس این آیه مبارکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم که برای تبلیغ و معرفی دین اسلام متحمل رنج های زیادی شده بودند تنها مزد و پاداش مجاهدت های خود را محبت نزدیکان خود قلمداد می کنند .در این جهت باید بدانیم که ایشان در پاسخ به زحماتی که در صدر اسلام متحمل شدند ،از ما هیچ توقعی غیر از محبت اهل بیت شان ندارند .علاوه بر این رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم در حدیثی فرموده اند که من در بین شما قرآن و عترت م را به ودیعه گذاشتم .بنابراین اگر جامعه اسلامی در شرایط کنونی خواهان جلوگیری از حرکت در مسیر انحراف است باید به این دو بنیان مهم متمسک گردد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر