c_300_250_16777215_10_images_arrekhi.JPG

ترکمن سسی :حاج علی آخوند آرخی روحانی شاخص ترکمن و استاد حوزه علمیه درگفتگو با ترکمن سسی دوستی و محبت اهل بیت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم را جزو لاینفک اعتقادات اهل سنت دانست .

حاج آخوند آرخی با اشاره به اینکه امام حسن و امام حسین علهیما السلام از اولاد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم بودند افزود: ترکمنها به اولاد پیامبر سید و خوجه اطلاق کرده و برای آنها احترام ویژه ای قائل هستیم .
وی افزود پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله وسلم درمورد جایگاه و شخصیت والای امام حسین (ع) فرمایشات زیادی داشتند و شاخص ترین آنها این حدیث پیامبر است که فرمودند :حسین منی و انا من حسین .یعنی حسین از من است و من هم از حسین هستم .علت این ارادت ویژه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به نوه بزرگوارشان این است که امام حسین (ع) دارای ویژگیهای خاصی بودند که پیامبر ما هم این ویژگی ها را دوست داشتند .
این استاد حوزه علمیه افزود :شهات امام حسین(ع) واقعی تلخی است که تا قیامت درتاریخ ما مسلمانان ذکر خواهد شد و ما اعتقاد داریم که ایشان علاوه بر اینکه از اهل بیت پیامبر اکرم بودند شهید و اهل شفاعت نیز هستند .
استاد علی آخوند آرخی تاکید کرد :هدف امام حسین (ع) این بود که اسلام و آموزه های اسلامی را احیاء کنند و ایشان با قیام شان در صدد بودند تا از افتادن ثمره زحمات جد بزرگوارشان به دست انسان های نااهل جلوگیری نمایند .
این عالم ترکمن در نهایت افزود :شهادت امام حسین(ع)در دشت کربلا در زمان حیات رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم بوسیله پیامبر ما پیش بینی شده بود و امیدوارم خداوند روح  ایشان را شاد کرده و در روز قیامت شفاعت دهنده ما قرار دهد .

دیدگاه‌ها  

0 #1 یونس 1394-09-09 11:13
با سلام
استاد حاج علی آرخی از علماهای برجسته ترکمن صحرا هستند که بنده هم در مقطعی افتخار شاگردی ایشان را داشتم .
و
لطفاً از حرف ( ص ) استفاده نشود چون بی معنی است .
به جای ص از صلی ا... علیه و آله و سلم استفاده شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر