c_300_250_16777215_10_images_entekhab3.jpg

ترکمن سسی: در این روزها با ورود رقابت های انتخاباتی در مرحله بررسی و اعلام صلاحیت سمت و سوی افکار عمومی متوجه نتایج اعلام صلاحیت ها از طرف هیات نظارت بر انتخابات است .

در این زمینه شایعات بی اساسی دررابطه با تایید یا رد صلاحیت برخی از کاندیداها در محافل مختلف منتشر شده است که تا اعلام رسمی نتایج بوسیله مراجع رسمی ارزش و اعتباری ندارد .
مساله مهم در این مرحله این است که  در تحلیل فرایندهای احتمالی پیش رو برخی از شیطنت های رسانه ای آغاز شده است و برخی از افراد مغرض از روزهای گذشته با نگاهی مقایسه ای از آمار تایید صلاحیت ها در هیات های اجرایی، تلاش دارند عملکرد هیات های نظارت بر انتخابات را تحت الشعاع فضاسازی های نامناسب خود قرار دهند.
در دوره های گذشته انتخابات غالبا تعداد افرادی که در هیات های نظارت بر انتخابات صلاحیت آنها تایید نشده است از افرادی که در هیات اجرایی رد صلاحیت می شدند بیشتر بوده است .شاید در این دوره هم همین شرایط را شاهد باشیم .بر این اساس در حالی که در استان گلستان مجموعا 18 نفر در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند ،شاید این تعداد در هیات های نظارت بر انتخابات بیشتر باشد و شاید هم برخی از افرادی که در هیات های اجرایی رد صلاحیت شده اند با تایید هیات نظارت به گردونه رقابت ها بازگردند .
مساله مهمی که در رابطه با عملکرد هیات های نظارت بر انتخابات وجود دارد این است که ماهیت بررسی صلاحیت افراد در این هیات ها با هیات های اجرایی تفاوت آشکاری دارد .در هیات های نظارت بر انتخابات دیدگاه های سیاسی و منش و اعتبار شخصی افراد نیز از طریق کانال های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد .
مهم ترین مساله ای که در دیگاه سیاسی افراد مد نظر هیات نظارت قرار دارد پایبندی  و تعهد عملی افراد به اصول مختلف قانون اساسی به عنوان رکن بنیادین نظام جمهوری اسلامی است .قاعده عقلی هم حکم می کند که افرادی ظرفیت و فرصت لازم برای استفاده از ظرفیت های قانونی انتخابات را پیدا کنند که اصول قانون اساسی را قبول داشته باشند .
بر اساس این شرایط و با توجه به  حسایت های داخلی و خارجی کنونی که در کشور وجود دارد دقت و و سواس بیشتر نهاد های نظارتی امری بدیهی است .در این چارچوب تلاش برخی از افراد برای مقایسه عملکرد هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات از جهت آمار تایید صلاحیت ها قیاس مع الفارق است .قیاس مع الفارق از این جهت که مبنای بررسی صلاحیت ها در دو هیات مذکور تفاوتهای ماهوی و در عین حال در چارچوب اصول مصرح قانونی دارد .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر