c_300_250_16777215_10_images_entekhabat5.jpg

ترکمن سسی: گروه ماصلاخات توپاری در هفته های گذشته همزمان با سایر حوزه های ترکمن نشین فعالیت ها و نشست های خانگی خود را در آق قلا و روستاهای اطراف آن آغاز کرده است .

بستر اولیه نشست های خانگی این گروه در فضای مجازی و در گروهی تحت عنوان گروه عمران شهر آق قلا و با هدایت و مدیریت حکیم آل جلیل شکل گرفت .اعضای فعال این گروه در هفته های گذشته برای ورود فعالیت های خودشان از مرحله مجازی به دنیای واقعیت مقدماتی را فراهم کرده و بر اساس این مقدمات نیز نشست های آن در روستاها آغاز گردید .
یکی از مباحثی که از همان آغاز گروه ماصلاخات توپاری مطرح بود این بوده است که این گروه با اهداف از پیش تعیین شده فعالیت های خود را آغاز کرده و تلاش دارد سمت و سوی فعالیت های خود را به سمت کاندید یا کاندیداهای خاص سوق دهد .شاید این برداشت به علت گرایش سیاسی مشخص بانیان اصلی این گروه و اظهارات صریح آنها در برخی از نشست ها باشد .البته علت هر چه که بود این برداشت در این مرحله از کار قصاص قبل از جنایت بود .
برخلاف این شرایط در روزهای گذشته ایجاد برخی از حاشیه های غیر ضرور بین برخی از اعضای این گروه و یکی از کاندیداهای شاخص آق قلا باعث ایجاد نگرانی هایی در بین مردم منطقه شد .مساله مهمی که اعضای پر تلاش ماصلاخات توپاری باید مد نظر داشته باشند سمت و سوی حرکت آراء مردم منطقه است .اگر هدف واقعی  همه تلاشهای در حال انجام در منطقه رسیدن به همدلی و همسویی آراء مردم باشد ،باید همراه با واقعیات منطقه حرکت کرد .
اینکه ما بخواهیم همه کاندیداها را بدون در نظر گرفتن شرایط خاص منطقه در یک سبد قرار دهیم قطعا کار درستی نیست .در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در منطقه آق قلا تلاشهایی برای ایجاد تالیف قلوب انجام گرفت .اما نهایت این تلاشها به چند دستگی و پراکندگی آراء مردم منطقه و ناکامی کاندیداهای ما در آن رقابت ها منجر شد .کاری نکنیم که در این دوره از انتخابات هم تلاشهایی که برای وحدت و انسجام آراء آغاز شده است به اختلاف و پراکندگی آراء منتهی گردد.کاری نکینم که فردای انتخابات بگویند ماصلاخات توپاری عامل پراکندگی رای مردم شد .برای جلوگیری از تکرار این تجربه تلخ توصیه های ذیل ارائه می گردد:
•    به همه اعضای اصلی گروه تاکید کنیم که در گفتگو با کاندیداها و اطرافیان آنها از به کاربردن ادبیات تهدید و خط و نشان کشیدن پرهیز نمایند.
•    شاید برخی اوقات بجای اینکه تلاش کنیم یک کاندید را دقیقا در چارچوب های تعیین شده خود مقید کنیم لازم باشد با او در برخی از اصول مشترک به توافق برسیم .(با قبول برخی از اختلاف نظرها )
•    بهتر است سمت و سوی نشست های مردمی در روستاها را به سمتی هدایت کنیم که تلقی و برداشت تبلیغ شخصی از این نشست ها به ذهن متبادر نگردد.برای جلوگیری از این برداشت لازم است تنوع و تکثر بیشتری در سخنرانان نشست ها ایجاد گردد.
•    در نهایت اگر هدف وافعی ما همدلی و همسویی مردم منطقه است علقه های فاصله انداز خطی و جناحی را کنار گذاشته بر اساس منافع مشترک کلان تر شروع به گفتمان سازی نماییم.


دیدگاه‌ها  

0 #1 علی 1394-11-09 09:40
با سلام ولی متاسفانه ماصلاحات توپری که اسم شریفی دارد در آق قلا کاری میکند که آق قلا را این دوره هم از فرستادن کاندید بومی باز میدارد
1.چون گروه متشکله ساختاری بیطرفانه ندارد
2.افراد و بانیان گروه از جناح خاصی میباشند.
3.یاشولی افراد نخبه با تجربه و مورد قبول جامعه بلشد که این نیز کلا برعکس میباشد.
4.وقتی که پشت پرده افرادی هستند این سناریوی خطرناک را مدیریت میکنند .
5......... وخیلی چیزهای دیگر
پس آیا اینها میتوانند برای مردم منطقه اق قلا تصمیم بگیرند .آیا خدای ناکرده این دوره نتوانیم نماینده ای بفرستیم این آقایان با این برنامه غلط جوابگوی مردم خواهند بود .
نقل قول کردن
0 #2 r.p 1394-11-09 11:15
"بسم ا... الرحمن الرحیم والعصر ان الانسان لفی خسر" با گذشت قرن ها سال از زمان پیامبر همه ما دوباره به دوران جهالت رسیدیم و قومیت گرایی را بر اصلح بودن ترجیح می دهیم لعنت بر کسانی که ما را در آن سطح فکری گماردند
نقل قول کردن
0 #3 ال جلیل 1394-11-10 10:10
سلام واقعا متاسفم از مردم شریف اق قلا میخواهم که گروهی که مصلاحت یا به خودشان یاشولی نام نهادند اون گروه را شناسایی وتک تک افراد را بشناسند بدانند که کیا یاشولی اق قلا هستندمن به نوبه ای خودم اصلا این گروه را قبول ندارم چون میانگین سنی این گروه 24 سال هستند
نقل قول کردن
0 #4 صفا 1394-11-10 23:42
خدا به داد ما مردم آق قلا برسد به نام مصلحت زیربنای مصلحت را قطع میکنند برتنه درختی تبرمیزنند که خودشان بر رویش نشسته اند فکر میکنم در این دوره هم این گروه به اصطلاح مصلحت توپوری یاشاید توموری داستان تلخ دوره نهم را تکرار کنند وقتی همه کاندیدها شمارا حکم نمیشناسند دیگر به دنبال چه هستید ؟!!!x
نقل قول کردن
0 #5 نادر 1394-11-14 15:05
با سلام
با دوستان موافقم افکار ...... پشت تشکیل این گروه جاخوش کرده .
نقل قول کردن
+2 #6 شهروند 1394-11-19 00:28
:cry:
نقل قول کردن
+2 #7 شهروند 1394-11-19 00:38
بنظرمن این گروه لازم نیست این همه نشست درجاهای مختلف برگزارکنندواذهان عمومی را...ومردم رادرسردرگمی قراردهند،بیاییدعاقل باشیم دراین زمان ک همه بستر برای فرستادن یک کاندیدآماده است نگذاریم ... ماراازاین هدف بازدارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر