c_300_250_16777215_10_images_entekhabat7.jpg

ترکمن سسی: اعلام صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه های مختلف انتخابیه باعث تغییر برخی از گمانه زنی های انتخاباتی شده است .

در این بین حوزه های ترکمن نشین نیز از این گمانه زنی ها بی بهره نبوده اند.از حوزه انتخابیه غرب استان که وارد شویم مشاهده می کنیم که به علت عدم تغییر در کاندیداهای  تایید شده ترکمن در این حوزه در شرایط دو شهرستان ترکمن نشین تغییر خاصی ایجاد نشده است .مهم ترین تغییرات این حوزه در دو شهر کردکوی و بندرگز رخ داده است .در این شهرها غالب تغییرات ایجاد شده درتایید  صلاحیت ها به نفع کاندیدای کردکویی حبیب الله مازندرانی بوده است .
بر این اساس شنیده شده است غالب هواداران کاندیداهای شاخصی که در کردکوی  و بندرگز موفق به اخذ صلاحیت نشدند به ایشان تمایل دارند .قطعا مهم ترین تحول دراین حوزه قطعی شدن رد صلاحیت نماینده کنونی مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی بوده است .در این شرایط سمت و سوی حرکت هواداران وی یکی از تعیین کننده ترین رویداد های انتخاباتی خواهد بود .در این زمینه هم شانس حبیب الله مازندرانی بیشتر بنظر می رسد.
در مناطق ترکمن نشین این حوزه هم در حالی که نشست های اجماع ادامه دارد، برخی از منابع از نشست های خصوصی کاندیداهای شاخص ترکمن که رد صلاحیت شده اند خبر می دهند.به هر حال بنظر می رسد در بین کاندیداهای ترکمن این حوزه نورقلی پور ،ایری و کر از شانس بیشتری برخوردارند.
در حوزه انتخابیه مرکز استان و در آق قلا به عنوان شهرستان ترکمن نشین این حوزه همه رویدادها به نفع عبدالغفور امانزاده  شاخص ترین کاندید ترکمن این حوزه بوده است .در این زمینه در حالی که در دوراول اعلام صلاحیت ها فرهاد توماج به عنوان نزدیک ترین رقیب امانزاده از دور رقابت ها حذف شد در دور دوم اعلام صلاحیت ها هم عبدالناصر ایزدی نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند .
این رویدادها امانزاده را به شاخص ترین کاندید باقی مانده در این حوزه تبدیل کرده است .هر چند در این حوزه دکتر منصور گرکز و غفار رادمهر هم در روزهای اخیر بر حجم فعالیت های خود افزوده اند .
مهم ترین مساله کاندیداهای ترکمن در این حوزه در اختلاف نظری است که در بین برخی از اعضای شاخص ماصلاخات توپاری و تیم انتخاباتی امانزاده ایجاد شده است .برخی از فعالان منطقه با ابراز نگرانی از این اختلافات از این مساله بیم دارند که مانند دوره گذشته  به علت برخی از لج بازیهای شخصی آراء مردم آق قلا در این دوره هم دو شقه شود .
در حوزه انتخابیه گنبد کاووس بازگشت اراز مراد مغربی قوجق به صحنه رقابت ها شرایط انتخاب گری نهایی را سخت تر از گذشته کرده است .مغربی قوجق از جایگاه خوبی برخوردار بوده و بازگشت وی به رقابت ها خیلی از معادلات گذشته را به هم زده است .
در حوزه انتخابیه مینودشت و کلاله تایید صلاحیت عبدالکریم رجبی نماینده کنونی مردم منطقه مهم ترین و تاثیرگذارترین رویداد بوده است .در این حوزه اظهارات منتسب به یک کاندید مینودشتی در روزهای اخیر حساسیت های زیادی ایجاد کرده است .به هر حال باید به انتظار نشست و دید که در این حوزه انتخابیه ساختار سنتی معرفی کاندیدا در مناطق ترکمن نشین چگونه عمل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 کلته 1394-11-18 18:10
در این حوزه یا روی یک نفر اجماع شود و یا خیر شرکت را به طالبینش بخشید و نظاره گر رقابت بندگز و کردکوی بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر