c_300_250_16777215_10_images_139404071650572765589524.jpg
ترکمن سسی : مرحله نخست انتخابات مجلس دهم در روز 7 اسفندهمزمان با سایر نقاط کشور در استان گلستان هم برگزار شد.
در این انتخابات به مانند دوره های گذشته اقشار و سلایق مختلف جامعه بر اساس اولویت ها و اهدافی که برایشان اهمیت داشت به انتخاب گری پرداختند.


در بین ما ترکمنها هم افراد بر اساس ملاک های مختلف دست به انتخاب گری زدند.یکی از ملاک های مد نظر ترکمنها در حوزه های مختلف انتخابیه انتخاب گزینه ای بومی برای نمایندگی بود.
شاید مهم تریم علت پر رنگ شدن این ملاک این در این دوره این بود که مردم حس می کنند که انتخاب فردی از بین خودشان که آشنا به مسایل و مشکلات شان باشد روند حل مشکلات تسریع گردد.در زمینه درستی یا نا درستی این نگاه بحث زیاد است و باید دید که منتخبانی که عمدتا با تکیه بر ملاک های قومی رای آوردند تا چه حد می توانند به انتظارات جامعه پاسخ دهند.
مساله مهم در این زمینه این است که همزمان با اعلام نتایج  دور اول انتخابات و اعلام راهیابی عبدالغفور امانزاده به مرحله دوم انتخابات همین افراد و گروه هایی که تا دیروز فریاد ترکمن آنها گوش فلک را کر کرده بود در چرخشی 180 درجه ای به تبلیغ کاندیداهای غیر ترکمن پرداخته و با ارایه توجیهاتی غیر قابل قبول تلاش می کنند اقدام خود را موجه جلوه نمایند.
مشکل بزرگ امانزاده این است که در جناح بندی مطلوب آقایان وارد نشده ومستقل ماند.شاید اگر او هم مثل برخی از چهره های ناشناخته انتخابات در سایر حوزه ها سیاسی زیر بیرق شورای اصلاح طلبان می رفت الان از حمایت این افراد و سایت های وابسته به آنها برخودار بود.
تجربه امانزاده ثابت کرد که تنها ترکمنی برای این افراد مطلوب است که با آنها همسو باشد و در مسیر مد نظر آنها حرکت کند.به بیانی  دیگر به این افراد دنبال کاندیداهایی هستند که به آنها باج دهد.امانزاده باج نمی دهد و استقلال عملکردی خود را با هیچ چیزی معاوضه نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 آچیک 1395-01-11 23:03
نه اینکه شما در دوره قبلی ترکمن ترکمن نکردید وامروز یادتان آمده ترکمن ترکمن کنید. این نشان میدهد شما هم به مثابه آنانی که نقد کردید حزبی می اندیشید وعمل میکنیدو واژه ترکمن ابزاری برای رسیدن به اهدافتان است وبس.
نقل قول کردن
+1 #2 پایدار 1395-01-12 09:17
درود بر امانزاده
انشاالله موفق و پیروز باد امانزاده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر