c_300_250_16777215_10_images_47711_489.jpg

حبیب الله ایری:انتخابات در غرب استان به ویژه در بین مردم ترکمن از دوره سوم توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران،برای نشان دادن اتحاد ملی و مشارکت در توسعه ملی و منطقه ای استارت خورد و در همان ابتدا با استقبال بی نظیر و یکپارچه مردم معجزه کردند و فراتر از انتظارات ظاهر شدند.


 درمیان دوره ای دوره سوم،مهندس بسنجیده را راهی مجلس کردند،این مشارکت بی سابقه و موج اتحاد مردم صحرا،بار دیگر خود را در دوره 6 مجلس نشان داد تا با اختلاف زیادی مرد جاودانه و همیشه در دلهای مردم صحرا،دکتر عظیم گل را رهسپار مجلس کند،متاسفانه طولی نکشید در حادثه هواپیمای یاک ۴۰ در ساعت ۶ بامداد پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸0، دکتر گل به همراه وزیران راه و ترابری،معاونان وی و نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به درجه شهادت نائل گشتند،انتخابات در دوره ششم میان دوره ای برگذار  شد که متاسفانه نیروهای یک پارچه و متحد دکتر گل بنا به دلایلی به بن بست رسیدند و این بود آغاز اختلافات و چند دستگی در صحرا،با این وجود به لطف مشارکت حداکثری مردم نازمحمد ولی پور به عنوان نماینده مردم انتخاب شدند.
 
 در دور 7 مجلس با راه یابی دو ترکمن به مرحله دوم،تنش ها و اختلافات بین هوادارن دو کاندید بسیار بالا گرفت به گونه ای که میشد گفت برادر را از برادر و دوست را از دوست جدا کرد و نتیجه این اختلافات را نیز می توان بعد از ورود دکتر ایری به مجلس و تخریب ها و حرفهایی که پشت ایشان گفته می شد به وضوح دید که متاسفانه چنین تخریب هایی می توانست باعث دلسردی مردم و نماینده برای ادامه کار باشد، همه این تنش ها، تخریب ها و اختلافات در دوره 8 و 9 به اوج خود  رسید و می توان گفت صحرا،شهید این اختلافات و چند دستگی ها و تشکیلات بازی ها بود،صحرای یک دست و شاداب با جوانانی توانمند و خانواده هایی هم دل،پاک ومتحد تبدیل شد به صحرایی تاریک، مریض،با جوانانی بی روح و خانواده هایی بی بنیان و این ها همه از نتایج چند دستگی ها و اختلافات صحرا بود و اما در دوره 10 مجلس شاید خداوند صدای توبه ها را شنید که رحمت خود را از مردم صحرا دریغ نکرد.
 
  آن همه اختلافات،کدورت ها و کینه ها مگر می شود به یکباره از بین برود؟ ظلمت و تاریکی که در صحرا بود مگر می شود به یک باره جای خود را به دوستی و روشنایی بدهد؟چند دستگی و نفرت ها مگر می شود جای خود را به یکدلی و یکصدایی بدهد؟ آری همه این ها رحمتی بود که خداوند به مردم ترکمن عطا کرد ،آری دکتر نورقلی پور هم چون نامشان نور رحمت خداوند بر صحرا بودند و پیام یکدلی،امید و دوستی را نه تنها برای مردم صحرا بلکه برای مردم منطقه غرب استان آورد.
 
   آری امروز دکتر نورقلی پور بزرگترین  پیروزی را به ما هدیه داد و آن اتحاد و همدلی ما بود،بدون شک با این اتحاد ما نیز در 10 اردیبهشت پیروزی بزرگی به دکتر نورقلی پور و صحرای عزیزمان هدیه خواهیم  کرد،به امید داشتن ایران و منطقه ای آباد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر