c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-این اواخر نقدهای زیادی نسبت به بیمارستان ها و اماکن بهداشتی مطرح می شود،انتقادات و گلایه هایی که از سمت اقشار جامعه نسبت به اهالی بهداشت و درمان وارد می شود.

 

مطلب زیر توسط یکی از کاربران به سایت ترکمن سسی ارسال شده است.

 

احتمالا شما نيز تا به حال با افرادي مواجه شده ايد که به دقت وظايفشان را انجام مي دهند ونيازي به تذکر ديگران ندارند،از طرف ديگر حتما اشخاصي را نیز مشاهده کرده ايد که به وظايف خود اهميتي نمي دهند و براي مسئوليتي که به عهده دارند هيچ ارزشي قائل نيستند.ما غالبا براي توصيف دسته نخست از واژه مسئوليت پذير استفاده کرده و دسته دوم را انسان هايي بي مسئوليت قلمداد مي کنيم.

 

هدف از نگارش این متن نه آزردن خاطر کسی است و نه تعمیم دادن این مسئله به عموم جامعه پزشکی.فقط با این هدف که تلنگری باشد برای مسئولین تا کمی نسبت به مسائل ریز جامعه هوشیار باشند.

 

بنده ساکن یکی از روستاهای دورافتاده کلاله هستم.از نصف شب روز چهارشنبه 26 آبان ماه،خانم بنده که نزدیک به 4 ماه از بارداری اش سپری می شود،دردهای شدیدی از ناحیه شکم احساس کرد و تحمل کرد تا اینکه 5 صبح این درد شدت گرفت و مجبورا ساعت 5 صبح روز پنجشنبه از روستا حرکت کرده و در ساعت 7 صبح به گنبد رسیدیم و از آنجاییکه همه متخصصان،شیفت صبح را در بیمارستانها ویزیت مینمایند مستقیم ساعت 7:11 دقیقه صبح به کلینیک تخصصی بیمارستان طالقانی گنبد رفتم و از خانم دکتر(و.الف)نوبت ویزیت گرفتم.

 

در حدود ساعت 8 صبح مسئولین صندوق آمدند و در یک لحظه پس از مشاهده ازدحام جمعیت در مقابل قسمت صندوق بنده احساس نمودم که مردم در صف نذری یا سبد کالای رایگان دولت به انتظار ایستاده اند اما با کمال تعجب مشاهده نمودم که مردم برای پرداخت حق ویزیت آنگونه مرد و زن در صفوف 15 الی 20 متری به صف ایستاده اند و بنده نیز وارد صف شدم تا اینکه بعد از حدود 40 دقیقه نوبت به بنده رسید تا قبض ویزیت را بگیرم.

 

تا ساعت 10 صبح در راهروی شلوغ بیمارستان طالقانی حضور داشتیم و منتظر بودیم تا خانم دکتر تشریف بیاورند که بلندگوی سالن عنوان نمود که بدلیل اینکه خانم دکتر یک کار شخصی برایشان پیش آمده امروز به بیمارستان نمی آیند و همه بیمارانی که قبض معاینه دریافت نموده اند شنبه برای ویزیت بیایند.

 

اکنون سئوال این است:

 

آیا هزینه،وقت و از همه مهمتر سلامتی مردم آنقدر ارزش نداشت که یک پزشک کشیک یا یکی از همکاران خانم دکتر باهماهنگی ایشان مراجعین را ویزیت می نمود؟

 

آیا کرامت انسانی که همیشه مورد توجه بوده است فقط در حد شعار میباشد؟آیا این افراد که برخی از آنان بعضا از ساعت 3-4 صبح در نوبت بوده اند شایسته این نوع برخورد هستند؟

 

آیا مگر نه این است که این مردم سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؟

 

همان مردمی که شور راهپیماییها و حضور انتخابات را رقم میزنند.آیا سهم مردم از یارانه بخش سلامت در همین حد است؟

 

قاعدتا هستند در این بین پزشکانی که با در نظر گرفتن اخلاق پزشکی و با در نظر گرفتن خدا مشغول به خدمت هستند.

 

در پایان جمله ای کوتاه خطاب به همه پزشکان زحمتکش دیار پاکم ایران زمین(پزشکی شغل نیست،یک حرفه مقدس است.)

 

ترکمن سسی:نام پزشک و نویسنده نزد سایت ترکمن سسی محفوظ است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 الب ارسلان 1395-08-28 19:07
اقای دکتر صلاحی که دو پست مدیر شبکه بهداشت وریس بیمارستان طالقانی می باشند فقط ازخود تعریف می کنند
نقل قول کردن
+1 #2 جوان ترکمن 1395-09-03 11:37
بدبختی اینه که اینجور مواقع اگه بخوای اعتراض کنی نمیدونی به کدوم قسمت باید مراجعه کنی
کاااااااااااااااااااااش
در بیمارستانها یک محل مخصوص رسیدگی به شکایات مردم از پرسنل بیمارستان بصورت فوری و کاملا بیطرف وجود داشت که در دید و دسترس مردم بود.
معمولا بیمارستانها این دفاتر را در جاهای کم تردد و تقریبا ناشناس در طبقات بالا مستقر میکنن که کارایی زیادی ندارند.
مسئولین محترم بیمارستانها،شماها کاغذهایی که روش نوشته (هرگونه توهین به کارکنان بیمارستان...) رو در ورودی بیمارستانها در چند جا روی در و دیوار چسبوندین تا مراجعه کننده ها در بدو ورود اولین چیزی که به چشمشون دیده بشه این کاغذا باشه،چرا کنارش یه کاغذ دیگه نمیچسبونید که روش نوشته شده باشه(مراجعه کنندگان محترم اعم از بیماران یا همراهان عزیز درصورت مواجهه با هرگونه توهین یا کوتاهی در انجام وظیفه از سوی کارکنان بیمارستان به واحد فلان در طبقه فلان مراجعه نمایید تا به شکایت شما برابر قانون ماده ... رسیدگی شود)
نقل قول کردن
0 #3 مهمان 1395-09-06 08:40
شکایات ثبت شده در سامانه 1690 از طرف وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.پس از ثبت شکایت در سامانه موضوع به کمیته استانی ارجاع داده می‌شود و صحت و سقم مسأله توسط کارشناسانی از سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پرونده به دادسرای نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود و براساس قوانین موجود حکم صادر می‌شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر