c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000000001q.jpg

ترکمن سسی-طبق انتظارات با اعلام فرمانداران جدید گمیشان و آق قلا اظهار نظرها پیرامون این مسئله شروع شد.

 

یکی از انتصابات که سروصدای زیادی به پا کرد و تقریبا غیرمنتظره بود،انتقال امانگلدی ضمیر مدیر توانمند و شایسته ترکمن از صندلی فرمانداری شهر گمیشان به آق قلا بود.

 

درباره انتصاب وی نظرات مختلفی ارائه می شود ولیکن در برخی از مباحث جانب انصاف درباره ضمیر رعایت نمی شود و وی از اکنون خود را در کانون حملات می بیند.

 

حال باید پرسید چه کسانی با نام نقد قصد تخریب وجهه ضمیر را دارند و اهداف آنها چیست؟

 

برخی افراد در نقدهایی کاملا یک طرفه سعی در معرفی الیاس هیوه چی به عنوان قوی ترین فرماندار ترکمن دارند و از سویی ضمیر را به عنوان مدیری ضعیف معرفی می کنند.

 

هنگامیکه بر روی نام این افراد نظری سطحی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که آنها داعیه دار اصلاح طلبی در میان ترکمن ها را دارند و دغدغه آنها قبل از آنکه مشکلات مردم باشد منافع شخصی و جناحی آنها است،کمااینکه اصلاح طلبان واقعی ترکمن صحرا درباره این تغییر در فرمانداری آق قلا دید مثبت تری دارند.

 

این افراد برای تصاحب صندلی فرمانداری آق قلا توسط عبدالغفار رادمهر از هیچ کوششی دریغ نکردند و اگر یکی از هم قطاران آنها به این پست می رسید هم اکنون از دولت تدبیر و امید بسیار تشکر می کردند و دولت روحانی را از ریزش آرای مردمی در ترکمن صحرا به صندوق جریان اصولگرا تهدید نمی کردند و قیم وارانه به آرای مردمی نگاه نمی انداختند.

کمااینکه رئیس سابق مجمع حامیان روحانی در چهار سال گذشته،انتخابات شورای شهر گنبدکاووس را بسیار مهم تر از انتخابات ریاست جمهوری قلمداد کرده و بیان کرد برایم مهم نیست چه کسی رئیس جمهور می شود،ولیکن پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب از زحمات خویش سخن گفت در حالیکه تمام وقت در میان یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس بسر می برد.

 

حال باید پرسید افرادی که برای کرسی فرمانداری آق قلا نقشه ها داشتند چگونه بیان می کنند که هیوه چی باید بیشتر در این سمت ابقا می شد؟

 

در نگاهی دیگر این دوستان محترم از کدام نظر سنجی به این نتیجه رسیده اند که هیوه چی شایسته ترین و توانمند ترین فرماندار ترکمن بوده است و برای وی سمت مدیرکلی استانی را در نظر دارند؟در حالیکه بررسی سطحی سابقه مدیریت نشان می دهد ضمیر از هیوه چی توانمندتر است و حتی از گزینه پیشنهادی آنها نیز شایسته تر بنظر می رسد.

 

اعتقاد راسخ داریم هیوه چی در مدت تصدی بر فرمانداری آق قلا در حدتوان خویش کار کرده است،ولیکن در دید بسیاری از فعالان ترکمن صحرا وی از سابقه مدیریتی قوی برخوردار نیست و ضعیف ترین فرماندار ترکمن بود که صرفا بنا بر مسائل جناحی با تعامل دولت روحانی بر روی کار آمد و انتخاب وی صرفا سیاسی بوده است چرا که از سابقه مدیریتی قوی برخوردار نیست.

 

از نظر این گروه ضمیر اگر شایستگی داشت در گمیشان ابقا می شد و انتقال وی به آق قلا را ضعف ضمیر توصیف می کنند که سخنی مضحک به نظر می رسد چرا که اگر ضمیر نالایق بود بعد از تودیع در گمیشان در شهری بزرگتر معارفه نمی شد تا سروسامانی به وضعیت بیمار سه و نیم ساله گذشته فرمانداری آق قلا بدهد.

 

این عزیزان با کلی گویی از سابقه درخشان سه و نیم ساله هیوه چی سخن می گویند در حالیکه از بیان مصداق های خدمات درخشان،سابقه مدیریت قوی و توان مدیریت بالای وی عاجز هستند.

 

این افراد از حربه کهنه و آشکار خویش در جهت حمایت از هیوه چی استفاده می کنند و در کنار نام وی از تشکل های اجتماعی و اصلاح طلبی و نام برخی بزرگان ترکمن استفاده می کنند تا احساسات مردم را تحریک کنند،درحالیکه آدم توانمند با وجهه مردمی نیازی به قرار گرفتن اسامی برخی تشکل ها و اشخاص در کنار نام خود ندارد.

 

در پیش بینی این دوستان انتخاب ضمیر در آق قلا پس لرزه هایی خواهد داشت و این سخن دقیقا مشابه رفتار و سخنی است که دو سال قبل در قبال انتصاب یک نیروی ترکمن به معاونت فرمانداری گنبدی کاووس بر زبان راندند و انشاالله در چند ماه آینده پس لرزه های مدیریت ضمیر را مشاهده خواهیم کرد.

 

به قلم سردبیر ترکمن سسی

دیدگاه‌ها  

+2 #1 ییگیت 1395-09-10 19:50
هیوه چی یا ضمیر
ما نیروی ترکمن میخواهیم . اگرکاری هم نکند لااقل می شود با زبان ترکمنی دردت را بگویی
اگر کاری هم نکند با زبان شیرین خودش می فهماند و دلداری میدهد
اگر کاری هم نکند لا اقل به عنوان فرماندار ترکمن در مسند فرمانداری نشسته و ان سیاست و افتخار بزرگی هست برای ما جوانان
لااقل در صحبت های خود میگوییم فلان فرماندارترکمن هست و به خود می بالیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر