c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-در هفته های گذشته سهم خواهی نزدیکان دو نماینده ترکمن در گلستان باعث طرح مباحث زیادی در میان عامه مردم و فعالان ترکمن شد.

 

سهم خواهی ها و امتیازگیری هایی که اصولا غیرقابل اجتناب هستند و از دید بسیاری از فعالان سیاسی و انتخاباتی،دو عنصر انتخابات و سهم خواهی اجزایی جدا نشدنی از یکدیگر به شمار می روند.

 

این سهم خواهی ها باعث نابودی استعدادهای منطقه و سوختن نخبه های جوان و مدیر ترکمن صحرا می شود،کمااینکه همگان می دانند امان باشقره رئیس سابق راه و شهرسازی مراوه تپه با بی مهری و رفتاری نامناسب و به دلیل سهم خواهی برخی افراد در شرق گلستان،از پست خویش عزل و در همان روز به سمت ریاست راه و شهرسازی رامیان و آزادشهر منصوب شد،اتفاقی که نشان داد عزل وی در نهایت بی مهری و بی تدبیری سیاسی و با دخالت های نابخشودنی برخی افراد صورت گرفته است،رفتاری مشابه نیز با یکی دیگر از مدیران ترکمن در آن منطقه شاهد بودیم.

 

از دید فعالان شرق گلستان عزل باشقره و انتصاب وی در شهر استاندار گلستان،هزینه های اجتماعی زیادی روی دست افرادی خواهد گذاشت که وی را در نهایت بی انصافی عزل کردند.

 

یکی از سخنگوهای یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس نیز چندی پیش با نشر شایعه ای که جنبه تبلیغات روانی داشت،از انتصاب خویش به سمت مدیر کلی فنی و حرفه ای گلستان خبر داد تا با پیام های تبریک هدایت شده از سمت خویش،به مسئولین القا کند که جامعه موافق مدیر کلی وی است و نباید مقابل فشار افکار عمومی جامعه ایستادگی کنند،البته دست اندازی های برخی از اعضای یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس در وظایف قانونی شورای شهر گنبدکاووس بر همگان عیان است.

 

درباره اینکه چرا فعالان شاخص انتخاباتی و سیاسی نباید پس از پیروزی گزینه های خویش پست بگیرند یا نه،مباحث زیادی مطرح می شود.

 

عده ای اعتقاد دارند این افراد که از نزدیکان نمایندگان به شمار می روند صرفا به دلیل مباحث مالی و منفعت طلبی های خویش پا به عرصه می گذارند و برای آنها فقط دست یابی به خواسته های شخصی ملاک عمل است و نام لمپن های انتخاباتی برای این افراد برازنده تر بنظر می رسد.

 

عده ای دیگر نیز اعتقاد دارند در صورتی که اگر نزدیکان شهرام غراوی و قره جه طیار برای پست های دولتی دست و پا بزنند دید مردم نسبت به گروه های انتخاباتی منطقه منفی خواهد شد چرا که مردم شاهد سهم خواهی های آنان هستند و اعتماد خویش را به آنها از دست خواهند داد و در انتخابات آتی با مشکلات جدی برخورد خواهند کرد.

 

برخی دیگر اینگونه رفتار را باعث مشکل تراشی برای ظهور گروه ها و تشکل های جدید می دانند چرا که عامه ی مردم دید منفی نسبت به گروه های سابق پیدا می کنند و ظهور گروه ها و تشکل های جدید را برابر با سهم خواهی های آنان قلمداد خواهند کرد.

 

در طیف دیگر همان افرادی برای دست یابی به پست و مقام دولتی دست و پا می زنند که از چهره های شناخته شده تشکل های انتخاباتی در شرق گلستان و گنبدکاووس به شمار می روند و این عمل آنها تمام گروه های انتخاباتی را زیر سوال می برد،در گنبدکاووس معروف است که می گویند یاشولی های انتخاباتی دفتر مردمی قره جه طیار را به نفع خود مصادره کرده اند.

 

 

از نگاهی دیگر سهم خواهی نزدیکان و تن دادن غراوی و طیار به این خواسته ها عملکردهای مثبت آنان را زیر سوال خواهد برد.

 

در باور برخی دیگر هنگامیکه بعضی از اعضای گروه های انتخاباتی پشت تریبون های انتخاباتی سخن از مطالبات قوم ترکمن می زنند،منظورشان منافع شخصی آنها است،نکته ای که بارها شاهد آن بودیم و همان مدعیان بعد از انتخابات کیسه های خود را در دست می گیرند تا تحفه ای نصیب آنان شود.

 

 

در حال حاضر نیز نماینده شرق گلستان به دنبال تصاحب مدیر کلی در مرکز گلستان،برای یکی از نزدیکان خویش است.

 

آیا برای نمایندگان ترکمن،رسیدگی به امور مردم واجب تر است یا غرق شدن در بازی های سیاسی؟

 

آیا سوختن کوپن های آنان نزد مدیران ارشد استانی و کشوری برای تحقق خواسته های نزدیکان مهم تر است یا رسیدگی به مشکلات عامه ی مردم؟

 

آیا این دو نماینده که طبق شنیده ها از هم اکنون برای دور بعد انتخابات برنامه ها دارند می توانند چهار سال بعد پاسخ سوال های فوق را بدهند؟

 

آیا این دو نماینده ترکمن که با شعارهای احترام به یاشولی ها و نماینده فراقومیتی به مجلس راه یافتند واقعا وارد لابی با این تشکل ها شده بودند؟

 

آیا این دو عزیز طبق گفته منتقدین و مخالفان آنها مجبور هستند تن به خواسته های نزدیکان و حامیان خود بدهند،تا در دور بعدی انتخابات مجلس نیز بتوانند حمایت آنها را به دست بیاورند؟

 

 

با تمام اوصاف فوق،ما در میان ترکمنهای گلستان افراد بی ادعایی داریم که انتخابات را وسیله ای برای دست یابی به اهداف شخصی خویش قرار نمی دهند و تعداد آنها بیشتر از لمپن های انتخاباتی سهم خواه است ولیکن بزرگی شخصیت این عزیزان به آنها اجازه نمی دهد برای پست دولتی خود را نزد مردم بدنام کنند،کرامت انسانی این بزرگواران نخواهد گذاشت نخبه کشی کنند و مردم را بر منافع شخصی خویش ارجح تر می بینند،عزیزانی که در ایام انتخابات شب و روز هزینه های معنوی و مالی را به جان می خرند تا نزد مردم خویش روسیاه نباشند و پس از انتخابات با افتخار بگویند هر چه در توان داشتیم برای مردم خویش انجام دادیم،این عزیزان مثل کسانی نیستند که قیمت آنها در کارزار انتخابات مشخص است و برخی ها با پست های دولتی هم قانع نمی شوند.ما دست این عزیزان را می بوسیم و به احترام آنها زانو می زنیم چرا که این عزیزان تاج سر ما هستند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر