c_300_250_16777215_10_images_65188.jpg

ترکمن سسی-مطلب زیر توسط یکی از فعالان سیاسی شرق گلستان جهت اتتشار برای سایت ترکمن سسی ارسال شده است.

مطلب ارسالی این دوست عزیز ما که درخواست کرد نامی از وی برده نشود،بدون هیچگونه ویرایش بر روی سایت ترکمن سسی قرار میگیرد.

 

 

انتخابات یک فرایند تصمیم گیری رسمی است که طی آن مردم یا بخشی از مردم برای اداره امور عمومی خود،شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم با ریختن رای به صندوق های انتخاباتی برمی گزینند،به این شکل از انتخابات دموکراسی نیابتی گفته می شود.

 

بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام جمهوری اسلامی بر پایه دموکراسی دینی و مردم سالاری اداره می شود.با تأسی از کشور،انتخابات در منطقه ما نیز به شکل با شکوهی با مشارکت خیل عظیم مردم برگزار می گردد.منطقه ای متشکل از اقوام گوناگون که به رنگین کمان اقوام شهره شده و در کنار هم در صلح و صمیمیت زندگی می کنند.

 

انتخابات در سایه اقوام و تلاش برای برجسته ساختن قوم مد نظر توسط افراد فعال و استفاده از عناصر قومی،منجر به فعالیت های سیاسی گسترده و مشارکت توسعه یافته ای در انتخابات شده که نتیجه آن تشکیل گروههای منسجم و سازمان یافته ای گردیده است.

 

این گروهها با انجام کارههای فرهنگی ،سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در پی انتخاب افراد اصلح که منشا خیر برای جامعه باشند بوده،هدف تعریف شده آنها صرفا کمک به پیشرفت و ترقی منطقه و شهر و فاصله گرفتن از محرومیت ومحرومیت زدایی می باشد ، در تکاپو هستند.

 

در بین گروههای مذکور، گروهی بنام اقبال با هسته معلمی وفرهنگی از قومیت خاص تشکیل شده که سنگر اول یا سنگر آموزش و پرورش را فتح کرده و تمایل زیادی را برای فعالیت در سنگرهای دیگر از جمله تاثیر در روند انتخابات مجلس ، انتخابات شوراهها و یا انتخاب شهردار و ... از خود نشان میدهند.

 

این گروه در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی با حمایت از دکتر رجبی فعالیت خود را آغاز کرده و با معرفی ایشان که در منطقه ناشناخته بودند تاثیر خود را در انتخابات به منصه ظهور رساندند.

بعد از دوره چهار ساله نمایندگی دکتر رجبی، و آغاز انتخابات دوره اخیر،اقبال با عدم حمایت از دکتر رجبی، عملکرد گذشته خود را زیر سوال برد آیا عدم حمایت اقبال از دکتر رجبی تداعی پذیرش انتخاب اشتباه دکتر رجبی از سوی اقبال بوده است یا مساله سهم خواهی مطرح است؟ با انتخاب مهندس غراوی و حمایت از ایشان و سئوالی که در اذهان عمومی شکل می گیرد این است که آیا اقبال از مهندس غراوی حمایت کرده یا مهندس غراوی اقبال را مجاب به حمایت از خود نموده است ؟

 

اگر اقبال به اختیار و با بررسی سوابق وعملکرد گذشته مهندس غراوی از ایشان حمایت کرده،پس وی را فرد اصلح دانسته است،اما آنچه دیده شد در خلال جریانات انتخاباتی، جلسات بیشماری از سوی گروه اقبال به صورت رسمی با حضور چهره های فعال و افراد سیاسی و ریش سفیدان منطقه و مشارکت آحاد مردم ترتیب داده شد ولی هیچگاه معیار ارزیابی وآمار شفافی از چگونگی برگزاری مکانیزم گزینش فرد اصلح اعلام نگردید.

آیا فرد مورد نظر اقبال کاملا سلیقه ایی و بنا به مصلحت هایی انتخاب شد یا معیار و ملاک مشخصی موجب انتخاب مهندس غراوی بود؟ اگر معیار مشخصی بوده چرا اعلام نشد و اگر سلیقه ایی و بنا به مصلحت هایی انجام شده چه تضمینی برای حمایت مجدد از ایشان وجود دارد.

آنچه به نظر می رسد این است که اقبال با دخالت در جریانات انتخابات خود را قیم مردم و نائب بر حق مردم دانسته و با فعالیتهای خود نوعی فراماسونری سیاسی منطقه ایی را هدایت می نماید.اگر آقای مهندس غراوی که با فعالیت خود سه تن از کاندیداهای رقیب خود در شهر مراوه تپه را مجاب به کناره گیری و حمایت از خود نمودند در صورت عدم اعلام کاندیدای مورد نظر از سوی اقبال، ایا به رای اقبال تمکین نموده و به نفع کاندیدای اجماع انصراف می داد؟تحلیل ها گواه بر این است با توجه به اینکه اقبال آگاه بر عدم انصراف اقای مهندس غراوی بوده صرفا جهت باقی ماندن در صحنه انتخابات و بیع مشروعیت و اعتبار برای خود مجبور به حمایت از غراوی شده است.

 

با عنایت به عملکرد مثبت یک سال اخیر مهندس غراوی در ردای نمایندگی مجلس ،ایا اقبال در دوره بعد از ایشان حمایت خواهد کرد یا جریان دکتر رجبی برای ایشان تکرار خواهد شد؟افراد اقبالی دلیل عدم حمایت از دکتر رجبی را همان مواردی می دانند که خود در قبال مهندس غراوی در حال انجامند. تغییر رییس تربیت بدنی شهر کلاله با سابقه ی 12 ساله نمونه ای از این دست است که عدم رضایت مردمی از عملکرد آقای امان نفس در تربیت بدنی اعلام شد در حالیکه آقای امان نفس با رای اکریت مردم و با جلب آرای مردمی در انتخابات شورای شهر کلاله موفق به گزینش شدن.

نگاه اقبال بعد از انتخابات مجلس بر روی شورای شهر و شهرداری متمرکز شد.با توجه به شرایط خاص انتخابات منطقه که متاثر از قوم گرایی می باشد فعالیت گروهها برای چینش ترکیب شوراها اغاز شد ولی گروه اقبال قافیه را به گروه منتسب به دکتر رجبی واگذار کرد ولی اقبال با اعمال فشار و سهم خواهی دست کم یک گزینه خود را در ائتلاف گنجاند تا جاییکه همان گزینه اقبال بعد از پیروزی ائتلاف در انتخابات شوراها ،به حمایت از رییس اقبال جهت معرفی و تصدی پست شهرداری پرداخت تا جاییکه به دلیل آنچه که طی جلساتی احتمال حذف گزینه اقبالی از دور رقابت تصدی پست شهرداری میرفت شروع به افشاگری در گروههای تلگرامی نموده و بطور شفاف از گزینه اقبال حمایت کردند.

 

البته شنیده ها حکایت از حمایت مهندس غراوی از گزینه اقبالی دارد؛بعد از تغییر و تحول در شورای شهر و معرفی گزینه شهرداری و عدم معرفی گزینه اقبال(گزینه مورد حمایت مهندس غراوی)آیا باید منتظر جبهه گیری اقای غراوی در حمایت از گزینه اقبالی باشیم؟ایا شاهد سنگ اندازی در روند تایید گزینه منتخب خواهیم بود؟آیا همه این مسائل دلایل کافی  در عدم صداقت اقبال و درستی نیت صرفا برای پیشرفت منطقه می باشد؟ یا به نوعی بر سهم خواهی و اخذ کرسی برای سردمداران اقبال صحه می گذارد؟

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر