c_300_250_16777215_10_images_65630.jpg

ترکمن سسی- نورمحمد دانشمند: ماه فرخنده ربيع الاول براي ما مسلمانان از ارزش و اهميت خاصي برخوردار است و پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) كه اشرف مخلوقات و خاتم الانبياء است در اين ماه مبارك به دنيا آمده است.


با توجه به نقش ارزشمند وحدت و اتحاد در تعاليم ديني اسلام ، از 12 ربيع الاول تا 17 ربيع الاول كه به قول مسلمانان اهل سنت و تشيع سالروز ميلاد نبي مكرم اسلام است ، این ایام از سوی بزرگان ما به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
این تدبیر ارزشمند با تاکید بر همدلی در بین مسلمانان، مانع سوء استفاده دشمنان اسلام از اختلاف نظر بر سر روز تولد حضرت محمد(ص) بین اهل تشیع و اهل تسنن شد  تا مسلمانان به برکت نور عالم تاب پیامبر عظیم الشان اسلام و ميلاد آن بزرگوار در تلاش باشند تادر تمامي عرصه های اجتماعی همدلي و انسجام خود را حفظ و تقويت نمايند.
به عبارت دیگر این درایت و تدبیر موجب شد تا ایامی که ممکن بود با توطئه دشمنان امت محمدی تهدیدی خطرناک باشد به یک فرصت ارزشمند و نمود وحدت کلمه و انسجام مسلمانان تبدیل شد.
اصحاب رسانه نیز به عنوان بخشی از جامعه در این موضوع می تواند با استفاده از ظرفیت های ذاتی خود نقش وحدت آفرینی داشته باشد ، به واقع رسانه در این زمینه همانند سایر اقشار جامعه رسالت های منحصر به خود را دارد.
ما شاهد بودیم که از آغاز ماه ربيع الاول امسال از 29 آبان ماه ،موضوع وحدت بین مسلمانان جزء اولویت های دوستان رسانه ای ما از  پایگاه های خبری اهل سنت تا دیگر فعالین رسانه ای در استان بوده و با نگاهی متفاوت و همه جانبه در راستاي ايفاي وظايف رسانه اي خود در جهت تحکیم اخوت اسلامی و وفاق ملی ،در پوشش فعاليت هاي بخش هاي مختلف جامعه به ويژه حركت هاي خودجوش مردمي در بزرگداشت ميلاد نبي(ص) و هفته وحدت و انعکاس سخنان فرهیختگان و علمای بزرگوار ، تلاش نموده اند، به ویژه آنکه در شرایط کنونی، دشمنان اسلام درصدد ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند ، ضرورت و اهمیت حضور فعال اصحاب رسانه در این عرصه به منظور تضمین وفاق ملی ملموس تر می شود.
در این ایام مبارک در همه شهرهای ترکمن نشین از بندرترکمن تا خواجه نفس ،از کلاله تا مراوه تپه و در روستاهای بخش های مرکزی تا روستاهای نوار مرزی استان جشن های خودجوش مردمی میلاد نبی (ص)و بزرگداشت هفته وحدت برگزار شد که با تلاش خبرنگاران و شهروندخبرنکاران پر تلاش به نحو شایسته ای پوشش داده شد.
در پایان امیدداریم در سایه الطاف ایزد یکتا و با بهره گیری از سیره ی اسوه حسنه ،وحدت و انسجام جامعه فهیم ما در همه عرصه ها افزون گردد و اقدامات وحدت آفرین مردم و مسئولین بیش از پیش مایه ی یاس دشمنان امت محمدی گردد.    

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر