c_300_250_16777215_10_images_65998.jpg

ترکمن سسی- رشید نافعی: در نگاه اول وقتی میبینم عده ای از نگاه دوستان با دریافت امتیاز نشریه به دنبال آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شفاف از دریچه افکارعمومی میباشند از ته دل به صاحبان و دست اندرکاران و نویسندگان آن  نشریات دست مریزاد و خسته نباشید عرض میکنم.

و آنها را مجنونان لیلی دانایی و عاشق اندیشه ورزی میدانم که متاسفانه حلقه مفقوده دنیای امروزی میباشد...انصافا و قطعا  اگر آن دوستان میخواستند به اقتصاد اطلاعات این حرفه بیاندیشد هرگز در این وادی قدم نمیگذاشتند..
نگاه دوم
صرف نگاه قومیتی در امر انتصابات را به نفع دوراندیشی به منافع عموم نمیدانم بلکه معیار و نگاه در گمارش های جایگاهی  توسعه یافتگی در افکار و اندیشه  اگر مبنای عمل قرار بگیرد شک ندارم در دراز مدت به نفع همه خواهد بود.

فرض مثال ترکمن یا فارسی که از نظر اندیشه متعالی و به بلوغ نرسیده باشد و بخواهد با کسب کرسی مدیر کلی خلائ های هیجانی و کمبودهای شخصیتی را جبران نماید' یا صرفا دنبال منافع شخصی باشد' برایش فرقی نخواهد کرد طرف ترکمن باشد یافارس' که هرکسی را با منافع شخصی خودش در تضاد ببیند همین طور هر گسی که ازنظر اقتدار و شخصیتی بالاتر از خودش احساس نماید'  به مقابله و تخریب خواهد پرداخت و وقعی برای مطالبات عمومی نخواهد گذاشت و برای بقای چند روز بیشتر در پست خویش دست به هرکاری خواهد زد.چه بسا اکنون و ادوارگذشته شاهد چنین نابسامانیهای بودیم و هستیم.

بنابراین نگارنده براین ایده پافشاری میکند که قبل از اینکه بگوییم کدام قوم ' زبان ' ملیت و هویت در مصدر امور باشد قبل از رزومه از نظر پارامترهای صلاحیتی آدم توسعه یافته و خردورز و عاری از نگاههای منفعت طلبانه باشد و بتواند مایه آرامش جامعه ومحیط   پیرامونی اش را فراهم نماید.
با این  نگاه اگر پیش رویم دیگر اهمیتی نخواهد داشت کدام زبان و کدام مذهب و هویت به کرسی مینشیند ..گرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب فرسنگها فاصله است ولی باپای پیاده حتی رفت که بهتر از نرسیدن اش است ولی اگر نگاه اول به کمک نگاه دوم بشتابد شاید  راه کوتاهتر شود.

1396/11/04

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر