c_300_250_16777215_10_images_66744.jpg

تركمن سسي- تبادل زندانیان ایرانی در بند در تركمنستان یکی از نتایج ارزشمند سفر رئیس محترم جمهور به تركمنستان بود كه علاوه بر شادماني حدود خانواده هاي زندانيان با استقبال گسترده مردم منطقه همراه بود.


هنوز اخبار مربوط به توافقات انجام شده مقامات دو كشور ايران و تركمنستان در سفر اخير رئيس جمهور تازگي داشت كه در زماني بسيار اندك پس از توافق فرايند تبادل زندانيان دو كشور عصر ديروز آغاز شد و با پايان يافتن انتظار طاقت فرساي خانواده هاي زندانيان موجي از اميد و خوشحالي در منطقه ايجاد كرد.
مردم منطقه كه خاطره تلخ حادثه ي تيراندازي مرزبانان تركمنستاني به صيادان گلستاني را از ياد نبرده اند سفر دكتر روحاني به كشور تركمنستان را با ترديد دنبال مي كردند كه ديپلماسي رئيس جمهور در سفر اخير چشمگير بود و  موضوع تبادل زندانيان كه از مدت ها پيش از مطالبات جدي خانواده هاي زندانيان در بند در تركمنستان بود روي واقعيت به خود ديد.
البته در انجام اين مهم پيگيري هاي قبلي مسئولين ارشد استاني و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و امور خارجه و مذاكرات آنان با مقامات تركمنستان بدون شك تاثير گذار بوده است و در نهايت با حضور رئيس جمهور پيگيريها به بار نشست و در روزهاي آغازين سال نو شمسي تا حدودي تلخي حادثه تيراندازي مرزبانان تركمنستاني به صيادان تركمن و گلستاني را زدود.
بنابر آنچه گفته مي شود شرايط نگهداري زندانيان در تركمنستان بسيار دشوار است و در طي سالهاي گذشته برخي از محكومان ايراني كه بنا به دلايل مختلف در تركمنستان زنداني بودند فوت نموده اند. از ميان 283 زنداني ايراني در تركمنستان حدود 40 زنداني گلستاني بوده اند.
يادداشت مدير

دیدگاه‌ها  

0 #1 راننده 1397-01-15 12:16
براي بهبود خيلي از شرايط مي توان با همسايه شمالي گفتگو و نتايج خوبي گرفت.بحث رانندگان ترانزيتي پايان يافته نيست و مطالبات آنان بايد به صورت مداوم رسيدگي شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر