c_300_250_16777215_10_images_68519.jpg

ترکمن سسی- نورمحمد دانشمند: در جریان سفر هفته گذشته وزیر نیرو به استان گلستان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، احیای رود اترک به عنوان یکی از درخواست های مهم آیت الله نورمفیدی از اردکانیان وزیر نیرو مطرح شد.

در سال های نه چندان دور رود اترک پر آب بود و کشاورزان زحمتکش نوار مرزی با استفاده از این منبع کشاورزی پر رونقی داشتند و انواع محصولات با کیفیت را تولید می کردند .ولی در سال های گذشته در غفلت مدیران ارشد استانی چه سیاسی و چه عملیاتی ، با احداث سدها و آب بندان های متعدد در مسیر رود اترک در استان خراسان شمالی ، متاسفانه رفته رفته این رود حیاتی برای کشاورزان منطقه محروم شمال استان گلستان بی رمق شد و اکنون تمامی کشاورز منطقه شرایط بی آبی دشواری را سپری می کنند.


مشکلی که می توانست با درایت و احساس مسولیت بیشتر مدیران ارشد وقت استانی پیش نیاید و گریبان کشاورزان ما را نگیرد.نماینده ولی فقیه در استان به اشراف به این موضوع و با توجه به اهمیت آن در سفر اخیر وزیر نیرو به استان گلستان آن را طرح نمود تا رود اترک که واقعا نیازمند احیاست با اتخاذ تدابیر مناسب مجدد برای کشاورزان منطقه زنده و بیش از این موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم منطقه نشود.


آنچه آشکار است اینکه در حل این مشکل علاوه بر انتظاراتی که از وزیر نیرو وجود دارد ، مدیران ارشد استان، نمایندگان استان به خصوص قره خانی به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی و نیز نمایندگان شرق استان،گنبدکاووس و داشلی برون و نماینده غرب استان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردمی حوزه انتخابیه شان باید نقش پررنگ تری را ایفا نمایند تا پیگیر آزادی و رهاسازی مبادی ورودی منابع آب به رود اترک از خراسان شمالی شوند.


امیدواریم این مهم هرچه زودتر تحقق یابد زیرا که قطعا انجام این مهم علاوه بر رونق کشاورزی در بخش وسیعی از استان و توسعه اقتصادی گلستان ، دعای خیر ۲۵ هزار کشاورز پر تلاش نوار مرزی شمال استان را به همراه خواهد داشت.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر