c_300_250_16777215_10_images_1_69354.jpg

ترکمن سسی- وحید حاج سعیدی: این که ما از یک فلز مثل طلا تعریف کنیم و به بقیه فلزات بی توجهی کنیم کار درستی نیست و نتیجه اش جفتک چارکش انداختن و رَم کردن فلز مورد نظر می شود.

در این که طلا فلزی زیبایی است و از نظر جدول تناوبی عناصر به صورت يك فلز سنگين و نجيب طبقه بندي شده ( و جزو فلزات جلف و بی جنبه نیست) شکی نداریم. شاید به همین علت طلا در تجارت، مهمترين فلز در ميان فلزات گرانبها تلقي مي شود ؛ ولی این نباید باعث غفلت ما از سایر فلزات شود.
چرا که امسال طلا یکی از لوس ترین سال های خودش را پشت سر گذاشت و گوشش به حرف هیچ کس حتی آقای جهانگیری بدهکار نبود و تند و تند بالا می کشد و هر کاری می کنند که لااقل کمی دست از حرکات موزون و نوسان ، بر دارد میسر نیست. تا جایی که مجبور شدند سکه های گرمی و میلی گرمی هم تولید کنند و حتی زمزمه تولید آمپول و محلول طلا! هم شنیده شد ولی باز هم طلا سر به زیر نشد و بازار سیاه این سکه های گرمی و وارادات طلای قاچاق هم در گوشه و کنار مملکت دیده می شود. البته علاقه وافر مردم به طلا در این تغییر واحد اندازه گیری و فروش طلا بی تاثیر نیست. در گذشته طلا مثل خرما و آلو به صورت طبقی خرید و فروش می شد : « ز علوم گذشتگان ورقي... نزد ايشان به از طلا طبقي »  ولی رغبت مردم به داشتن طلا به جای علوم گذشتگان و لی لی به لالای طلا گذاشتن باعث شده که طلا دیگر مثل گذشته سر به زیر نباشد و سری در بین سرها پیدا کند و مثل زعفران گرمی و مثقالی( البته در برخی موارد به صورت تنی) به فروش برسد.
تازه شانس آوردیم طلا روی هورمون های جنسی و گلبول های بدن مردان اثرات منفی دارد وگرنه با این استقبالی که برخی از جماعت ذکور از لوازم آرایشی و آلایشی دارند ، معلوم نبود اگر طلا برای مردان مفید بود چه شیر تو شیری می شد؟!
علی ای حال به منظور کم کردن روی طلا و آچمز کردن نوسانات طلا پیشنهاد می گردد با تغییر ذائقه تجملاتی مردم، غائله نوسانات بازار طلا را بخوابانیم. همانگونه در سال های اخیر با برنامه های مختلف صدا و سیما و سایر نهاد ها ، ذائقه ترافیکی، غذایی، فرهنگی، دخانیاتی، بهداشتی و ... مردم تغییر کرده و خلق الله به جای استفاده از خودروی شخصی از مترو استفاده می کنند یا به جای مصرف فست فود ها ، مصرف آبگوشت بزباش و آش رشته رشد چشمگیری داشته است یا با چاپ دل و روده سرطانی ها روی پاکت سیگار دیگر کسی طرف سیگار هم نمیرود و قس علی هذا... ، پیشنهاد می شود به جای طلا ، فلزات دیگری مثل آهن یا مس را علم کنیم و توی سر طلا بکوبیم و با ارزش گذاری روی این فلزات انقلابی در زیور آلات ایجاد کنیم. فقط خانم ها باید
قول بدهند در مصرف آهن صرفه جویی کنند و به صِرف ارزان بودن فلز زینتی آهن یا مس، یک خاور جواهرآلات با خود به عروسی نبرند! از ما گفتن بود...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر