c_300_250_16777215_10_images_1_---.jpg

ترکمن سسی- اساسا در جمعی همانند شورا به لحاظ زمینه ها و سلیقه های مختلف اعضای آن بروز برخی اختلاف نظرها در امور جاری شهر امری طبیعی است ولی مهم آنست که اعضای شورا هنر مدیریت تفاوت آرا را داشته به سمت تصمیم سازی جمعی با رویکرد خدمت به مردم پیش بروند.

یاشار نیازی مدیر ترکمن نیوز که انصافا از اعضای بسیار کوشا و فعال رسانه ای در منطقه ترکمن صحرا می باشد در پی بروز برخی اختلاف نظرها در روزهای اخیر در بین اعضای شورای شهر گنبدکاووس ، با دغدغه توسعه شهری و رویکردی خیرخواهانه یادداشتی نگاشته است که در زیر می خوانید:

در چند روز گذشته انتشار مصاحبه های دو عضو شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در مورد برخی از مسائل داخلی این شورا، باعث ایجاد فضای نگران کننده ای در مورد دلسوزان توسعه این شهر استراتژیک مرزی شمال کشور شده است.

اختلاف نظر در بین اعضای شورای شهر، پدیده بی سابقه ای نیست. مواردی عدیده ای سراغ داریم که اعضای برخی از شوراهای شهر یا روستا که از ترکیب قومی و مذهبی کاملا یکدستی برخوردارند، دچار مشکل شده و اوج گیری این اختلافات در پاره ای از اوقات باعث انحلال شورای آن شهر شده است.
تجربه چند دوره ای نهاد شورا در کشور نمایانگر این حقیقت است که یارگیری ها در بین اعضای شورای شهر هر چند ناصواب، اما یک پدیده معمول بوده و برای این معضل فعلا راهکار خاصی وجود ندارد. بنابراین شرایط ایجاد شده در بین اعضای شورای شهر گنبدکاووس یک شرایط منحصر به فرد نبوده و برای آگاهان به تحلیل مسائل اجتماعی یک امر طبیعی و بر اساس خلقیات اجتماعی تعدیل نشده ما ایرانی ها در کار جمعی و گروهی است.
وجه تمایز مشکل ایجاد شده در بین اعضای شورای شهر گنبد با سایر موراد ایجاد شده در کشور، تلاش برخی از اعضای آن (عمدتا اعضای غیر ترکمن) برای تبدیل برخی ازاختلاف نظرهای اداری و سلیقه ای به یک رقابت و منازعه قومی و مذهبی است که این رویه بسیار غیر اخلاقی است.
دقت حداقلی در شرایط ویژه جمعیتی گنبدکاووس، هر فرد آگاهی را به این نتیجه خواهد رساند که طرح این قبیل مسائل در این شهر به مثابه بندبازی بر روی آتش است. در این بین انتقال فضا و صف بندی کنونی ایجاد شده در بین اعضای شورای اسلامی شهر گنبد به سطح شهروندان نیز فضای نامناسبی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.
بر اساس این شرایط، توصیه نخست نگارنده این سطور این است که اعضای شورای شهر تلاش نمایند اختلاف نظرهای درونی خود را به عرصه رسانه ها و فضای مجازی انتقال ندهند. شرط اولیه عضویت در نهادهایی مثل شورای شهر، فراگیری فن مدیریت اختلاف است. اگر اعضای شورای شهر گنبد از این فن برخوردار نیستند، نیازمند یک بازآموزی مجدد هستند.
 
گنبدکاووس تجلی گاه واقعی وحدت اقوام در کشور است
انتظار جامعه از فرماندار ویژه گنبدکاووس و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز این است که در این گونه موارد با مداخله بالادستی اجازه ندهند که برخی از افراد فضای آرامش اجتماعی جامعه را دچار مشکل نمایند.
در نهایت بدیهی است که دامن زدن به اینگونه اختلافات قومی دودی است که در چشم هر دو طرف خواهد رفت. بر این اساس با تکیه بر اصل قدیمی و گره گشایی؛ بده بستان؛ باید راهی برای حل مشکلات پیدا کرد.
به یاد داشته باشیم که برخی از افراد و محافل در خارج از شورای شهر به شدت علاقمند به این گونه اختلافات بوده و در پشت پرده بر آتش اختلافات می دمند.  “المومن كیِّس الفِطن الحذر”
یاشار نیازی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر