c_300_250_16777215_10_images_1_69799.jpg


ترکمن سسی- در طی روزهای اخیر بعضی از هجمه ها بنام انتقاد از سمت و سوی برخی از افراد معلوم الحال در فضای مجازی علیه نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی کلید خورده است.



انتقادهایی که بیشتر رنگ و بوی تخریب و ترور شخصیت طرف مقابل را دارند. بدون شک هر نماینده ای به عنوان خادم ملت و مردم باید مورد نقد و انتقاد قرار بگیرد و در مقابل مردمی که با آرای مستقیم آنان انتخاب شده است،مسئول قلمداد می شود.

دوستانی که اکنون کمر به تخریب نماینده شرق گلستان بسته اند قبلا نیز با اقدامات خود علیه غراوی سعی در مخدوش کردن چهره غراوی داشتند، جالب اینکه در مقابل نقدها علیه کم کاری ها و کاستی های کاندیداهای مورد حمایت خود مهر سکوت بر لب زده اند و هر گونه نقدی را علیه دوستان و همفکران نزدیک خویش بر خلاف شعارهای آزادی بیانی که سر می دهند ، سانسور می کنند و نقد دوستان همفکر خود را با شیوه های تند و غیر اخلاقی پاسخ می دهند.


این افراد در برخورد با غراوی شیوه ای چالش برانگیز اتخاذ کرده اند، سانسور خدمات وی و نکات مثبت دوره نمایندگی اش و بزرگنمایی در بیان کاستی ها و نقد های تند علیه غراوی این روزها توسط برخی از مخالفان غراوی عیان است، در حالیکه دلواپسانه برای نماینده یا نمایندگان محبوب خویش قلم فرسایی می کنند، گویی که شخص همفکر آنان فردی بی عیب و نقص است.

در بیانی بهتر این افراد تعلقات حزبی و جناحی خویش را در برخورد با غراوی به کار می برند و رقابت های انتخاباتی گذشته و آتی را مد نظر قرار می دهند.

تاریخ از یاد نخواهد برد یکی از نمایندگان فعلی ترکمن صحرا در مجلس شورای اسلامی پس از انتخابات اسفندماه سال 1394 در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از رقیب غیر ترکمن غراوی حمایت کرد و حتی اعضای ستاد و نیروهایش را بسیج نمود تا علیه غراوی فعالیت کنند در حالیکه خود وی با شعار (فقط یک ترکمن) به مجلس راه یافته بود.


این عمل با واکنش شدید مردم شرق گلستان و فعالان سیاسی و انتخاباتی ترکمن صحرا مواجه شد ولیکن سینه چاکان نماینده فوق الذکر در واکنش به این عمل وی در قبال حمایت از رقیب غراوی، روی به سانسور خبری آوردند تا مبادا خودسوزی کرده باشند.

تاریخ از یاد نخواهد برد، از همان روزهای اولیه پیروزی شهرام غراوی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی از دوستان گنبدی وابسته به شخص خاص و حامیان وی در این شهر و کلاله بر علیه غراوی تبلیغات منفی راه انداختند که غراوی در دور بعدی انتخابات مجلس از گنبد کاندیدا خواهد شد.

در واقعیت امر ترس این گروه از گزینه ضعیفی است که به مردم معرفی کرده بودند و اقبال یار آنها شده بود اما از احتمال کاندیداتوری غراوی در گنبدکاووس هراس داشتند چرا که گزینه ضعیف آنها می توانست غراوی را تبدیل به شهید معمی هلاکو و بایرام گلدی برمکی دیگر از حیث آرا نماید. به عبارت دیگر از تمام ترفندها استفاده وافر کردند تا غراوی را از وظایف خود دور و مشغول اعمال کوچک نمایند اما وی با مدیریت قوی و عقلانیت سیاسی مانع از به حاشیه رفتن خود و وظایفی شد که مردم به وی محول کرده بودند.


رفتار برخی از دوستان گنبدی ما در آن زمان همچون رفتار قاضی بود که قصاص قبل از جنایت می کند. این دوستان ما کار را به جایی رساندند که اگر غراوی یک نشست خانوادگی هم در گنبدکاووس داشته باشد آنرا جلسه ی انتخاباتی تعبیر می کنند .


بالفرض مثال اگر غراوی قصد کاندیداتوری در گنبدکاووس را نیز داشته باشد امری مثبت برای مردم این شهرستان قلمداد می شود، چرا که می توانند از بین گزینه های شاخص بیشتری دست به انتخاب کاندیدای مد نظر خود بگیرند و با قیاس عملکرد نماینده خود در مجلس شورای اسلامی با عملکرد شهرام غراوی، عیار نماینده فعلی خود و غراوی را بسنجند. دقیقا همان اتفاقی که در زمان محمد قلی مارامایی و بایرام گلدی برمک رخ داد. ( منظور از حیت آرا است و اسامی به عنوان مثال قید می شود)

اگر به سوابق رفتاری کسانی که علیه غراوی جبهه گیری می کنند توجه نماییم مشاهده می کنیم که این افراد هجمه های خود را در زمانی شروع کردند که از انتخاب غراوی حتی یک ماه هم سپری نشده بود. در نگاه دیگر بسیار زودتر مشت خود را همچون بچه های مقطع ابتدایی باز کردند.

رفتار این دوستان ما حکایت گر سخن معروف هدف وسیله را توجیه می کند در عالم سیاست است که با هر ترفندی قصد حذف نیروهای شاخص را به بهانه های مختلف به نفع نیروی ضعیف خود دارند. دقیقا همان کاری که به زعم بسیاری از فعالین سیاسی و انتخاباتی گنبد کاووس در دور گذشته انتخابات مجلس شاهد آن بودیم.



توصیه ما به این افراد اینگونه است که لازم نیست تلاش خود را جهت تخریب غراوی بکار ببرند بلکه لازم است جهت تقویت خود و خدمات رسانی به مردم ساعی باشند. لازم است سراغ نیروهای قوی تری برای دست یابی به اهداف خود بروند تا روی به تخریب نیروهای دیگر نیاورند.


توصیه می کنیم برای رسیدن به اهداف خود از ترفندهای کثیف سیاسی استفاده نکنند و لااقل با صداقت بگویید ما تحت هر شرایطی با غراوی مخالف هستیم.

همانگونه که نماینده های فعلی و گذشته ترکمن صحرا اکنون شخصیت های سیاسی منطقه به شمار می روند غراوی نیز شخصیت ترکمن صحرا است و با تخریب چهره های شاخص خویش به دنبال دست یابی به اهداف و منافع شخصی و سیاسی خود نباشیم بلکه باید از پتانسیل های تک به تک این عزیزان جهت اعتلای منطقه استفاده کنیم چرا که تربیت یک شخصیت سیاسی چون شهرام غراوی سالها طول می کشد و باید قدر این عزیزان را فارغ از هر دید سیاسی و جناحی، انتخاباتی و شهرستانی، طایفه ای و... بدانیم.

 

دیدگاه‌ها  

-1 #1 آچیک 1397-09-21 11:51
سلام، شما هم دقیقا کارکسانی را پیش گرفته اید که دارید نقدشان می کنید ؛به بهانه دفاع ازیکی، دیگری را تحت عنوان ضعیف تخریب می کنید. اگر به حفظ حرمت انسان ها معتقدید به بیان نقاط کاندیدا ی مورد نظرتان بپردازید.. توفیق من الله
نقل قول کردن
+5 #2 یارعلی 1397-09-24 13:52
نباید کسی را تخریب کرد ونباید هم از کسی بت درست کرد. خوب گفتید و خوب نوشتید . اما اینکه گفتید سال ها طول میکشد تا شخصیت سیاسی چون شهرام غراوی درست کنیم کمی مبالغه هست چون اشخاصی مثل شهرام غراوی و برمک و رستگار هیچوقت شخصیت سیاسی نبودند و هیچ حرکت سیاسی بغیر از کاندید شدن نداشتند و هیچ اظهار نظر یا سخنرانی سیاسی تا قبل از کاندید شدن نداشتند. حتی قرجه طیار فقط بلحاظ برادر زاده طیار بودن سیاسی قلمداد شدند حتی ایشان هم تاقبل از کاندید شدن هیچ حرکت و سخن سیاسی ازخود نشان ندادند. متاسفانه افرادی که فعال سیاسی بودند یا ردصلاحیت شدند یا مورد حسادت دوستان قرارگرفتند و تخریب چهره شدند درحالیکه نماینده مجلس باید سیاستمدار باشد. ازبین سیاستمدارانی که موفق شدند آرای مردم را بگیرند و موفق عمل کنند میتوان مامی هلاکو انه محمد غراوی و یاغمور قلی زاده را نام برد.
نقل قول کردن
0 #3 ناصر ماهری 1397-09-26 08:09
باسلام وادب واحترام
به نظر حقیر مطالب جالبی عنوان شده است ولی اگر قلمتان فصیح تر وبلیغ تر ودرراستای شفاف سازی فعالیت ها ونکات مثبت جناب مهندس غروای( که به زعم بنده الحق که نماینده شاخصی است ) به کار برده می شد کارسازتر ودور ازهرگونه نظر مخالفی می بود . به هرحال ازروشنگری نگارنده بسیار سپاسگزارم . به جناب مهندس شهرام غراوی خداقوت می گویم وامیدوارم درسایه اتکال به ذات لایزال الهی همچنان ومثل همیشه ، پرانرژی وفعال وخستگی ناپذیر ودور ازهرگونه سیاسی کاری به خدمت خلق وخصوصا مردمان محروم منطقه گلستان مشغول باشند . تاریخ خدمت صادقانه را جاودانه ثبت خواهد کرد باشد که الگو باشیدو همیشه درقلب مردم ، ان شالله
انتقاد سازنده همیشه راهگشا ست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر