c_300_250_16777215_10_images_1_70086.jpg

ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی : این روز ها که تیم ملی فوتبال ما در جام ملت های آسیا در حال هنر نمایی است، ما باید همانند کمک داوران فوتبال که همزمان برای آفسایدگیری 5 فاکتور را زیر نظر می گیرند،

مراقب همه چیز و همه کس باشییم تا یک وقت خدای ناکرده کارشناس رسانه ملی  به زبان فارسی سخت بازی ها را تحلیل نکند، یا گلاب به رویتان جواد خیابانی هوس نکند مصاحبه کاپیتان های تیم ملی فیلیپین و ویتنام را برایمان زنده ترجمه کند، یا کسی ویکی پدیا را دستکاری نکند و اوس یحیی را به عنوان طراح و معمار ورزشگاه های امارات معرفی کند و قس علی هذا... هر چند در پخش زنده امکان تقطیع و همگام سازی وجود ندارد ولی پیش خودمان باشد این مدل سوتی ها در رسانه ملی دیگر خز و خیل شده و از وقتی که فیلم خاک بر سری این خبر ندیده جکی چان در شبکه کیش منتشر شد و همه را مات کرد دیگر کسی به جای خالی آباژور در رسانه ملی گیر نمی دهد! بگذریم...
راستش را بخواهید پیچیدگی ها و زوایای این جام با سایر جام تفاوت های عمده و ماهوی دارد و هر بازی علاوه بر اینکه به گفته کیروش یک فینال است و جای شعف و شادمانی علی حده دارد، یک رویکرد و ساختار جدا گانه نیز دارد و باید نوع نگاه افراد و حتی تعداد گل ها را نیز در این رقابت ها در نظر داشت. تا جایی که علی کریمی هم در تحلیل تیم ملی هم مجبور به استفاده از ادبیات سخت شده و در ژانر جدا گانه دیگری عزیزی از تعداد گل های به ثمر رسیده در مقابل یمن شاکی شده و معتقد است باید در مقابل یمن تمشیت یا مماشات می کردیم!
البته ملی پوشان هم سخنان این بزرگواران را به گوش گرفتند و به کشور قبلاً جنگ زده ویتنام گل های کمتری زدند. حالا مانده اند در فینال سوم مقابل عراق می خواهند چه کنند؟! انتقام بازی چهار سال قبل را بگیرند؟! دق دلی عدم پرداخت هزینه لایروبی اروند رود و آتش زدن نیزار ها را سر عراقی ها خالی کنند؟! یا بازی معمولی خودشان را بکنند و به صدر نشینی فکر کنند؟!
فقط ما ماندیم با این همه پیچیدگی در این جام اگر به سلامتی همه عشاق و سینه چاکان تیم ملی، بعد از چهار دهه قهرمان شویم چه تاجی باید به سر خود مان و سر مربی تیم بگذاریم؟! چرا که تازه این اول راه است و دیگر طَبق، سبد، دیگ، پاتیل و مجمع را یارای جابجایی افاده های سوفسطایی و خرده فرمایشات کارلوس کیروش نخواهد بود و باید دست به دامان وانت بار یا کانتینر شد! فلذا دوستان از همین الان مقدمات سربازی رفتن ملی پوشان را در فضای مجازی کلید زده اند تا در فرصت مناسب یک رفراندمی ، چیزی برگزار کنند!
در مورد ساخت مجسمه کیروش هم ما نظر نمی دهیم و از هنرمند مسلّم مجسمه کشور، استاد یادگار زاده مجسمه ساز گلستانی کسب تکلیف می کنیم که چقدر مفرق یا مس یا سایر فلزات باید سفارش بدهیم؟!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر