c_300_250_16777215_10_images_70230.jpg

ترکمن سسی – در روزهای اخیر موضوع شکایت اولین شهردار بانوی ترکمن از یک خبرنگار ترکمن یکی از موضوعات عمده مورد بحث و موضعگیری فعالین سیاسی و اجتماعی منطقه در شبکه های مجازی بود و بازتاب گسترده ای داشت.


در این نوشتار قصد نداریم قضاوتی درباره مجادله این دو بزرگوار که خود از نخبگان اجرایی و رسانه ای منطقه هستند داشته باشیم بلکه اعتقاد داریم در شرایط کنونی طرح اینگونه مباحث به هیچ عنوان به نفع جامعه ترکمن ها نیست و نخواهد بود.
یقین داریم خیلی از فعالان منطقه این باور را دارند که همواره یکی از مطالبات و آرزوهای دیرینه مردمی منطقه ترکمن صحرا به ویژه فعالان اجتماعی و رسانه ای ترکمن صحرا ، موضوع بهره گیری از ظرفیت های شایستگان و نخبگان قوم ترکمن در مناصب اجرایی و مسولیت های جامعه بوده و هست و این موضوع در نشست ها و محافل مختلف با بیان های مختلف و به انحاء گوناکون به گوش مسولین و تصمیم گیران رسیده است و شایسته است این فضای رو به توسعه ای که به برکت نظام اسلامی در بهره گیری از نخبگان ترکمن ایجاد شده قدر بدانیم و نتایج بدست آمده را حفظ و تقویت بکینم.
علیرغم اینکه طرح انتقادات ماهیت کار رسانه است و پاسخگویی وظیفه خدمتگزاران مردم ، ولی طرح چنین مباحث و رسانه ای شدن آن گذشته از اینکه اساسا کدام طرف مجادله حق به جانب است و حتی جبهه گیری طرفداران و دوستداران طرفین به هیچ عنوان به مصلحت جامعه ترکمن ها نیست و در این قضیه ما نیاز به آرامش ، تفکر بیشتر و دوراندیشی داریم . زیرا که یک طرف بانوی شایسته ای است که به عنوان اولین شهردار زن استان و منطقه ترکمن صحرا از افتخارات منطقه ماست و با پیگیری ها و رایزنی های بسیاری چنین فرصت مسولیت برای یکی از بانوان بومی منطقه فراهم شده و طرف دیگر یکی از فعالان رسانه ای پرتلاش و زحمتکش است که طی این سالها با قلم خود در بی شک در توسعه منطقه ای تاثیرگذار بوده است.
بر این باوریم با دوراندیشی ، تفکر و صبوری می توان از بسیاری حاشیه های ناخواسته پیشگیری کرد. اکنون در شرایطی که در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و شهردار جوان و پرانرژی برای پیگیری امور و ایفای وظایف شهرداری نیاز به بیشترین حمایت و همراهی همه دوستداران توسعه منطقه  و به خصوص اصحاب رسانه ای خودی را دارد چه بهتر است این مجادله با نگاه ژرف اندیشانه از سوی دوستان رسانه ای و نیز صبوری شهردار محترم به بهترین شکل خاتمه یابد.
جامعه ترکمن کارها و موضوعات بسیاری برای دنبال کردن دارد و چه زیبا خواهد بود تا نخبگان اجرایی و رسانه ای ما در رویدادهای اجتماعی حساس که قطعا رفتار و گفتار آنان از نگاه تیزبین مردم فیهم منطقه پنهان نخواهد ماند ، خود الگویی برای سایر بخش های جامعه باشند و در راه خدمت به مردم فهیم منطقه با دوراندیشی بیشتر قدر فرصت ها مسئولیت ها و حرفه های خود را بدانند و سایر فعالان و دلسوزان منطقه نیز به دور از رفتارها و تحیلی های احساسی با بهره گیری از ظرفیت های تعاملی خود در جهت حل مشکل برآیند.

نورمحمد دانشمند - مدیر مسئول پایگاه خبری 1397/11/03

دیدگاه‌ها  

0 #1 دوجی 1397-11-05 15:01
عملکرد مثبت شهردار مراوه تپه برای شهروندان پوشیده نیست و انتظار داریم اصحاب رسانه مخصوصا خبرنگاران ترکمن از خانم بیکی زاده که انصافا از مدیران صادق شهر مراوه تپه است حمایت بکنند.مطمئن هستم ایجاد حاشیه برای وی سرانجامی نخواهد داشت.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر