c_300_250_16777215_10_images_1_P2150098.JPG
ترکمن سسی – یادداشت : ششمین برنامه از شب های فرهنگی ترکمن های گلستان شامگاه یکشنبه 28 بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.


این برنامه که به همت موسسه فرهنگی ترکمنان گرگان زمین و تلاش های فراوان جمعی از فعالان فرهنگی ترکمن و در قالب سی و چهارمین جشنواره موسقیق فجر گلستان برگزار شد نقاط قوت و نقاط ضعف هایی نیز داشت. در این نوشتار سعی داریم محتوای این برنامه را مورد بررسی قرار بدهیم تا به برگزاری برنامه هایی غنی تر از این دست مراسم ها در آینده ، امیدوارتر باشیم.
اساسا با توجه به شرایط فعلی جامعه ما ترزیق شادی بیشتر در جامعه یکی از نیازهای ماست و موسیقی به خوبی از می تواند از عهده این کار برآید و برگزاری هرچه غنی تر اینگونه مراسم ها حالا به مناسبت های مختلف مورد انتظار اقشار مختلف مردمی می باشد.
مطابق برنامه های اجرا شده قبلی ، در برنامه اخیر نیز، اکثر شرکت کنندگان قشر جوان بودند و نیاز ذاتی آنان به تنوع در محتوای برنامه و به ویژه اجرای پررنگ تر موسیقی پاپ محسوس بود و به نظر می رسد توجه برگزار کنندگان این مراسم به این نکته در پربارتر شدن آن کمک خواهد نمود البته اینکه موسیقی کلاسیک نیز طرفداران جدی خود را دارد قابل انکار نیست.
عاشور رئوفی از مجریان توانمند ترکمن صحراست اما به نظر می رسد بلندی صدای این هنرمند ما به لحاظ اجراهای زیاد در محیط های سرباز و آزاد ، چندان مناسب محیط های سربسته و سالن های سرپوشیده نبود کما اینکه برخی از حاضرین از این موضوع گله مند بودند و با توجه به طولانی بودن زمان برنامه چه بهتر بود از یک مجری دیگر نیز کمک می گرفت تا به تنوع صدا در اجرای برنامه اضافه کند.
معمولا در چنین برنامه هایی هر هنرمند یک یا دو اجرا را انجام می دهد ولی یکی از نقاط ضعف برنامه یک شنبه شب اجرای چندباره برخی هنرمندان بود زیرا در این موضوع باید کشش حاضرین و تنوع اجرا باید مدنظر داشت.بهرحال برنامه ریزی منظم بر اجرای حداکثر دو اجرا از هنر هنرمند می تواند به کیفیت برنامه تاثیر بسیاری مثبتی داشته باشد.
در برنامه اخیر کلا میزان صدای میکروفون سالن مقداری بیش از حد نرمال بود به طوری که تعداد قابل ملاحظه ای از حاضرین پس از خروج از سالن این موضوع را بیان می کردند.
ماهیت این برنامه موسیقی بود و چه بهتر بود بخش سخنرانی که سه مورد بود به حداکثر دو مورد کاهش می یافت تا حاضرین فرصت بیشتری برای لذت بردن از مختوای برنامه و موسیقی را داشته باشند ضمن این که پررنگ شدن قالب فرهنگی بر دیگر جنبه ها باید مد نظر برگزار کنندگان باشد در آینده شاهد زحمات بسیاری که برای برگزاری این گونه مراسم ها کشیده می شود کمیت و کیفیت برنامه را کامل تر بکند.
برخلاف برنامه های پیشین ، خالی بودن حدود یک سوم از ظرفیت تالار فخرالدین اسعد گرگانی نشان می دهد که در اطلاع رسانی و تبلیغات  این برنامه باید بیشتر کار شود تا شاهد پر شدن تالار همانند دوره های پیشین باشیم.
البته در کنار این ها زمان مناسب برگزاری این برنامه ، قیمت مناسب بلیط ورودی ، حضور چهره های شاخص هنری ، فرهنگی و اجرایی ترکمن در مراسم را می توان از نقاط قوت این برنامه عنوان کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر