c_300_250_16777215_10_images_1_70740.jpg

ترکمن سسی - فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گلستان اعلام کرد که پیشنهاد لایروبی مشترک رودخانه مرزی اترک به مرزبان کشور ترکمنستان داده شده تا مقدمات برگزاری یک جلسه بین کارشناسان امور آب دو کشور فراهم شود.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، سرهنگ محمدرضا سراوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ملاقاتی که روز گذشته بین مرزبانان جمهوری اسلامی با همتایان ترکمنستانی درسالن جلسات مرزبانی هنگ مرزی اترک برگزار شد، این پیشنهاد مطرح شد.
وی افزود: در این ملاقات مرزی که کارشناسان گمرک و پایانه مرزی اینچه برون و نیز امور آب گلستان حضور داشتند، آمادگی ایران برای لایروبی مشترک این رودخانه مرزی به طرف ترکمنستانی اعلام شد.
سرهنگ سراوانی ادامه داد: پیگیری مفقود شدن 13 نفر شتر اهالی روستای مرزی دوزالوم درسال 94، درخواست تشدید تدابیر امنیتی و حفاظتی در تعطیلات نوروز 98 و رعایت ساعت رسمی جمهوری اسلامی برای تردد خودروهای ترانزیتی از دیگر درخواست های مرزبان جمهوری اسلامی از طرف ترکمنستانی بود.
وی تصریح کرد: دراین ملاقات مرزی، مرزبان ترکمنستان نیز قول مساعد برای پیگیری و انتقال درخواست های جمهوری اسلامی به مقامات کشورش را داد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از توقیف یک دستگاه تریلی ترانزیت متعلق به کشور ترکمنستان و راننده 35 ساله آن به دلیل جاسازی 250 بسته سیگار قاچاق و یک هزار عدد قرص متادون در اتاق خودرو در ایستگاه کنترل مرز اینچه برون خبر داد.
سرهنگ سراوانی، کشف و ضبط مقدار تقریبی یک کیلو و 300 گرم تریاک توسط ماموران هنگ مرزی اترک در ایستگاه بازرسی سه راهی اینچه برون گنبدکاووس و نیز دو روستای داشلی برون و اوچ قویی را از دیگر اقدامات ماموران این یگان نظامی در 48 ساعت گذشته اعلام کرد و گفت: در این ارتباط چهار نفر دستگیر شدند.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر