c_300_250_16777215_10_images_1_71693.jpg

ترکمن سسی - با اندکی خوش سلیقگی می توان گذشت و فداکاری را در بسیاری از امور زندگی روزمره ایجاد کرد، فداکاری های کوچکی که نمای عمومی اخلاق جامعه را شکل می دهد و اینگونه ارزش ها ایجاد می شوند و فرد سهم خود را در خدمت به فرهنگ جامعه و فرهنگ بشری انجام می دهد.

یکی از شهروندان فرنگ رفته روایت می کند: در سوئد صبحها زود به کارخانه مي‌رسيديم و همکارم ماشينش را در نقطۀ دورى نسبت به ورودى ساختمان پارک مي‌کرد.
به همکارم گفتم: چرا ماشينت را جلوتر پارک نمیکنی؟
گفت: براى اينکه ما زود مي‌رسيم و وقت براى پياده‌رفتن داريم اين جاها را بايد براى کسانى بگذاريم که ديرتر مي‌رسند و احتياج به جاى پارکى نزديک‌تر به درِ ورودى دارند تا به موقع به سرکارشان برسند.
 این یعنی فرهنگ عامل اصلی در پیشرفت است و نه فقط صدور آیین نامه و بخشنانه و قانون و ......چرا اگر فرهنگ نباشد هرکسی انها را دور زده و به نفع خودش تفسیر و اجرا می کند.
 این نمونه ای از ایثار و از خود گذشتگی و دوست داشتن دیگران به نام انسانیت است.پیش نیاز آن عزت نفس ،طبع بلند و دل دریای تک تک افراد جامعه ماست.این یعنی سرمایه اجتماعی و ارتباطاتی است که افراد جامعه را با هم همدل و غمخوار هم می کند.این نوع سرمایه عصاره پیشرفت بشریت است.
 وقتی چنین رفتار ارزشی در جامعه مرسوم شود و نمونه های آن زیاد گردد به تدریج به فرهنگ غالب جامعه مبدل می شود.
در ادامه انگیزه خلاقیت ایجاد چنین صحنه هایی رشد می کند و روز به روز بر سرمایه اجتماعی آن جامعه افزوده می شود و در مسیر کمال و بالندگی فرهنگی و همه جانبه پیش می رود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر