c_300_250_16777215_10_images_72322.jpg

ترکمن سسی - اکبر پیرا : یاشولی و یاشولیها از دیرباز در تاریخ تورکمن صحرا بوده و خواهد بود و یاشولیها در واقع ریش سفیدان یک قوم و یک طایفه و یک روستا را می گفتند که در مواقع خاص در امر خیر و یا در حل بوجود آمدن مشکلات مردم گرد هم می آمدند و بواسطه یاشولیگری این قشر ،از احترام و تقدس خاصی در بین مردم داشت.

واما تفاوت و نگاه یاشولیهای قدیم با امروز در این است که اعتبار یاشولیهای قدیم از پایگاه مردمی بالایی برخوردار بود چراکه واقعا بخاطر رفع مشکلات مردم قدم می برداشتند و هیچ سودی در آن نمی بردند و بهمین خاطر حرفشان در بین مردم خریدار داشت.

اما اکنون یک عده خاص در لباس مقدس یاشولی آنهم فقط منحصر به انتخابات می خواهند برای اکثریت مردم تصمیم بگیرند!حالا آیا اسم این را بگذاریم یاشولی؟
ما در انتخابات باید فراقومیتی عمل کنیم و مردم در انتخاب سرنوشت خویش آزاد است به هر شخصی که او را اصلح تشخیص دهد رای دهد ما خودمان را منتسب به مردم بدانیم ما قیم مابانه مردم نیستیم که برای آنان تکلیف کنیم به یک شخص خاص رای دهد و این اساس دموکراسی نیست و اگر اینطور باشد در بین مردم اعتباری نخواهد داشت.


متاسفانه یاشولیهای امروزی به معنای واقعی کلمه هر چند به مذاق عده ای خوش نیاید ادای دین نمی کنند و کاملا مهندسی شده کاندید خاصی در آستین خویش دارند، حال با این اوصاف چطور مردم به این عده خاص اعتماد داشته باشند!


نگاه بنده توهین به جایگاه مقدس یاشولیها نیست توصیه ما این است که یکی از نشانه های بارز یاشولی پاکدست بودن آنهاست و نباید یاشولیها منافع مردم را فدای مطالبات خویش کنند.
مردم فهیم ما اکنون آگاه به مسائل روز هستند و بگذاریم آنها آزادانه به کاندیدای اصلح خویش رای دهند ما قیم این مردم نیستیم که برای آنها تصمیم بگیریم.


حال ما وظیفه داریم به مردم خویش آگاهی بخش باشیم نه تصمیم گیرنده بجای آنها،اگر این کار را بکنیم رسالت خویش را به نحو احسن انجام دادیم
امیدوارم فردای روز نه پیش بنده خدا و نه پیش خدا مدیون این مردم باشیم
چون این مردم حق زیادی بر گردن ما دارند بگذاریم آنها آزاد بیندیشند و آزادانه در سرنوشت خویش تصمیم بگیرند.

انتشار این مطلب به معنای تایید محتوای آن و یا بیان دیدگاه این رسانه نمی باشد و صرفا در راستای گسترش اطلاع رسانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر