c_300_250_16777215_10_images_72565.jpg

ترکمن سسی - ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب اسلامی ایران تا کنون و حتی قبل از آن، انواع اقدامات خصمانه خویش را بر علیه دولت و ملت ایران روا داشته است ، اقدامات آمریکا به ویژه در تحریم های صورت گرفته به بهانه فعالیت های هسته ای و موشکی ایران، از منظر حقوق بین الملل نیز بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی محسوب می گردد.



آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)  یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۱۹۵۷ برای ترویج استفاده صلح‌آمیز، و جلوگیری از استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای تأسیس شده است . اساسا هر کشوری می تواند در چارچوب قوانین بین المللی و تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به احداث و توسعه نیروگاه هسته ای اقدام نماید و فعالیت های هسته ای در چارچوب نظارت های بازرسان آژانس انرژی اتمی قانونمند محسوب می گردد.

از طرفی، تحریم دارویی توسط آمریکا که با جان انسان ها ارتباط مستقیم دارد بیانگر نهایت ظلم دولت آمریکا علیه ملت ایران می باشد.

 نکته دیگر اینکه هر کشوری جهت حفظ امنیت به ویژه در جهت صیانت از مرزهای جغرافیایی خود نسبت به توسعه ادوات و تجهیزات نظامی اقدام می کند .

 بر این اساس توسعه تسلیحات موشکی و افزایش دانش و توان موشکی ایران که جنبه بازدارندگی دارد ، علاوه بر تقویت امنیت و افزایش توان نظامی، باعث تقویت امنیت در منطقه حساس خاورمیانه و تحمیل "هژمونی ایران" بر این منطقه استراتژیک را به همراه خواهد داشت.

 لذا می توان به صراحت بیان نمود که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ظالمانه و بر خلاف قوانین بین المللی محسوب می گردند.

عبدالرحمن خوجه
وکیل پایه یک دادگستری و
کارشناس حقوق بین الملل

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر