c_300_250_16777215_10_images_74412.jpg

ترکمن سسی – نورمحمد دانشمند: در حالی به روزهای عید قربان نزدیک می شویم که همچنان وضعیت کرونا در منطقه ترکمن صحرا قرمز است و ضرورت مراقبت و رعایت توصیه های بهداشتی در خریدهای عید و دید و بازدیدهای روزهای عید محسوس است.



در هفته های قبل و پس از پایان ماه مبارک رمضان و برداشت محصول گندم و جو، وقتی جشن های عروسی در منطقه ترکمن صحرا آغاز شد انتظار چنین موج بزرگ کرونا و روزهای سخت و غمبار در منطقه را نداشتیم ولی کم‌توجهی برخی مردم و بازاریان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا روزهای سخت و تلخی را رقم زد که با اندکی درایت و همکاری مردمی می توانست از وقوع آن پیشگیری شود.

اکنون و در آستانه روزهای عید قربان منطقی آن است از تجربه هفته های قبل نهایت استفاده را ببریم و در راستای فرهنگ سازی، تقویت باور عمومی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردمی نسبت به خطرات و تهدیدهای بیماری کرونا تلاس داریم تا در روزهای شیرین عید قربان با تلخی های کرونایی جدیدی مواجه نشویم.

البته با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی کارشناسان بهداشت محیط، روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در منطقه ترکمن صحرا به واسطه عید قربان و خریدهای قبل از آن و نیز دید و بازدیدهای ایام این عید بزرگ اسلامی است و این هشداری جدی است برای همه مردم منطقه تا از هم اکنون برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در روزهای عید قربان وارد عمل شویم.

البته باور به مهم و برداشتن گام های عملی و تاثیرگذار در این مسیر نیاز به همکاری و همگامی بخش های مختلف جامعه از جمله تشکل‌های مردم نهاد، سمن‌ها، پویش‌ها و فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی و ظرفیت چهره های تاثیر گذار منطقه دارد تا مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق و ترغیب بکنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر